erg jammer en soms vervelend dat wij dames elkaar veroordelen hier

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lauraatje, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    he meiden, ik vroeg me af of ik de enige ben die hier zo over denkt. Ik heb het al meerdere malen gelezen in onderwerpen, ook bij mezelf een keer of wat, dat iemamd een vraag stelt en dan vervolgens een hoop veroordelingen en beter weterij als antwoord krijgt. Bijvoorbeeld als iemand om een loopstoeltje informatie vraagt, gaan er 100 meiden zeggen dat dat niet gied is om te gebruiken maar de betreffende persoon weet nog steeds niet welke ze wel kan gebruiken.( dit is een voorbeeld omdat deze discussie al meerdere malen geweest is). Het lijkt me logisch dat iedere moeder het beste met haar kind voor heeft en dus informatie opzoekt voordat ze iets onderneemt of besluit. Dan heeft ze toch geen kritiek nodig van andere meiden die ze eigenlijk niet eens kent? ik vind dit erg jammer. net las ik namelijk een onderwerp over vakantie en toen schreef iemand dat ze de kinderen badderde in flessenwater ivm diarree. iemand had daar kritiek op en vond dat onzin... dat kan wel zo zijn maar het kan geen kwaad en het is haar eigen keus lijkt me. Zo kan ik nog wel veeeeel meer onderwerpen beschrijven maar wou gewoon even kwijt dat de kritiek echt wel minder kan hier, en meer antwoord op de vraag zelf. Is toch veel gezelliger???
    groetjes Laura

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, en toch vind ik wel dat daar ook weer een nuance in zit. Dat gezeik 'Stom zeg' is natuurlijk een beetje kort door de bocht, maar ik vind het bij bepaalde onderwerpen toch wel degelijk van belang dat mensen zich goed realiseren dat iets bijvoorbeeld echt onveilig is, of slecht voor je kindje. Of het nu geaccepteerd wordt door bepaalde mensen of niet, het blijft slecht voor je kindje!

Ik bedoel, als iemand vraagt welk snoep lekker is voor kinderen van 6 maanden, dan vindt niemand het gek als daar commentaar op geleverd wordt. Want dat is slecht, toch? Maar als een moeder een loopstoeltje wil gebruiken, dan mag je daar geen "commentaar" op hebben, want dat is meer algemeen geaccepteerd. Oftewel, de meerderheid bepaald dan wat mag en wat niet mag. Tsja, dan ben ik toch liever een zeur-moeder die (aardig, netjes, informerend) wel wil vertellen dat iets slecht is.

Andere dingen vind ik eigen keuze. Al gooit iemand jus d'orange in z'n baby badje, be my guest. Ik vind het prima! Maar over de veiligheid of gezondheid van kindjes ben ik toch vaak minder gemakkelijk!

3. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ja dat klopt helemaal, veiligheid voor alles. maar het gaat er juist om dat er dan honderd mensen reageren terwijl 1 genoeg zou moeten zijn niet? en ik denk niet dat er mensen echt luisteren of van mening veranderen op deze manier. maar ook dat is mijn mening
    groetjes

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Kun je nagaan, dat er na "honderd" reacties mensen nog steeds zo eigenwijs zijn om iets te doen... :D:p

Grapje hoor, kon het niet laten.
    Ik vind dat Gentle gelijk heeft, het advies is goed bedoeld. En als je ziet dat jouw advies al een keer gegeven is kun je doorklikken naar een volgend topic.

5. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    haha dat bedoel ik dus. waarom reageren als er al vele reacties? en het gaat niet alleen om veiligheid of iets dergelijks, zoals mijn andere voorbeeld ( die jullie blijkbaar niet lezen....);)

6. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ach ja, dit is eenmaal een forum. Iedereen is vrij om haar/zijn mening te geven en daar wordt flink gebruik van gemaakt. Niks mis mee.

7. music4life

music4life Niet meer actief

zo is het hier altijd al geweest...maar met respect voor elkaar kom je het verst

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    misschien zouden sommige mensen eens de zoek functie kunnen gebruiken ipv hetzelfde topic wat 2 dagen geleden er ook al op stond er weer op te plaatsen?

Ja er kan kribbig worden gereageerd maar als je geen reactie wil zet het er dan niet neer.

9. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    hmm die snap ik niet helemaal, maar volgens mij tegen het zere been??...ik heb het niet over mezelf in dit forum, het viel me gewoon op dat er soms vervelend gereageerd word op iets wat mensen niet vragen.maar blijkbaar ben ik de enige die het jammer vind om in een forum maar weinig nuttige antwoorden te vinden over de vraag die men stelde. ik probeer niet gemeen te zijn maar zo te zien zijn er mensen kwaad/gekwetst/beschaamd over dit onderwerp?? excuses daarvoor...8)

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik lees inderdaad ook wel eens van die k-reacties maar aan de andere kant zullen mijn reacties ook niet altijd en bij iedereen in goede aarde vallen. Sommige onderwerpen grijpen je meer aan dan andere.

Zoals dat moeders die bewust hebben gekozen voor flesvoeding bijvoorbeeld slechte moeders zijn. Helemaal als ze niet eens geprobeerd hebben borstvoeding te geven (ik ben dus slecht). Of dat het niet normaal is als je op je vrije dag je kindje ook naar de opvang brengt (ik ben dus niet normaal) enzovoort, enzovoort...

Zolang ik mijn kindje geen kauwgomballen te snoepen geef, met snorkel en duikbril alleen laat in bad zodat ze alvast kan oefenen of haar even een uurtje alleen in de auto laat zodat ik een roseetje kan drinken op een terrasje in de stad..... mogen sommige reacties inderdaad wel wat genuanceerder.

Maar dat vind ik.... ;)

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ben het ook met Gentle eens, goed verwoord!!

12. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Iedereen reageert op een topic volgens zijn eigen normen en waarden en je wilt natuurlijk de ander graag overtuigen van jouw gelijk en van de naar jouw best manier. Doe ik zelf ook.... Ja en de ene doet dat bot en lomp en de ander met respect. Ik zie het altijd maar als een tekortkoming van de ander en 9 van de 10 keer stoor ik me er dus ook niet aan.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

goed uitgelegd zo voel ik het ook.

er zijn veel meiden met allemaal een andere mening en dat kan nogal bosten soms.
    En ja soms lees ik ook weleens een reactie dat ik denk, prima dat je er anders over denkt maar het wat netter neerzetten had toch ook wel gekund?
    Soms is het ook zo dat iemand een mening neerzet en dat het dan fout overkomt terwijl het helemaal niet slecht bedoeld was. Internet is moeilijk om te zien hoe iemand iets zegt.

14. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Dat was met die topic over fotomodelletjes ook zo, neem aan dat jullie dergelijke voorbeelden bedoelen.

De 1 vindt het kunnen dat je een baby fotomodel laat zijn, een ander weer helemaal niet, terwijl dat in die topic de vraagstelling helemaal niet was. Beetje jammer voor degene die de topic geopend had. Het is inderdaad een keuze van mams zelf. Als je oud en wijs genoeg bent om een baby op te voeden zal zo'n keuze ook bewust gemaakt zijn met onderbouding, dunkt mij.

Maar ben vooral met je eens dat iedereen elkaar in zijn waarde moet laten, maar als je reeel bent, weet je ook dat dit een utopie is...als zo kon was er hoop shit niet in het nieuws te zien.

Ik pleit er, net als jij, ook voor. Misschien maak je met deze topic wel een verschil! Ik hoop het!

Groetjes en touché

Monique

15. tulip

tulip Niet meer actief

ik kan begrijpen dat jij en anderen misschien zich hieraan storen, maar zelf heb ik er eigenlijk geen last van, ik vind het eigenlijk vervelender dan sommigen hier alleen maar willen horen wat zij vinden. Dan vragen ze om een mening en worden boos als iemand een andere mening heeft. Dan vraag ik mij af, waarom zit je op zo'n forum.
    Over je eerste voorbeeld, zou je dan eigenlijk liever zien dat ik zeg bv, o van merk a heb je leuke, terwijl ik weet dat het niet goed is voor het ruggetje, dan kun je toch beter blij zijn dan iemand eerlijk is. Misschien wist diegene wel niet dat het slecht was, snap je.

Over het 2e voorbeeld ik las het ook met verbazing, met al die flessen, ik dacht ook waar is die mee bezig??? Maar ik had zoiets van laat maar gaan. Dat iemand er wel wat van zegt, tja, dat kan ik wel begrijpen. Het ging er ook niet zozeer om dat zij het er niet mee eens was, maar meer de verbazing.

Dat er meerdere reacties komen is denk, 1 omdat niet iedereen alle reacties in een topic leest en 2 omdat het wel kracht bijzet als meer mensen iets vinden natuurlijk. Als 1 iemand zegt dat iets slecht is dan komt het minder duidelijk over dan wanneer 10 mensen dat zeggen.

16. lauraatje

lauraatje Actief lid

9 feb 2009
    255
    0
    16
    almere
    ja dat is waar wij van mening verschillen denk ik. Mijn inzicht is, als je het er uberhaupt niet mee eens bent dat er een loopstoeltje gebruikt word, waarom lees je de topic dan als er een vraag staat over merken? maar ja, dat is wat ik dan denk. begrijp jouw standpunt ook wel hor.

17. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben het met Gentle en Tulip eens. Zoveel mensen, zoveel meningen. En ik geef ook weleens een mening die door een ander hélemaal verkeerd wordt opgevat, terwijl dat dan absoluut niet mijn bedoeling was. Maar ik ga daarnaast ook niet elke topic uitspitten wat er al gezegd is en wat niet, ja tot 10 reacties of zo gaat nog wel, maar 100, nee dan heb ik wel wat anders te doen.

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Het is vaak ook de manier waarop dat er gereageerd wordt. Als je iets schrijft komt het vaak ook wat anders over als wanneer je tegen iemand praat in persoon.

Vaak wordt er een zelfde topic heel vaak opnieuw aangemaakt en dat soort topics lopen altijd uit op discusies.
    Bijv een topic als: "welk Matras?" je kunt er donder op zeggen dat het uitloopt op een discussie over de aerosleep. De ene helft vind het onzin en de andere helft loopt er mee weg. Maar er is niemand die inhoudelijk ingaat op de vraag. Waarom omdat de meesten er geen verstand van hebben en alleen weten wat ze zelf hebben.
    Tegenwoordig reageer ik al niet eens meer op dit soort topics...geen zin meer in.
    Topics over BabyBjorn, loopstoeltjes, matrassen enz daar kijk ik al niet eens meer naar....

19. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Ik lees ook wel een met verbazing de reacties hoor. Wanneer ik een goed/slecht-ik heb gelijk-bla bla discussie zie ontstaan, dan klik ik weg en ga ik mijn energie wel in andere dingen stoppen. Ik ben het er mee eens dat het wel wat minder zou kunnen. Toch lijkt mij dat, gezien de grootte van dit forum, niet eenvoudig. Ik heb niet het idee dat er veel controle is op bijvoorbeeld dubbele onderwerpen. Dat geeft niet, maar het kan irritatie wekken. Een ieder wil speciale aandacht voor haar bijzonder belangrijke vraag en dus openen we een eigen topic. Dat terwijl drie regels verder exact dezelfde vraag terug te vinden is. Maar goed, ga je specifiek zoeken in dit forum, dan kom je ongeveer zestig pagina's tegen die overeen zouden moeten komen. Dan geef ik het ook op. Onduidelijke titels zijn ook irritant. Zoals "Help". Ja, leuk, maar help wat? Waarover? Al die dingen zijn moeilijk te controleren. En dat is denk ik ook zo wanneer het gaat over minder aardige reacties. Ik zie het ook vaak als "reageren om het reageren". Daarnaast is er niets zo moeilijk als communicatie. Want inderdaad; als ik vraag welk loopstoeltje geschikt is, vraag ik dus niet of ik het nu wel of niet moet doen. En omdat iedereen op zijn eigen manier communiceert en begrijpend heeft leren lezen, krijg je dat soort reacties. Ik zit daar ook niet op te wachten en als je het wel kwijt wil, vind ik het fijn als dat wat genuanceerder gebracht kan worden.

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk omdat het gaat over de veiligheid van een kindje... Hoewel sommigen dingen logisch zijn voor de één, zijn die zelfde dingen dat totaal niet voor de ander.
    Dus dan wil je tóch waarschuwen.

Verder sluit ik me bij tulip aan;
    Dat er meerdere reacties komen is denk, 1 omdat niet iedereen alle reacties in een topic leest en 2 omdat het wel kracht bijzet als meer mensen iets vinden natuurlijk. Als 1 iemand zegt dat iets slecht is dan komt het minder duidelijk over dan wanneer 10 mensen dat zeggen.

en ook bij ellen:
    Soms is het ook zo dat iemand een mening neerzet en dat het dan fout overkomt terwijl het helemaal niet slecht bedoeld was. Internet is moeilijk om te zien hoe iemand iets zegt.

Niet iedereen kan de juiste woorden vinden om zijn gevoel in uit te drukken.

Over de zoekfunctie: Tja... onderwerpen zakken snel weg, niet iedereen is even handig met zoeken en in feite is ALLES al eens besproken, maar zelfs met zoeken is het dan vaak bijna onmogelijk om het terug te vinden omdat je de juiste zoekwoorden maar net moet weten.
    Als iets écht kort geleden is, en je ziet dat, is het heel gemakkelijk om dat topic even omhoog te halen of om de link door te geven.

Deel Deze Pagina