Eigenlijk niet maar net voordat ik kon testen kon ik 5 dagen niet ondanks movicolon. Daar werd ik een beetje bang van en heb toen wel 2 gebruikt. Dat mag ook gewoon!
Jij normaal 1tje in de ochtend en in de loop vd dag ga je af. Pff 5 dagen daar word je niet blij van. 2 zakje doe je dan in de avond? Lukte het na een extra zakje wel om er vanaf te komen?
Ik doe altijd 's avonds voor het slapen gaan een zakje. Toen ik 5 dagen niet hoefde (ook geen aandrang) ehb ik het tweede zakje gewoon 's ochtends gedaan (volgens mij maakt het niet zoveel uit wanneer je het doet). Ik wilde gewoon snel een keer poepen
Mij was juist gezegd in de ochtend maar zag je berichtje en today ga ik voor dat ik ga slapen ook voor het 2de zakje. Heb nu het gevoel dat ik wel kan poepen maar er meer in mijn darmen achter blijft dan dat er uit komt. Had niet verwacht dat je van een extra zo "snel" kon poepen, snel in de zin van dat je geen aandrang had en hem wel kreeg, pff zou wel een steen zijn geweest.
Succes! Op de lege maag 2 bakken zwarte koffie en 2 eetlepels pindakaas door kwark of activia yoghurt helpen ook!
Ik had het ook. Maar bij mij hielp niks. Ik was het op een gegeven oment zo zat.. Ik hen een eetlepel olijfolie door een glas lauw water gedaan en dat opgedronken. Echt enorm ranzig, maar kon daarna wel heerlijk naar de wc en nergens last meer van gehad. Hahah
Jullie zijn wel vroeg op voor de zaterdag maar mijn dag begon met zo noemt me lief het een glas behangplaksel en 2 glazen water erachter aan. Pindakaas heb ik niet in huis maar we moeten nog ontbijten, de bolletjes staan in de oven. Die 2 bakken zwarte koffie extra sterk gaan we gelijk even aan beginnen. Moet alleen nog wel boodschappen doen, hoop dat ik geen mega krampies krijg . Vriend lief gaat met de stofzuiger, dweil door het huis en mag een doekje door het toilet halen, hoop dat ik today even lekker kan gaan zitten op de schone porseleinentroon
Hier ook enorm last. Wat doen jullie als het al zo hard is? Werkt Movicolon daar ook tegen? I k zit soms uren op de wc, steeds een konijnenkeutel eruit aan het werken. Ff staan en springen of even liggen, weer een keutel, etc. Vreselijk!!! Wat een rotkwaal.
Ik ga even reageren al jarenlange ervaringsdeskundige. Ik heb een enorm spastische darm en had heel erg last van obstipatie. Soms was ik er zo ziek van dat ik thuis moest blijven van school toen nog. Veel doktersbszoeken gehad en zelfs een second opinion in het ziekenhuis. Uiteindelijk na jaren heb ik zelf oplossingen gevonden zonder medische troep te hoeven gebruiken. En ik ben er van af. Elke dag een mooie stoelgang, ook nu in de zwangerschap. Ik neem elke avond een pilletje darmmild van Wapiti (begonnen met 2). En in de ochtend een bakje yoghurt met fruit en twee eetlepels lijnzaad. Probeer het maar eens. En over de movicolon. Dat spul kan niet zoveel kwaad. Ik mocht toen 8 zakjes per dag van de maag darm lever arts en wel tot mijn dood als dat nodig mocht zijn. Maar ik wilde dat zelf niet en ben dus op zoek gegaan naar nAtuurljke oplossingen. Die heb ik, na bijna 10 jaar aanknooien, dus gevonden. Lijnzaad kost overigens slechts een euro per zak en is bij de meeste supermarkten verkrijgbaar.
Ik laat even een stukje leeg, stel dat er nog iemand zit te eten. Maar ik had gisteravond het 2de zakje genomen en de tip van 2 flinke bakken koffie op de nuchtere maag uitgeprobeerd. Net we aten tosti's kreeg ik in eens flinke krampies en niet lang erna flinke aandrang, kan je zeggen dat het 1ste stuk nog gewoon dik en keihard was, lukt het je dat er door te drukken word het wel zachter, het rommelt alleen nog flink, maar ben geloof ik wel aardig leeg nu. Hoelang ben jij al niet goed naar het toilet geweest? Raak je wel leeg met die keutels of blijf je met dat "volle" gevoel achter?