Hallo, ik heb een zwangerschapstest gedaan en nu blijk ik zwanger te zijn! Dus ik heb gelijk de dokter gebeld en nu zei de assistente dat ik helemaal niet langs hoef te komen. Ik moet over een paar weken de verloskundige zelf even bellen voor een afspraak. Is dit normaal? Ik vond het een beetje raar. Nu ga ik toch maar nog een test doen, want ik heb toch mijn twijfels. Groetjes Caroline
gefeliciteerd! Is normaal hoor, dat je een afspraak maakt bij een vk. Als er een vk-praktijk is in je plaats, dan doet de ha meestal geen verloskunde. Je kan nu al bellen als je wilt. Bij sommige praktijken hebben ze de eerste intake al met 7 of 8 weken. Succes en geniet van je zwangerschap (als je gewend bent aan het idee )!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Voor mij is het woensdag precies een jaar geleden dat ik een positieve test in mijn handen had. Maar ook ik hoefde toen niet extra naar de huisarts. Hetzelfde als bij jou, begin januari heb ik de vk gebeld en wij konden 5 februari terecht voor de 1e echo. Je gaat een leuke maar spannende tijd tegemoet! Geniet ervan!
is inderdaad normaal hoor! ik ben ook net zwanger. de huisarts legde mij uit dat de verloskundige je door de zwangerschap begeleid. De dokter is alleen voor medische dingen. aangezien zwangerschap geen ziekte is hoef je niet naar de dokter hihi gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Dat is normaal.. De assistente feliciteerde mij ook. En verwees me naar de verloskundige. Die heb ik met 6 weken gebeld, en rond de 8 weken had ik mijn intake. Maar die heeft ook geen eigen zwangerschapstest gedaan. Het eerste bewijs van zwangerschap was de 12 weken echo. En vanaf toen luisterde de VK ook elke keer naar het hartje
Gefeliciteerd Maar wilde toch even zeggen dat het bij mijn oudste wel anders ging. Toen ik net wist dat ik zwanger was heb ik wel even mijn HA opgebeld en met 10 weken moest ik wel bij hem langskomen. Hij heeft me vanalles uitgelegd en me nog even gewogen...bloeddruk gemeten enzo. Toen ik zwanger was van de 2e hoefde ik niet langs te komen... ik mocht toen direct door naar de verloskundige.
Hallo, bedankt voor jullie reacties! Ik heb vandaag toch nog maar een andere zwangerschapstest gedaan van de Apotheek. En ook deze was positief! Ik ga dus nu maar even rustig aan het idee wennen... Groetjes Caroline