Inmiddels ben ik 25 weken zwanger, maar tegelijk enorm ongerust. Vanaf 19 weken zwangerschap is er onrust omdat ik regelmatig bloedverlies heb. Ik heb rond 12 weken een cerclage (bandje om de baarmoedermond) gekregen. Ik had gehoopt dat dit wat rust zou brengen en dat deed het ook tot het bloedverlies. Inmiddels al vijf keer tussentijds extra in het ziekenhuis geweest. Afgelopen zondag opgenomen omdat het actief bloedverlies was. Die nacht nog extra aan de ctg gelegen ivm harde buiken. In de ochtend waren de harde buiken weer minder en de ctg was gewoon goed. Na te mobiliseren en het bloedverlies richting oud verlies ging kon ik eind van de middag naar huis. Het bloedverlies heeft nog wat aangehouden, maar was wel even weg. Nu echter weer wat meer oud verlies. Gister ook regelmatig aardig wat buikpijn. Ik voel de kleine wel regelmatig, al was die erg moe van de ctg’s en voelde de kleine ook veel minder, dat lijkt nu weer frequenter te zijn. Door heel dit gebeuren nu sinds maandag volledig in de ziektewet, rustig aan doen, maar geen complete bedrust. Merk dat ik mezelf heel snel ongerust maak, mede ook door mijn voorgeschiedenis. Moet komende maandag naar de gynaecoloog. Elke keer weten we het vertrouwen weer iets op te bouwen, maar meteen daarna is er weer iets. Wilde het even van mij afschrijven en hoop dat het toch allemaal goed mag komen.
Jeetje, heel veel sterkte meid! Ik hoop dat je je kleine nog zo lang als het kan bij je mag hebben en straks gezond en wel in je armen mag sluiten. Ik duim voor je!
Dank je wel banana. Vanavond wederom weer in het ziekenhuis geweest voor controle ivm helderrood bloedverlies. Alles in orde, mocht wel kiezen wat ik wilde. Naar huis of een nachtje blijven, maar zijn lekker naar huis gegaan. Wonen toch niet ver weg.
Jeetje wat zul jij steeds schrikken. Fijn dat ze het wel serieus nemen en dat je steeds mag komen. Hebben ze nog niet kunnen ontdekken waar het bloedverlies vandaan komt? Heel veel sterkte. Rustig aan en ik duim heel hard voor je.
Dank je wel voor je reactie. Inmiddels weten ze waar het bloedverlies vandaan komt, namelijk aan de buitenkant van mijn baarmoedermond, dus geen bedreiging voor de kleine. Maar ondanks dat blijft het enorm spannend, vooral omdat ik ook wel wat hardere buiken heb op zijn tijd. Morgen maar eens bespreken met de gynaecoloog.
Fijn dat de bloeding geen bedreiging is voor de kleine. Maar ik snap dat je spanning nog niet voorbij is. Ben benieuwd wat de gynaecoloog morgen zegt. Laat je dat nog even weten? Sterkte meis!
Dank je wel @Secretangel . Bij de gynaecoloog alles goed. Kleine was lekker aan het bewegen. Bloedverlies komt toch van rond de buitenkant baarmoedermond, kan ook door de cerclage komen. Bij bloedverlies iedere keer controle. Omdat het ook kan duiden op het begin van de bevalling. Op de echo was een oor in beeld, maar volgens de gynaecoloog zijn deze niet om mee te luisteren, maar voor een bril. Heb een hele fijne gynaecoloog en hij is heel meelevend. Ben blij dat het er goed uitziet, nu eerst zien dat we de 32 weken halen.
Wat fijn dat je kleine zo lekker druk was. Moet je nog extra rustig aan doen ivm de harde buiken? Hopelijk kun je tussen de spanningen door toch ook nog genieten van je zwangerschap. Waarom 32 weken eigenlijk? Ik duim met je mee.
Ik moet inderdaad rust houden, maar wel blijven bewegen. Dus geen zwaar werk of huishoudelijke taken. Zo nu en dan is er al wel een momentje dat ik ook geniet, maar we blijven ook een beetje op onze hoede. Wat betreft de 32 weken is dat een termijn waar we naar streven om die minimaal te halen. En hopelijk zover mogelijk te komen.
Wat fijn dat je zo'n meedenkende gynaecoloog hebt. Die zijn goud waard! Hopelijk stopt het bloedverlies snel, en mocht je er nog terug komen dat het dan in ieder geval niet het begin van de bevalling betekent... Kun je een beetje afleiding vinden thuis? De dagen/weken duren erg lang he! Veel sterkte
Mijn gynaecoloog is zeker goud waard. Ik hoop ook dat bloedverlies klaar is, maar kan zomaar ineens weer opkomen. Ik probeer mijn afleiding wel te vinden, maar is lastig. Net geprobeerd te breien, maar dat was de trigger en daardoor kwamen alle zorgen er uit. Daarom maar eerst weer wat anders doen om rustig te worden. Vermaak jij je een beetje @toffepeer ?
Ah wat naar voor je... Maar misschien ook wel even beetje opgelucht dat het er uit is? Was je voor de baby aan het breien? Dat kon ik idd rond die termijn ook niet, veel te bang dat ik het alsnog voor niks deed.. Ik haak veel voor de kleine, dat begint nu wel een stuk leuker te worden. Verder wat puzzelen, tv kijken, en ik kan me nu wat bezig gaan houden met kleertjes wassen en babydingen bestellen op internet Durf het inmiddels wel aan!
Stille meelezer, heftig zon spannende zwangerschap. Hoop dat de weken snel omvliegen voor je!!! Leuke serie op netflix is ook vaak heerlijk, of een stom online spel zoals farmville ofzo.
@toffepeer het is goed dat het er even uit is en vanavond hebben we het riedeltje nog eens herhaald. Ik probeer mezelf te vermaken met legpuzzels/ puzzelboekjes/ tv kijken/ af en toe netflix en wat kleine boodschapjes en een keer wat kleine huishoudelijke klusjes. Haken lijkt mij ook leuk, maar na het lezen van een patroon voor nijntje was ik het spoor al bijster. Misschien eens proberen met een filmpje vanaf youtube. @Kangerootje jij hebt anders ook wel al veel achter de rug en een spannende zwangerschap als ik het zo her en der gelezen heb. Wel fijn dat je deze termijn hebt weten te behalen. Nog even en je kunt lekker knuffelen met je kleintje. Succes alvast voor je bevalling.
En jij gaat het vast ook halen meid!! Echt die laatste weken zorgeloos rondlopen hebben zoveel goedgemaakt voor mij, heb toch een positieve herinnering aan zwanger zijn. Hopelijk krijg jij dat ook en dan heerlijk genieten van je kindje.