afbouwen inbakeren en in gewone slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door suzy28, 9 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Ik ben van plan de komende weken het inbakeren te gaan afbouwen, bij het cb adviseerde ze me om hier zowiezo met 4 maanden mee te beginnen en aangezien Evi zich flink afzet met haar beentjes en dan haar billen schuin de lucht ingooit :D ben ik bang dat ze straks ineens een x op haar buik ligt.
    Dus vandaag ben ik een slaapzakje zonder mouwen wezen halen maar nu weet ik ff niet wat ik met dit weer het beste eronder kan doen?
    Hoe doen jullie dat? Romper met lange mouw, zonder mouw of korte mouw, hele pyama? En doen jullie er nog een lakentje of dekentje over? En stoppen jullie de onderste gedeelte van de slaapzak achter het matras of niet?

Liefs,
    Suzy

2. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik doe een romper met korte mouwen aan en dan strak instoppen onder een lakentje. Doe nog wel aan beide zijden een handdoek tussen het bedje en matras zodat het lakentje goed strak blijft zitten.

3. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Oh dat is wel een goeie dat met die handdoek, had ik nog niet eens aan gedacht. Dus gewoon aan elke kant een handdoek tussen het bed en matras om het lakentje wat beter op z'n plaats te houden?

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ja, ik leg het lakentje overdwars zodat er meer is om onder het matras te stoppen. Goed strak instoppen. Eerst aan de ene kant instoppen en handdoek tussen bed en matras, dan andere kant strak instoppen en handdoek ertussen. Zo blijft het lakentje goed op zijn plek. Ik let altijd wel op dat ik het echt goed er tussen prop zodat Luc de handdoek niet te pakken kan krijgen en als je de handdoek oprolt krijg je het er makkelijker tussen.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Toen Tess 4 en een halve maand was, zijn wij ook cold turkey met de inbakerdoek gestopt. Wij hebben toen een zomerslaapzak met lange mouw gebruikt, zodat ze toch nog iets van dat geborgen gevoel voelde. Daaronder een romper met korte mouw. Dan een lakentje er strak overheen. De onderkant deed ik straks onder de achterkant van de matras. Maar dat hielp niet, want madame was sterk genoeg om toch nog op de buik te kunnen draaien (soms zat de slaapzak er nog gewoon in). Resultaat: soms moeten we haar wel 10 keer terugdraaien op de rug (ze zet het dan op een huilen, want ze komt niet terug) of ze sliep op haar buik (liet haar dan gewoon lekker liggen en controleerde wat vaker). In ieder geval heel veel succes en ik hoop dat Evi snel gewend is zonder de inbakerdoek te slapen.
    Dat ging trouwens hier wonderbaarlijk goed, geen een keer last van gehad. Ze was wel toe aan een gewone slaapzak.

6. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga voor de zekerheid toch ook nog maar een slaapzak met lange mouw erbij halen en dat van die handdoeken zowiezo proberen.
    Ik heb persoonlijk het gevoel dat ze nog niet echt zonder inbakeren kan slapen, ze is nog zo druk met haar armpjes, maar we gaan het gewoon proberen binnenkort.

7. suzy28

suzy28 Actief lid

28 jan 2007
    298
    0
    0
    Oh ja nog een vraagje, gebruikten jullie toen jullie met inbakeren stopten voor elk slaapje de slaapzak?

8. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    hier ook cold turkey geprobeerd met 3mnd dit lukte niet ik merkte dat ze er gewoon nog niet aan toe was. maar ze draaide zich toen al op haar buik...dus maar gewoon vaker controleren. met 5,5 mnd heb ik het opnieuw geprobeerd toen ging het een stuk beter...et enige probleem was dat ze heel graag sabbelde op de bakerzak en dit nu dus miste...heb haar eerst een tijdje in een zak met lange mouwen gelegd maar toen heb 30 graden werd vondt ik dat wat zielig dus nu ligt ze in een zak met korte mouwen en daarin heeft ze een romper aan...ze krijgt van mij een zakdoek in haar handje en daar sabbelt ze nu op...ze was nu in een dag of 2 er helemaal aan gewend.

9. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik ben ook 1 een keer met inbakeren gestopt en meteen begonnen met ene slaapzak met korte mouwen. Hier nu voor elk slaapje slaapzak anders ligt meneer door het hele bed te woelen.

10. Vanes

Vanes Actief lid

28 jul 2007
    182
    1
    0
    Ik ben na het prikje van 3mnd gestopt met de Pacco. Hij mocht toen toch niet om, dus gelijk een slaapzak aan. Op het begin met strak een lakentje er overheen. Wanneer het wat fris is doe ik een romper met langenmouw aan, is het warm korte mouw of geen mouw.
    Gelukkig ben ik toe direct gestopt, aangezien ze vlak daarna al kon draaien van rug naar buik! Nu slaapt ze dus ook niet meer met een laken aangezien ze veel draait en veel op haar buik slaapt.

11. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Mijn zoontje is volgens mij er nog niet aan toe om zonder Pacco te slapen, maar ik vraag me ook af hoe ik het afbouwen het beste kan aanpakken. Ik lees dat jullie een slaapzak gebruiken en dan strak een laken er overheen doen, zodat ze zich geborgen voelen. Maar dan kunnen ze toch nog steeds met de armen wapperen? Want als ik een laken strak over de armpjes van mijn zoontje deed, kon hij zich altijd uiteindelijk loswurmen en weer gaan met zwaaien en wapperen en zichzelf slaan.

Ik vraag me dus af wat jullie tegen die wapperende armpjes doen?

12. Meerkat

Meerkat Actief lid

1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Wij zijn met ong. 4 maanden van Pacco naar Puckababy bakerzak overgestapt. We hadden al een aantal keer een gewone slaapzak geprobeerd, maar ze bleef zo onrustig met haar armen. De bakerzak was een stuk losser dan de pacco maar ze voelde toch begrenzing. Na twee maanden sliep ze overdag in een slaapzak met lange mouwen. Met 7 maand ong. sliep ze ook 's nachts in een slaapzak. We hebben op deze manier geen moeite gehad met afbouwen.

13. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Je kan het inbakeren ook afbouwen door eerst één arm vrij te laten. Bij ieder slaapje wissel je van arm (om de boel in evenwicht te houden ;) ) en op een gegeven moment kan je beide armen vrij laten en alleen het onderlijfje inbakeren (dit doe je puur voor het gevoel!). Zolang je de doeken met veiligheidsspelden vastzet moet het goed gaan.

Ik heb het inbakeren bij mijn dochter ook op deze manier afgebouwd. Ik merkte dat ze steeds vaker ging duimen en vond het zielig voor haar als ze dit niet kon doen als ze in haar bedje lag aangezien ze ingebakerd was. Het ging perfect! Nu slaapt ze heerlijk in haar zomerslaapzakje mét haar geliefde duimpje in haar mondje!

liefs Lara

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij zijn met 4 maanden de puckababy af gaan leren omdat ze op haar buik kon rollen vanaf dat moment. Eigenlijk is het vrij snel gegaan. Eerst hebben we haar overdag in een gewone slaapzak gedaan, de dag erna ook de nacht en het ging prima! Wij hebben een slaapzak zonder mouwen, met daaronder een romper met korte mouw en dan onder een lakentje. Nu slaapt ze alsnog meestal op haar buik, terugdraaien werkt maar voor 10 minuutjes ;) Maar nu heeft ze in ieder geval haar armpjes vrij :)

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Als hey kouder is kun je ook een romper met lange mouwen aandoen in de slaapzak.
    ik heb alleen slaapzak zonder mouwen....

Deel Deze Pagina