Baby ritme 13 weken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door flowersoflove, 28 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Hoi allemaal! Onze dochter is alweer 13 weken en groeit echt met de dag. Ze kan steeds meer, en is ook steeds vaker langer wakker. Ik probeer haar nu ook echt een beetje te laten spelen (lees: lekker kletsen met elkaar, met speelgoed rammelen zodat ze er tegen aan gaat slaan etc), ze is een echte lachebek en zoals ik al zei gaat ze met sprongen vooruit.

Maar nu het slapen. Mevrouw slaapt eigenlijk nog niet in haar eigen bed. Ze valt altijd op mij in slaap en dan leg ik haar weg, er zijn momenten dat niet niet werkt en ze meteen weer wakker wordt, maar dan blijf ik volhouden en geef haar steeds haar speen weer tot ze slaapt. Het consultatiebureau vond dat ze nu echt alleen moest gaan slapen en dat ik haar dan maar moet laten huilen, maar dit heb ik nu een paar keer gedaan en het werkt echt totaal niet. Ze raakt totaal in paniek en blijft maar huilen, ik kan dit niet over mijn hart verkrijgen en geef er telkens aan toe en laat haar dan weer lekker bij mij liggen, tenslotte is dat wat ze wil, toch?

Doe ik er nou zo verkeerd aan om haar steeds bij me te laten slapen? 's Nachts slaapt ze nu vaak wel ipv op mij, naast mij, en dan slaapt ze ook echt de hele nacht door, dus dat is echt een vooruitgang!

Ik merk dat ik het heel moeilijk vind worden nu ze een beetje 'baby af' begint te worden en echt langer wakker is en dingen wilt ontdekken. Vaak vind ze dingen even leuk (in de box liggen kijken naar haar mobiel of spelen met de babygym), maar dit verveeld al gauw en resulteert in huilen.

Wat deden jullie tussen de slaapjes door? En doen jullie 's avonds voor ht slapen een pyjama aan en een slaapzak en dan naar bed, of gewoon nog in de kleertjes die je kind al aan had? Zoals ik al zei moet ik echt even mijn draai vinden met een iets oudere baby.

2. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    Heey dat ritme komt vanzelf! Wat hier hielp was een vast avondritme te hebben . Pyjama aan flesje geven luier verschonen , slaapzak aan en dan lekker naar bed. In bed doe ik de muziekmobiel aan en geef haar der speen. Doe het al maanden zo en gaat super ! Als ze huilt ga ik even naar haar toe speelt opnieuw en aai over de bol. Maar jou kleintje is nog zo jong dat ik me nog niet zo druk zou maken!

Deel Deze Pagina