BMR inenting 14 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by M@r10e, Oct 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M@r10e

M@r10e Actief lid

Nov 16, 2009
    111
    0
    0
    Beste iedereen,

Met 14 maanden krijgt je baby een BMR prik,
    Nou is mijn afspraak al 3x door CB verzet en morgen kan mijn dochter ook niet want ze heeft hoge koort.

Nou ben ik bang dat de inenting dan te laat is. Voor hoeveel maanden moet ze hem hebben?

Groeten
    Martine

2. juliette77

juliette77 Niet meer actief

Hoi,

Wacht totdat je kleine weer helemaal beter is voor je deze prik geeft! (bij het CB zullen ze hem ook niet geven bij koorts). Het tijdstip van de BMR mag je ook zelf bepalen, wij hebben besloten 'm pas te geven bij 2 jaar omdat het toch een behoorlijk impact heeft op het immuunsysteem. 't is gewoon een behoorlijk gemene prik en mijn zoon reageert heftig op iedere inenting. En ja, ondertussen is hij niet beschermd, maar dat risico neem ik en moet ieder voor zichzelf afwegen.

Succes!
    Juliette

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

hier precies zoals bovenstaand.. mijn zoontje krijgt de prik 18nov (dus als hij 2 is)

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Geen zorgen maken als het wat later is maakt dat niks uit.
    Mijn zoontjes zijn inmiddels 2 jaar en we weten niet of we de prik wel gaan geven en als we het wel gaan doen dat weten we nog niet wanneer.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hier was zoonlief ook ziek, koorts, en hij kreeg wel de prik. hoorde achteraf pas dat het eindelijk dus niet moest als hij koorts heeft. niet bij nagedacht... hij is heel ziek geweest ervan

weet niet wanneer ze 'uiterlijk' de prik moeten hebben, maar inderdaad, eerst uitzieken

6. LovelyDK

Roozjuh er zit geen uiterlijke datum aan, je vaccineert je kind wanneer je zelf wil!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    haha ja dat is waar

8. LovelyDK

;) daarom.. ik heb ervoor gekozen de BMR niet voor zijn 2e verjaardag te geven

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    niet eens aangedacht om m later te geven... ik ga gewoon heel braaf naar cb steeds voor prikjes haha. achja, is het maar achter de rug denk ik dan maar ;)

10. LovelyDK

Ja, zoals het gros Roozjuh ;)

Ik heb mezelf goed ingelezen erin en ben van mening dat het voor zijn 2e levensjaar een te grote impact zou hebben op hem.. vandaar :)

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Mag ik vragen wat precies jullie reden is om hem na 2 jaar pas te geven?

Mijn dochter heeft hem nog niet gehad en ik zie het eerlijk gezegd ook nog niet zitten. Ze is nu overal vatbaar voor. Heeft OF eczeem OF het afgelopen half jaar al minimaal 8x krentenbaard gehad. Is veeel ziekjes en verkouden dus zal nooit helemaal fit zijn voor de prik. Ook heeft ze de enting voor TBC gehad een aantal maanden geleden en die zit nog altijd in haar lichaam (plaatselijk, dat wordt een zwelling zeg maar).

Zijn de risico's ook kleiner als je na 2 jaar pas gaat enten?

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties heeft hem woensdag gehad dus of hij er ziek van wordt weten we nog niet.

ik heb zitten twijfelen, maar hij is een kind dat al vanaf zijn geboorte blaakt van gezondheid dus waarom niet.
    hij is wel iets pijnlijker idd, want bij de DKTP geeft Ties geen kik, maar de BMR gaf ie toch wel 1 boze gil en dat was het.

als je een kind hebt die wat rommelt nog af en toe met ziek zijn e.d. zou ik ook wachten.

13. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hier heeft ze hem met 15 maanden gekregen. Ook omdat ze daarvoor ziek was en hij dus 2x uitgesteld is. Ze heeft er trouwens helemaal geen last van gehad!! Geen reactie, helemaal niks, dus het is ook per kind verschillend. Ze kunnen een reactie krijgen op de BMR, net als op de DKTP prik, maar het hoeft niet! Het maakt trouwens niet uit of de prik later gegeven wordt, dat kan geen kwaad ;)

14. LovelyDK

Tot het 2e levensjaar is de weerstand nog niet optimaal, dit wordt vanaf het 2e levensjaar beter! Ook is de BMR een zwak levend vaccin, een heel ander iets als DKTP dus, en dus een stuk heftiger wat ik niet zag zitten bij zo'n klein ding!

Nu scheelt het natuurlijk of je een kind hebt wat nooit ziek is, of een die onwijs vatbaar is!

15. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Mijn dochter was de week voor de BMR nog snotterig geweest. En zij heeft geen reactie gehad. Het verschilt inderdaad per kind. Zij is niet snel ziek gelukkig. De BMR wordt met 14 maanden aangeraden, dus het is niet zo dat het lichaampje het niet aankan. Maar als jij je als moeder zijnde er zelf niet prettig bij voelt, en wil wachten tot je kleine 2 is, dan moet je dat zeker doen. Je voelt zelf het beste aan hoe of wat.

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ja ok. mijn dochter is echt enorm vatbaar!

Net belde het cb op dat ze al veeeeeeel te laat is voor de BMR prik. Hij moet dus heeel snel gegeven worden. Dus ik gezegd dat ik liever heb dat hij uitgesteld wordt omdat mijn dochter overal zo vatbaar voor is enzo.
    Kon niet volgens haar omdat ze dus al veel te laat is (ze is 15,5 maand).

Nou wil ze dus dat hun arts gaat bepalen of ze de prik krijgt of niet.

Blijkbaar telt mijn mening niet?????

Naar wat ik allemaal gelezen heb over die prik wil ik niet dat ze hem nu al krijgt.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Pino, je moet je niet gek laten maken door verhalen van internet. Ik had diezelfde verhalen gelezen en was echt doodsbenauwd voor die prik... achteraf was dat hier nergens voor nodig dus!

Wat je CB betreft, ik zou me er niks van aantrekken. Desnoods overleg je met je eigen HA wat zij daarvan vinden. Die kan je ook wel vertellen hoe of wat. En verder zijn er zoveel moeders die de BMR pas met latere leeftijd laten geven en dat gaat gewoon goed. Dus doe waar jij je prettig bij voelt.

Ik heb ervoor gekozen hem nu wel te laten geven, want als ze dan een van die ziektes mocht opvangen, dan is ze er nog veel zieker van zonder vaccinatie. Nu heerst het momenteel niet, maar ik wilde toch dat risico niet nemen. Maar dat was mijn gedachte ;)

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja maar het is niet alleen van internet.
    Wat ook een beetje de angst veroorzaakt is dat het broertje van een vriendin van mij autistisch is geworden na deze prik. Voor deze prik was hij een doodnormaal jongetje, maar sinds die prik is hij autistisch geworden..

Dan knijp ik hem wel hoor!

19. LovelyDK

De prik veroorzaakt geen autisme, plus dat autisme op die leeftijd helemaal niet gediagnosticeerd kan worden dus dat is onzin!

En de aets bepaalt of ze hem nog krijgt of niet?! wat een flauwekul! Jij bent de moeder en jij beslist, al geef je hem pas als ze 4 is of geef je hem helemaal niet.. allemaal je goed recht!

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Toch lees ik op internet dat de BMR prik autisme kan veroorzaken. Welliswaar is de kans hierop aanzienlijk klein.
    Maar ja, of mijn zorgen terecht zijn... ik denk het niet. Hij wordt tenslotte aan iedereen gegeven.

Ik zal wel even bellen met de ha assistente. Zowiezo omdat mijn dochter al 8 keer krentenbaard heeft gehad in het afgelopen half jaar.
    Lijkt mij dat haar weerstand gewoon veel en veel te laag is.

Share This Page