Nou, wat de titel zegt dus: Dochter wordt bijna 1 en we zijn erg aan het twijfelen over de cadeaus. We hebben namelijk al heel veel, ook omdat onze zoon een beperking heeft en nog steeds met peuterspeelgoed speelt (hij is 7). De ideeen die ik heb, zijn grotendeels denk ik meer geschikt voor vanaf anderhalf, maar zijn de volgende: Een pop, want die hebben we nog niet. Dochter is ook wel echt gek met knuffels, dus ik denk wel dat ze een pop kan waarderen. Ik zat zelf te denken aan een zachte baby born, maar misschien heeft er iemand andere ideeen? En van de baby borns zijn er ook verschillende, dus welke is dan leuk? Dan misschien dus ook nog een houten poppenwagen, bij voorkeur 1 die ook als loopwagen gebruikt kan worden, want ze trekt zich nog niet op. Dan moet hij ook nog verstelbaar zijn dus, want dochter is ook nog eens heel lang voor haar leeftijd. Welke zijn goed? Voor buiten misschien een zandbak, want die hebben we niet omdat onze autistische zoon nooit met zand wilde spelen. En dan heeft ze een zoefzoef diertje wat ze heel leuk vindt, zijn er ook van de grotere dingen van zoef zoef of vrolijke vriendjes dingen die echt al leuk zijn met 1 jaar? Anders kunnen we dat misschien beter uitstellen tot sinterklaas. Andere ideeen zijn ook welkom . O ja, ze gaat natuurlijk niet alles krijgen, maar oma wil ook iets groots geven en ik denk de andere oma en opa ook.
Je kunt denken aan een schelp als zandbak, dan kan je de ene helft voor zand gebruiken en de andere helft als zwembadje. Leuk voor in de zomer, kan ze ook met water spelen. Dan kunnen opa en oma ook speelgoed voor in het zand/water erbij geven.
Een pop is leuk! Mijn dochter heeft voor haar eerste verjaardag een baby born gekregen dan wel vanaf 12 maanden die heeft een zacht stoffen lijfje.
Haba pop met kleertjes en eventueel poppebedje Wandelwagen voor pop Keukentje Speeltafel met muziekjes Zoefzoef is ook leuk Ze ontwikkelen zich zo snel tussen 1-2, gewoon vanalles vragen en deel op zolder/in schuur zetten. Kun je wisselen als ze er aan toe is. Je weet nu niet wat ze leuk gaat vinden maar ik zie bij onze zoon dat hij graag afwisselt
Inderdaad van alles vragen, want ze is binnen no time groter. Hier was little people favoriet. Harde poppen kunnen ook, maar dan leg je de accessoires nog even weg, zodat ze niets in haar mond stopt. Zoef zoef is ook leuk.
Het houten poppenwagentje van Janod is echt een aanrader, wat mij betreft. Het is een zwaar, degelijk ding dus ook als loopwagen prima te gebruiken. Mijn dochter is nu 2 en speelt nog steeds heel graag met dit karretje. Niet verstelbaar, maar ze kan er echt nog wel een tijd mee doen en ze is bepaald niet klein voor haar leeftijd.
Bedankt voor alle ideeen . Aan afwisseling dus geen gebrek, gezien de hoeveelheid speelgoed van onze zoon. Dus vandaar dat ik vooral zoek naar een of twee dingen die al meteen leuk zijn . Die haba poppen zien er heel leuk uit, maar wel een stuk duurder dan een zachte baby born. Er zijn dan wel ook weer kledingssets voor en zo, dus misschien blijven ze langer leuk? Ik had ook al gekeken naar de janod poppenwagen, maar in reviews las ik dan weer dat die omkiept als ze zich eraan optrekken, dus dat zou niet zo handig zijn, aangezien onze dochter motorisch niet zo vlot is. Ik had online ook een houten poppenwagen gezien waarbij je de optie had om de duwstang loodrecht te zetten, zodat hij geschikter is om als loopwagen te gebruiken, maar daar stond geen merk bij, dus daar kan ik geen reviews van zoeken... Als zandbak heb ik mijn oog laten vallen op de schildpad van little tikes, aangezien ik bij de schelpen vaak lees dat ze niet geweldig sluiten en het zand dan nat wordt. Verder moet het hier een hele robuuste zijn, want anders sloopt onze zoon hem. Iemand ervaring met deze zandbak? Dat je hem niet als badje kunt gebruiken geeft niet, want we hebben verschillende maten opblaasbadjes (water vindt zoon wel leuk). Een houten zou ook nog een optie zijn, maar voor een degelijke houten, betaal je denk ik ook wel weer meer. We hebben een kat, dus hij moet ook makkelijk af te dekken zijn.
Wij hebben onze dochter ook een pop voor haar 1e verjaardag gegeven, de Baby Annabel Let's Play. Die is wat kleiner dan de andere poppen. Er zitten wat kleine onderdelen bij (een flesje en een schaapje), die hebben wij de eerste tijd weggelegd omdat ze die anders in haar mondje zou stoppen. Ze is er vanaf dag 1 helemaal wég van en inmiddels heeft ze meerdere poppen Ze speelt het liefst met de Baby Annabel (die kan praten, oogjes open en dicht doen en ze maakt slaapgeluidjes als je haar op haar rug legt) en een pop die we tweedehands hebben gekocht en die een speentje in haar mond kan hebben. De pop begint te huilen als je het speentje eruit haalt, maar dat vond onze dochter niks, dus de batterijen hebben we er maar uit gehaald Ons meisje heeft trouwens ook een houten poppenwagen én Zoef Zoef voor haar verjaardag gekregen. Om die houten poppenwagen hadden we niet gevraagd en daar was ze toen ook echt nog te klein voor. De meeste poppenwagens zijn zo instabiel, die kantelen heel snel als ze nog niet goed kunnen lopen. Pas sinds een maandje doet ze daar soms knuffels of poppen in en dan loopt ze er mee rond. Zoef Zoef vonden wij zelf helemaal geweldig, ze heeft daar de dierentuin en het boomhuis van, maar daar doet ze (nog steeds) helemaal niks mee. Alle losse diertjes vindt ze wel leuk, om op de knopjes te drukken en om ze rond te laten rijden, maar die grote dingen staan hier maar te staan.
Het kan ineens inderdaad heel snel gaan. Wij hebben ook van alles gevraagd dat pas vanaf anderhalf geschikt is. Dat hebben we opgeborgen en zo kun je het hele jaar nog eens af en toe wat uit de kast toveren wat dan helemaal nieuw en weer uitdagend is. Je weet ook nooit waar ze mee gaat spelen. Wij hebben een heel leuk huisje met blokken gevraagd en dat negeert ze volkomen.
Ik zou ook de annabel pop adviseren! Poppenwagen doet nog niet veel mee. Zandbak os hier echt succes! Evt een schommel of loopfiets?
Hier wordt met name met het keukentje met toebehoren (pannenset en fruit) eindeloos gespeeld. Maar ook een pop (de allergoedkoopste van de Blokker is een schot in de roos ), knuffels en een kinderwagen zijn erg leuk. Verder heeft ze een speeltentje (van de Hema dacht ik) waar ze ook vaak mee bezig is. Verder nog wat speelgoed wat af en toe interessant is maar dat dan weer een tijdje uit de gratie is (duplo en krijtjes bijvoorbeeld). Maar goed ook met alles wat geen speelgoed is kan ze zich nog eindeloos vermaken. Het is niet te voorspellen wat nou leuk is, wat wij heel leuk vinden (een houten loopfietsje bijvoorbeeld) wordt gewoon niet omgekeken. Terwijl het meest afzichtelijke knuffelbeest, wat je het liefst achter in een kast zet, overal mee naartoe wordt gesleept.
Onze dochter kreeg van Sinterklaas de VTech pop en 3 in 1 poppenwagen, was gelijk een succes! In het begin deed ze maar wat maar nu gaat ze er echt voor zorgen. Ze heeft ook een keukentje met boodschapjes en een theeservies. Zoef zoef kreeg ze heel veel maar was ze snel op uitgekeken... Duplo, knopjespuzzels en boekjes deden het ook goed