Net zwanger - wat te doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Deanna, 29 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deanna

Deanna Lid

28 jul 2010
    10
    0
    0
    Hai meiden,

Mijn NOD was gisteren en ik kon het niet geloven toen ik vanochtend een positieve test had.. Ronde 4 en zwanger?!?:$:$
    Ik blijf maar naar de test kijken (digitaal clearblue met woorden) en het woordje 'zwanger' lijkt te mooi om waar te zijn!
    Mijn vraag is de volgende: Hoe nu verder? Wat moet ik nu doen? Wij gaan morgen op vakantie en ikzelf denk dat het verstanding is om daarvoor nog even naar de huisarts te gaan?

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Volgens mij is het enige wat je hoeft te doen je HA in te lichten, kan gewoon door het aan de assistente te vertellen, hoor, daar hoef je niet speciaal voor langs te gaan. Verder kun je gewoon zelf een afspraak maken bij je verloskundige, heb je geen verwijzing ofzo voor nodig...

Natuurlijk gefeliciteerd en geniet er maar van!!!!!

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    gefeliciteerd!!!

en geniet van je vakantie zou ik zeggen..
    daarna even bellen voor afspraak bij VK ...?
    en idd huisarts even inlichten kan natuurlijk geen kwaad maar is volgens mij niet direct nodig

(of moet zijn dat er medische aspecten zijn waardoor je extra in de gaten gehouden moet worden? misschien een schildklierafwijking oid?)

4. petrab

petrab Actief lid

19 aug 2010
    398
    0
    0
    SUPER!!!
    Gefeliciteerd.
    Dan begint de vakantie pas goed.HAHA
    Ik hoop dat hetzelfde mij ook overkomt volgende week.
    Dan is mijn NOD en ga ik ook lekker op vakantie.Spannend.
    Nou geniet ervan en een hele fijne vakantie!!

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

kraamzorg en kinderopvang regelen. vooral voor dat laatste kunnen de wachtlijsten enorm lang zijn. wacht dus niet tot je de eerste echo hebt gehad.

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Allereerst van harte gefeliciteerd!!!

Hmmm.. kinderopvang??? Net 4 weken zwanger???? Zal er natuurlijk maar net aan liggen waar je woont. Hier hoeft dat helemaaaal nog lang niet. Toen ik zwanger was van mijn zoontje heb ik de huisarts gebeld en mochten we langs komen voor een zwangerschapstest. Daar hebben we foldertjes meegekregen over zwangerschap en wat te doen. Ik geloof dat je pas over een paar weken hoeft te bellen met een verloskundige om een afspraak te maken voor een intakegesprek. Verder lekker genieten van je vakantie en niet te veel alcohol nuttigen ;)

7. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd !

Hier bel je gewoon de verloskundige praktijk met de mededeling dat je zwanger bent en dan plannen ze een afspraak rond een week of 8 zwangerschap. Handig dus om hen even te bellen voor je vakantie om alvast een afspraak in te plannen.
    (mijn huisarts heb ik de hele zwangerschap niet gezien, alleen telefonisch geinformeerd na een week of 8 maar misschien is dat niet overal hetzelfde?)

Als het bij jullie anders is dan hoor je dat ook wel van de verloskundige.

De komende weken hoef je nog geen noodzakelijke acties te ondernemen. Alleen maar gelukkig zijn en wellicht wat onzeker en zenuwachtig ;) Je verloskundige vertelt je bij de eerste afspraak wel waar je aan moet denken (zoals kraamzorg aanvragen enzo, je bent nu nog wel heel pril zwanger om dat allemaal al te gaan regelen vind ik)

Verder zou ik als ik jou was voor je vakantie wel even "inlezen" op internet wat je allemaal wel/ niet mag eten als je zwanger bent, anders ga je op vakantie twijfelen of je dat visje of dat kaasje wel mag eten.

8. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Wow nu ga je zeker met veel plezier op vakantie! Wat een mooie verrassing! Geniet ervan beiden en gefeliciteerd natuurlijk!! ^_^

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Oeh :D ook spannend voor jou!! Succes!!

10. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Hangt er helemaal vanaf hoelang je op vakantie gaat.. maar als je gewoon een weekje gaat zou ik het even lekker laten bezinken en genieten van je roze wolk :D Gefeliciteerd!

Als je terugkomt kan je VK bellen voor afspraak en eerste echo, dit verschilt per praktijk dus dat hoor je dan wel..
    en kinderopvang.. tja, ik ken meerderen die met 10wk zwangerschap 'te laat' waren met inschrijven.. dus je kan altijd even bellen of mailen met KDV..

Maar als eerste genieten meis! xx

11. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap,
    Ik had ook een clearblue test met woorden gebruikt.. mn mond viel open van verbazing, want ook ik was eigelijk te vroeg met testen ghehe:)
    Suc6 verder!:)

12. bloemiste

bloemiste Lid

14 dec 2009
    77
    0
    0
    bloemiste
    oosterwolde fr
    het lijkt me zoo heerlijk omdat een x te kunen lezen he.. gefeliciteerd,, geniet er lkkr van...

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ligt er idd aan waar je woont :) hier is de wachtlijst anderhalf jaar!!!!

14. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@Bloemist: nou ik schrok er behoorlijk van, omdat ik het namelijk helemaal niet verwachte, mijn lichaam hielt me namelijk heel vaak voor de gek.. dus ik deed de test weer met die gedachte, en als het dan anders blijkt dan schrik je wel ff:) maar we zijn ontzettend blij:)

15. Deanna

Deanna Lid

28 jul 2010
    10
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor de lieve reacties!!!!! We gaan morgen, voordat we op vakantie gaan, even bij huisarts langs voor niets meer dan bevestiging van de test.. Ik kan het nog steeds niet geloven!!!!:$:$

16. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    Gefeliciteerd meid!!!!
    Ik heb de VK opgebeld en daar ik heel toevallig meteen terecht ( ik dacht namelijk ook dat ik al 8 weken was omdat ik al een maand geen ongi had en ook niet heb getest) bleek dat ik 5w5 was en heb wel meteen inwendige echo gehad en kreeg intake met 7 weken ) huisarts die heb ik de hele zwangerschap niet gesproken! En die kwam er ook pas achter toen ie al geboren was hihi. tsjaa kinderopvang, ik zou idd even bellen om te vragen hoe lang de wachtlijsten zijn en de kraamhulp hoef je pas rond de 12weken te rgelen dus ik zou zeggen GENIET VAN JE LAATSTE VAKANTIE MET ZIJN 2TJES!!!!:D

Liefs Adorable

Deel Deze Pagina