Hallo allemaal, Ik zit nu al een weekje op dit forum, al heb ik nog niet veel gezegd, maar ik vind het geweldig om alle verhalen te lezen. Mijn wens is altijd kinderen krijgen geweest. Ook nu nog steeds, wij zitten alleen best met een enorme twijfel. Vanaf februari ben ik al wel met foliumzuur slikken begonnen omdat ik het eigenlijk niet heel lang meer wil uitstellen, maar wij zitten ook te wachten op een inschrijving voor een nieuwbouwhuis. Die inschrijving is eind april en dan is er nog een loting. Als we niet ingeloot worden is er over een jaar pas weer een nieuwe kans en stel dat ik over een jaar al een kindje heb.. dan kunnen we misschien helemaal niet meer inschrijven op een huis, omdat we het dan niet meer kunnen betalen. Tenzij ik gewoon niet minder ga werken (werk 36 uur) en dat zal ik dan na mn zwangerschap ook moeten gaan doen, want we hebben echt mijn werkgeversverklaring erbij nodig voor een huis. Mijn moeder heeft pas de opmerking laten vallen.. als je het nu doet komt je nooit meer uit je flat... en dat heeft me toch wel aan het denken gezet. We verdienen samen niet echt veel (netto 2400). en nu vraag ik me af wat jullie ervan vinden. Mijn vriend wil ook dolgraag een kind! Zouden jullie toch voor het kind gaan en blijven werken totdat het huis rond is. Of eerst zorgen dat je een huis hebt (wat nog ingericht moet worden, nog een keuken voor gekocht moet worden) en daarna pas aan kinderen beginnen? We hebben nu een koopflat met 2 slaapkamer, dus we kunnen hier altijd beginnen, maar ik zou toch snel 2 kinderen willen (als de natuur het toelaat) en dan zit je hier al te klein. zo misschien beetje lang verhaal, maar ik ben blij dat ik het eindelijk eens kwijt kan, want veel mensen begrijpen niet dat mijn wens van een kind zo sterk is de laatste paar maanden!
ik ben trouwens nog niet gestopt met de pil omdat ik twijfel, zouden jullie mij aanraden dat wel te doen? ik vind het gewoon zooo moeilijk, en krijg te horen dat ik toch nog zo jong ben... daar schiet ik niks mee op, het gaat niet om mijn leeftijd, maar om mijn gevoel!
Welkom op de zp! Ik ben 22 jaar en ben moeder van een kleintje van 3 maand oud dus zo jong ben je niet hoor.. Alleen is het wel zo dat ik het persoonlijk fijner vind moeder te zijn wetende dat alles in huis al helemaal is zoals je wilt. En nu woon je dus ergens waar je geen 2 kids kwijt zou kunnen terwijl je wel die wel op vrij korte termijn zou willen. Het lijkt mij dan wat verstandiger om te wachten tot je een woning hebt waar je wel 2 kids kwijt kunt.. en dat je die eerst ingericht hebt zoals jullie graag willen en daarna aan kids beginnen. Maar ik weet nog precies hoe graag wij een kleine wilden dus ik kan me voorstellen dat je het liever niet uitstelt.