Dag meiden. Ik heb een beetje lichtelijke paniek. Tijdens het plassen ben ik met afvegen een slijmprop verloren. Deze was wat bruinig. Overal lees ik dat je het verliest als de bevalling bijna naderd. Maar op 20 weken is me dat een beetje te vroeg. Iemand hier ervaring mee?
Slijmprop wordt ook vanzelf weer terug aangemaakt. Heb je krampen? Aanleiding tot vroeggeboorte? Als je dat allemaal niet hebt niet gelijk in de stress schieten! Wel even overleggen met je verloskundige/gynaecoloog!
Ik heb dit ook gehad rond de 13 weken. Verloskundige zei dat het wel eens voorkwam door hormoonschommelingen maar dat die slijmprop gewoon weer opnieuw wordt aangemaakt. En dat het nu geen teken van een komende bevalling is. Maar kan nooit kwaad je ongerustheid bij je eigen verloskundige te melden natuurlijk.
Nee ik heb geen krampen. Althans een gek gevoel in mijn baarmoeder, maar denk eerder groeipijn en ook nooit een vroeggeboorte gehad. Ik mag morgen voor een extra controle naar de verloskundige
Zal vast loos alarm zijn. Je kunt vragen of ze morgen met een echo je baarmoederhals controleren. Die moet met deze termijn nog mooi dicht zijn.
Mijn zorgen bleken terecht. Extreem korte baarmoederhals en paar dagen erna een spoedcerclage gekregen. Dus nu hopen dat de kleine zo lang mogelijk in mijn buik blijft groeien