Onze jongste is 2jaar en 4mnd Binnenkort wil ik hem overdoen naar een eenpersoonsbed Nu zijn de jongens hun kamers best smal de oudste heeft een mega lange kamer maar die van de jongste is dus Smal en kleiner Nu was ik even aan het puzzelen maar kom er niet uit met de meubels Dus twijfel om de commode weg te doen Die is best wel heel erg groot Bij de oudste ging die naar de babykamer en een paar maanden later was hij zindelijk Maar die was toen ook al 3 Nu is hij veel bezig met t potje en plassen alleen poepen doet hij er echt niet op Maar vraag me af hoe hinderlijk ik het ga vinden m steeds op bed te moeten gaan verschonen Wie heeft hier ervaring mee Of andere ideeën zijn welkom
Peuters willen toch niet stil liggen op een commode. Hier bij beide ook direct de commode weggedaan. M’n dochter ging met 22 maand naar eenpersoonsbed. Wel was ze overdag in diezelfde periode zindelijk. Poepluiers op bed verschonen lijkt me niet heel prettig. Maar wellicht werkt een aankleedkussen op de badkamervloer ook wel
Ik gebruik de commode niet. Heb gewoon aankleedkussens bij ons bed en 1 beneden. Op de eettafel. En t is maar kort: nr2 was van 1 op andere dag zindelijk met 2.5, dag en nacht. Zonder oefenen
Ik zou een commode niet missen, los van t feit dat ik m gebruik om was te vouwen dan. Heb m om te verschonen enkel de eerste 9-12 maanden gebruikt, daarna te beweeglijk en Aankleedkussen klein. Verschoon op de bed, bank of waar het dan ook uitkomt. verder ben ik meteen overgegaan van ledikant naar eenpersoonsbed. Bevalt ons erg goed. Kun je er ook makkelijk even bij liggen om te troosten, bij ziekte etc. En we wisselen ook wel eens om (kind in ons bed en een van ons in zijn bed, bijv bij een avondje uit, ziek zijn etc).
Ja ik doe op vakantie dus verschoonkussen op bed Maar vindt dan het verschonen/aankleden helemaal een struggle Nu denk ik dat aankleden misschien juist makkelijker zal gaan zonder commode Dus gewoon staan op de grond Mijn man vouwt ook de was erop en wil 'm alleen al daarom bewaren haha
Wij hebben de commode nog nooit gebruikt zelfs Altijd verschonen en aankleden op bed. Hij krijgt al 22 maanden borstvoeding en ligt dan toch al bij ons in bed, dus net zo makkelijk.
Ik zou de commode ook niet missen. Hij staat nog steeds (al 10jr haha) maar ik heb er bijna nooit een kind op verschoond, zeker de laatste 2 niet..
Bij de oudste toen weggedaan maar ik vond het erg pijnlijk voor mijn rug met verschonen op mijn bed of grond. Was toen ook wel zwanger van de tweede. Jongste is nu 2 en ik verwacht dat wij rond einde zomer (dan is ze 2 jaar en 9 maanden) haar peuterkamer maken. Hier was namelijk ander bed ook einde middagslaapjes en feesten in de avonden bij de oudste twee dus ik doe ze niet meer te vroeg over zolang ze zelf dat ledikant prima vinden