Hoi, Weten jullie toevallig hoe lang ongeveer een foetus in de buik slaapt? M'n babytje in de buik voel ik namelijk dag en nacht bewegen, heerlijk daar niet van, want geeft toch de gerust stelling dat alles goed is. Was eigenlijk benieuwd of zo'n kleintje misschien tijdens het slapen ook veel beweegt of slaapt het kindje in de buik niet zoveel? Gr.
Ik weet wel dat ze in periodes heel veel wakker kunnen zijn, maar het schijnt ook dat ze bewegen tijdens het slapen. Net als dat wij omdraaien in ons slaap of ineens meppen als we dromen. Een echt ritme ontwikkelen ze pas ietsje later dacht ik.
Het schattige is dat m'n kleintje (dag en nacht) altijd wel reageerd op de strelingen van m'n hand of als ik m'n hand gewoon op m'n buik leg, krijg ik altijd reactie, zoals een schopje. Lief he!! Dus vandaar mijn vraag of zo'n kleintje eigenlijk wel veel slaapt of juist heel weinig. Thx voor je antwoord lotte.
Graag gedaan Vraag me nog steeds wel eens af of mijn boefje niet eens een keertje moet slapen haha. Soms is hij echt de hele dag actief. En dan denk ik 'ohjee, als dat maar over is na de geboorte' haha. Anders heb je nooit meer rust Zeker lief dat je kleintje zo reageert
hahahaha dat dacht ik ook toen ik nog zwanger was ze bewoong ook dag en ancht en soms zo druk dat ik dacht pffff als je dat doet als je geboren bent dan wordt ik gek dan heb ik geen minut rust hihihihi maar na de geboorte is ze vrij rustig hoor maar ze trappelt wel veel in haar slaap met haar beentjes en slaat met haar armpjes erg schattig om te zien
Daar denk ik ook weleens aan Lotte. Jij bent dan iets verder als ik maar dan denk ik zo van ; een druk kindje in de buik, betekend dat dan straks na de geboorte ook een druk kindje? Maar de bewegingen in de buik hoeven van mij niet te minderen hoor, ik wordt daar zo rustig van, ze stellen me toch gerust dat alles goed is. Heb een dag gehad dat de kleine zo rustig was dat ik in paniek raakte, kreeg eens in de zoveel uur een zielig zacht schopje, gelukkig was het maar 1 dagje en was de kleine volgende dag weer volop aan het bewegen (pfieuw!). Ja super lief, kan haast niet meer wachten totdat ik de kleine in m'n armen heb... nog even geduld.
Super cute..!! Oke dan hoeven we ons daar geen zorgen om te maken in ieder geval. Zolang de kleine in de buik blijft bewegen vind ik alles best. thx voor je antwoord syboena.
@wolkjuh: Toen ik even ver was als jij was mijne ook al zo'n druktemakertje. Dus misschien blijft jouw kindje ook wel zo gezellig druk. Ik vind het ook altijd heel geruststellend hoor! Alleen wordt het nu soms iets vervelender, maar dan alleen wanneer hij de hele nacht met zn dikke bibs tegen mn ribben aan heeft gelegen of er overdag langs schuurt haha. Maar ja, heb ook maar een kort boven lichaam, dus snap wel dat hij niet veel anders kan
Eva was in mijn buik heel druk, ik voelde haar bijna altijd en heel duidelijk. Ze was na de geboorte ook heel druk en onrustig. Sliep overdag heel moeilijk en weinig, 's nachts ging al snel goed gelukkig. Deze baby is een stuk rustiger, heel apart om mee te maken. Vooral ook omdat bij Eva mijn placenta aan de voorkant lag en bij deze baby de placenta aan de achterkant. Ik zou deze baby dus eigenlijk meer moeten voelen. Maar ik maak me geen zorgen, ik heb het idee dat dit een heel ander kindje is. Ik voel haar wel regelmatig en dan ook heel goed, maar ik voel haar regelmatig een paar uur niet, Eva voelde ik minstens 1 keer per uur. Maar misschien gaat het nog veranderen. Maar het lijkt me wel lekker, een lekker rustig kindje
hier ook een redelijk bewegelijke baby.. maar ook vaak rustig.. soms voel ik haar van binnen schoppen maar dat voel ik alleen als ik erop let.. dus wat inhoud dat het best kan zijn dat ik me kleintje veel minder voel dan dat ze werkelijk bewegelijk is. Bij de echo viel het op dat me buik wel bewoog als ze schopte maar bij de billen en niet bij de beentjes die we op de echo duidelijk zagen bewegen en trappelen hihi ..... verder heb ik af en toe het idee dat ze nu al een beetje een eet ritme heeft zo is me kleine altijd wakker tussen half 12 en half 2 soms heel kort en soms een uur .. daarna valt ze volgens mij ook in slaap.. ( zou dat de laatste voeding zijn awhahahah ) heerlijk dat speculeren