Mijn dochter wordt volgende week een jaar. Al sinds haar geboorte was ze heel regelmatig verkouden. Vervelend, maar het was niet anders... Eind augustus was ze ook weer verkouden, maar na een paar dagen dronk ze praktisch niets meer, ging slapen overdag moeizaam en viel ze 's avonds helemaal niet meer in slaap. Krijsen, krijsen, krijsen enz. Uiteindelijk lukte het soms om haar in slaap te krijgen door een stukje met de auto te rijden (uit pure wanhoop), maar alsnog hebben we 's nachts uren op de bank gezeten. Uiteindelijk is ze opgenomen in het ziekenhuis omdat ze uitgedroogd was. Ze bleek een hele fikse oorontsteking te hebben, waardoor het drinken ook erg pijnlijk was. Na een aantal dagen ziekenhuis, met een sonde voor vocht en een antibioticakuur konden we weer naar huis. Ze heeft sindsdien echter weer de nodige oorontstekingen gehad, met alle ellende van dien. Gelukkig bleef ze de laatste keren wel genoeg drinken. Vorige maand heeft ze na een consult bij de KNO arts buisjes gekregen. Bij het zetten van het sneetje had het vocht eruit gespoten zoveel druk stond er op. Op zich is het logisch dat ze nu makkelijk een loopoortje heeft, maar ze heeft eigenlijk continu loopoortjes. Het stinkt vreselijk en ze zit er heel de dag met haar vingers in te peuren. We hebben al druppels gehad, als we die gebruiken dan stopt het een dag, maar zodra wij stoppen met druppelen heeft ze weer een loopoor. Zijn er mensen met ervaring hiermee? Natuurlijk ga ik het aankaarten bij de KNO arts, maar ben ook wel benieuwd wat de ervaringsdeskundigen hiervan vinden. Nog even een praktische vraag, hoe kan ik zo'n loopoor het best schoonmaken?
Hoi hoi, Vervelend he die loopoortjes.. Senn heeft ook buisjes (en neusamandelen zijn verwijderd) en dit is nu de eerste keer dat hij een loopoortje + ontzettend verkouden is/heeft.Hij had voor een week ab kuur gekregen, maar het stopte niet met die kuur.Het mag max 1 week duren, zo'n loopoor.Wij hebben nu ook druppeltjes gekregen.Ik moet zeggen dat het zo wel minder wordt. As.dinsdag krijgen wij de uitslag, er is vocht afgenomen omdat het misschien ook een bacterie oid kan zijn van waarom er steeds viezigheid uit komt. Ik maak alleen de buitenkant schoon met een billendoekje..niet helemaal in zn oor. Hopelijk knapt ze gauw weer op!
Mijn dochter heeft geen buisjes, maar ik heb die zelf vroeger wel gehad. Ik heb ook ontelbare oorontstekingen gehad. Mijn moeder maakte mijn oorschelp altijd schoon met een beetje babyolie op een wattenschijfje. Alleen de schelp dus, niet de gehoorgang in. Dat doe ik ook bij mijn dochter als ze een loopoortje heeft, wat af en toe voorkomt. (Ben een beetje bang dat ze de erfelijke gehoorproblemen die mijn oma, moeder en ik ook hebben heeft geërfd. )
Vervelend is het hè! Ik vind het ook zo vies dat ze er steeds met haar vingers in zit, want ze smeert die rommel dus overal Daarom vind ik het ook wel jammer dat het zo afgeraden wordt om met een wattenschijfje ook een stukje dieper te gaan, want daar blijft de rommel hangen die ze vervolgens wel aan haar vingertjes heeft zitten. Ben benieuwd wat er uit de uitslag van Senn komt dan, al zou je denken dat die eventuele bacterie dan toch al wel teruggedrongen zou moeten zijn door de antibiotica kuur. En Janna, je angst voor gehoorproblemen herken ik wel. Ik heb een nicht met ernstige gehoorbeschadiging door sluimerende oorontstekingen en als ik nu zie dat m'n dochter nu al vanaf eind augustus bijna continu ontstekingen heeft dan maakt me dat wel bezorgd