Van baby naar peuterkamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door River87, 24 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Onze jongste is 2jaar en 4mnd
    Binnenkort wil ik hem overdoen naar een eenpersoonsbed
    Nu zijn de jongens hun kamers best smal de oudste heeft een mega lange kamer maar die van de jongste is dus
    Smal en kleiner
    Nu was ik even aan het puzzelen maar kom er niet uit met de meubels

Dus twijfel om de commode weg te doen
    Die is best wel heel erg groot
    Bij de oudste ging die naar de babykamer en een paar maanden later was hij zindelijk
    Maar die was toen ook al 3
    Nu is hij veel bezig met t potje en plassen alleen poepen doet hij er echt niet op
    Maar vraag me af hoe hinderlijk ik het ga vinden m steeds op bed te moeten gaan verschonen
    Wie heeft hier ervaring mee
    Of andere ideeën zijn welkom

2. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Peuters willen toch niet stil liggen op een commode.

Hier bij beide ook direct de commode weggedaan.
    M’n dochter ging met 22 maand naar eenpersoonsbed. Wel was ze overdag in diezelfde periode zindelijk.

Poepluiers op bed verschonen lijkt me niet heel prettig.
    Maar wellicht werkt een aankleedkussen op de badkamervloer ook wel

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Ik gebruik de commode niet. Heb gewoon aankleedkussens bij ons bed en 1 beneden. Op de eettafel. En t is maar kort: nr2 was van 1 op andere dag zindelijk met 2.5, dag en nacht. Zonder oefenen

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.012
    1.557
    113
    Vrouw
    Ik zou een commode niet missen, los van t feit dat ik m gebruik om was te vouwen dan.

Heb m om te verschonen enkel de eerste 9-12 maanden gebruikt, daarna te beweeglijk en Aankleedkussen klein. Verschoon op de bed, bank of waar het dan ook uitkomt.

verder ben ik meteen overgegaan van ledikant naar eenpersoonsbed. Bevalt ons erg goed. Kun je er ook makkelijk even bij liggen om te troosten, bij ziekte etc. En we wisselen ook wel eens om (kind in ons bed en een van ons in zijn bed, bijv bij een avondje uit, ziek zijn etc).

5. River87

River87 Fanatiek lid

28 nov 2016
    1.325
    1.064
    113
    Ja ik doe op vakantie dus verschoonkussen op bed
    Maar vindt dan het verschonen/aankleden helemaal een struggle
    Nu denk ik dat aankleden misschien juist makkelijker zal gaan zonder commode
    Dus gewoon staan op de grond

Mijn man vouwt ook de was erop en wil 'm alleen al daarom bewaren haha

6. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Wij hebben de commode nog nooit gebruikt zelfs :cool: Altijd verschonen en aankleden op bed. Hij krijgt al 22 maanden borstvoeding en ligt dan toch al bij ons in bed, dus net zo makkelijk.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik zou de commode ook niet missen. Hij staat nog steeds (al 10jr haha) maar ik heb er bijna nooit een kind op verschoond, zeker de laatste 2 niet..

8. Cornflake

Cornflake Fanatiek lid

12 jul 2023
    1.296
    1.322
    113
    Vrouw
    Bij de oudste toen weggedaan maar ik vond het erg pijnlijk voor mijn rug met verschonen op mijn bed of grond. Was toen ook wel zwanger van de tweede.

Jongste is nu 2 en ik verwacht dat wij rond einde zomer (dan is ze 2 jaar en 9 maanden) haar peuterkamer maken. Hier was namelijk ander bed ook einde middagslaapjes en feesten in de avonden bij de oudste twee dus ik doe ze niet meer te vroeg over zolang ze zelf dat ledikant prima vinden

Deel Deze Pagina