Kyra gaat ook niet nar het KDV. Wel gaan we iedere week knuffelzwemmen waar ze dus met leeftijdsgenootjes speelt en ik heb veel vriendinnen met kinderen rond dezelfde leeftijd. Als ze 2,5 is gaat ze naar de PSZ.
bedankt voor je antwoord. ik moet zeggen dat ik daar ook wel tegenop zie. hij gaat nu naar een (bekende) gastouder en hij doet wel een beetje moeilijk als ik weg ga, maar dan is het ook meteen over. maarja, de grote boze wereld in (het kdv hahaah) en hem daar achter laten met een heleboel onbekende kinderen en leiders..... tja, kk heb heb daar wel moeite mee. ik ben er trouwens nog steeds niet uit hoor, hoewel ik wel vindt dat ik hem toch stiekum wel een beetje te kort doe. als ik diep in mijn hart kijk, weet ik dat het beter is om hem naaar het kdv te brengen. beter voor hem en beter voor mij, dus ook beter voor ons samen uiteindelijk maarja, ikj werk 3 dgn en om hem dan ook nog eens 2 halve dgn kwijt te zijn aan het kdv, dat doet me eigenlijk best een beetje pijn
@ odet: kun je 1 dag gastouder niet verruilen voor 1 dag KDV en dan eventueel nog een halve dag er bij? Of een halve dag gastouder en een halve dag creche? Als je kleintje niet veel in aanraking komt met andere kinderen, is het echt wel een pluspunt om toch iedere week met wat andere kleintjes te kunnen spelen. En over het algemeen werken er hele lieve leidsters op zo'n kinderdagverblijf En naar wat ik om me heen hoor, vinden kinderen het altijd geweldig.
hoi, ik had ook deze twijfels, ik werk drie dagen per week, en mijn moeder past dan op! Eerst ging ze 1 dag per week naar de creche maar werd daar elke keer zo ziek van echt strontverkouden, nachten wakker etc. etc. dat ik daar mee gestopt ben. Nu vindt ik ook dat ze in contact moet komen met andere kids, we gaan meestal zaterdagsmiddags naar een speelpark (ballorig) en zondags vaak zwemmen. Ik merk dat ze het leuk vindt om andere kindjes te zien en balletjes aan andere kindjes te geven. Nu ben ik vanaf vorige week dinsdagsmorgens 2 uur met haar naar mutter und kind gruppe (woon in duitsland) waar ze met zes andere kindjes samen speelt, ze vindt het prachtig. Zo komt ze toch nog wat in contact met kindjes en niet alleen met mamma, pappa en opa en oma! maar ja wat is goed, mijn moeder was vroeger ookk altijd bij ons thuis en we kwamen toen ook pas op de peuterspeelzaal in contact met andere kindjes, en ik ben niet bepaald contactgestoord ha ha ha! henriette