Ai ai ai, oud en nieuw komt er weer aan, tijd voor de poezenbeesten om binnen te blijven. nou hebben wij dus een poes die helemaal niet binnen wil blijven! heb vanmorgen het luik dichtgedaan omdat er bij ons nu al zoveel word afgestoken, dat ik het eng vind.. hebben hier 4 schone kattenbakken staan, maar mevrouw weigert om erop te gaan.. heb nu dus al in 6 uur tijd, 2 drollen en 3 plasjes weg moeten halen, en ik vind het zo verschrikkelijk smerig! ze doet het alleen als ze niet naar buiten mag, want staat het luik open dan vind je niets! mevrouw is dus lekker aan het protesteren, ( ze staat nog net niet met een bordje waarop staat 'ik wil eruit') met als gevolg dat ik mien dobbelsteen weer naar buiten heb gelaten... (de overige 2 poezen gaan trouwens wel gewoon netjes op de bak.) maar aaaah ik word er zo moedeloos van, en ben echt ten einde raad, dit is ieder jaar weer hetzelfde, en gek dat ik ervan word! heeft iemand alsje alsje alsjeblieft DE tip voor mij? Liefs Muis
Ik houd mijn katten echt alleen met O&N zelf binnen en dan pas nadat ze 's avonds hebben gegeten. Vanaf ongeveer half 6 gaan ze dus niet meer naar buiten. Het is hier ook echt geen doen om ze langer binnen te houden en het gaat al jaren goed op deze manier.
Hier ook, pas de 31ste mag ze niet meer naar buiten, en dan geen probleem.Dan knalt het ook driftig dus wrs wil Ze dan ook niet meer. Anders heb ik geen tip, behalve dan ze alleen binnen te houden als het echt moet .Als ze nu al binnen moeten zitten gaat de mijne ook protesteren denk ik.
Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik ze inderdaad gewoon pas overmorgen binnen ga houden, meestal kijk ik het vuurwerk even aan en als het te heftig word haal ik ze naar binnen, en dat is nu dus eigenlijk het geval, maarja het is zo echt geen doen, liever 1 dag poeppies en plassies ruimen dan 4 dagen.. Bedankt!! ik ga even alle ramen en deuren wijd open gooien en met een luchtverfrisser door het huis rennen, want het ruikt ook nog eens niet zo fris, ruim het meteen op maar die geur blijft zo lekker hangen, iewl!
hihihi...fijn he? poezebeesten met een eigen mening...hahaha..maar goed. de gouden tip, die is al gegeven.. gewoon nog even naar buiten laten en zodra er veel geknal komt niet meer.. die van mij vinden het al niet zo heel leuk meer omdat het zo koud is en er al aardig wat knallen zijn,.. succes met je luchtverfrissers..
Ik vermoed zelfs dat wanneer je het deurtje met O&N ook open laat, ze vanzelf binnen komt wanneer het lawaai en de klappen haar teveel worden
dat denk ik ook hoor, maar ben zelf altijd zo bang dat ze gepakt worden door kinderen die kwaad in de zin hebben.. je weet maar nooit he?..:x
Oei ja daar ben ik ook zo bang voor he, ze is ook nog eens zo lief dat het zooo gevaarlijk is, want ze komt bij iedereen even kroelen en werpt zich zo voor je voeten. maar heb het er net even met mannetje over gehad, en die zei ook al van de 31e sávonds naar binnen en dan als het geknal over is weer naar buiten. thnx voor de gouden tip, stom he dat ik daar zelf niet aan gedacht heb.. maarja dat komt denk ik door de angst (ben zelf ook niet echt een held met vuurwerk hihi ) het was trouwens eerst ook de bedoeling dat we binnenpoezen zouden hebben, maar naar advies van de dierenarts toch maar naar buiten gelaten omdat het niet te stoppen was dat binnen plassen en poepen. op van alles onderzocht maar niets te vinden, dus gewoon protesteren. getsiederrie, had dus 1 poepje over het hoofd gezien he, blijkt in een boodschappen bigshopper te zitten, aaaargh vandaar dat de geur zo aan bleef houden, grrrrr! zo nu riekt het weer naar roosjes!
@springmuis! hier ook zo'n krijskat die naar buiten wil met name als het luikje dicht is. ik sluit me aan bij de tips van ' luikje dicht op oud&nieuwjaarsdag ' en dan een beetje extra eten als afleiding misschien? ben ook als de dood voor rot(jes)jongens brrrrrrrrrrrrrrr