hallo, hier mijn verhaal en ik hoop op reacties en tips! mijn zoon van nu 8 maanden slaap onwijs slecht ik heb hier al eerder een onderwerp geplaatst ook over het slapen van mijn zoontje, ben toen uit eindelijk bij de kinderarts beland en de uitslagen waren allemaal perfect kort om een super gezond kindje, Maar tot op heden is er nog niks veranderd. nu ga ik iets vertellen wat eigenlijk helemaal niet oke is maar dat weten we en willen hier ook vanaf, hebben onze zoon dus een paar keer laten slapen in de maxi cosi hier slaapt hij geweldig goed in! maar door dat we dit zijn gaan doen wilt hij dus helemaal niet meer in zijn bedje slapen. alleen maar in de maxi cosi. we hebben van alles geprobeerd om hem wel in zijn bedje te laten slapen hoofd einde omhoog dekens/handdoeken opgerold om hem heen slaapzak deken strak over hem heen. badje voor het slapen gaan en een fles mee naar bed geven verdikt met bambix. soms valt hij in slaap maar word na een uur weer krijsend wakker en is niet meer in slaap te krijgen tot we hem in de maxci cosi zetten. maar meest van de keren als we hem zo in bed leggen valt hij nog genees in slaap! ook hebben we hem laten huilen 5 min even kijken aai over zijn bol weglopen en na 5 min weer dit houd hij gewoon vol tot je hem dus weer in de maxi cosi zet. stom hebben eigenlijk zelf dit probleem veroorzaakt maar Wat moeten we doen? ook snachts woord hij zeker 2 a 3 keer wakker op een nacht maar soms ook maar 1 keer maar dan slaap hij in de maxci cosi als we alles hebben geprobeerd. op het cb zeggen ze het ritme maar ik doe alles elke dag het zelfde voor dat hij gaat slapen. en veder hebben we alles geprobeerd. ik ben kapot en weet dus echt niet meer hoe we dit op moeten lossen hoe kan hij lekker in zijn bedje slapen en gewoon een hele nacht door slapen????? ik hoop op tips van jullie
Tja, lastig hoor. Kan me heel goed voorstellen dat je hem in de maxi cosi hebt gezet, wat een wanhoop kan je voelen als je kindje zo huilt hè! Maar heb je al eens geprobeerd hem te laten huilen....eventueel na 15 min even weer neerleggen, zonder oogcontact muziek weer aan en weer gaan....?
Ach meid.. Ik heb helaas geen tips voor je maar wat zul je je ten einde raad voelen als je merkt dat je zoontje alleen in de maxicosi wil slapen. Ik hoop op tips voor je want dit houden jullie allemaal niet vol.. En hij groeit natuurlijk ook uit z'n maxicosi 😉
Denk dat je veel al hebt geprobeerd. Gelukkig is je kindje gezond, maar wat lastig dat hij eigenlijk alleen maar rust vindt in de cosi. Jeetje ingewikkeld, iedereen kan je advies geven over van alles, maar meestal is mijn ervaring dat je er zelf met je kleine er doorheen moet komen. Blijkbaar vindt hij die houding erg prettig. Goh en een hangmat in het ledikantje en hem daar in leggen? Alhoewel ik dat gewend ben voor de overdag slaapjes. In de nacht lijkt dat mij wel wat lang in zo'n cocon.
Dit klinkt gewoon enorm als de 8 maandensprong en de verlatingsangstperiode. Wat wij deden tijdens de ergste wanhoop is met haar wandelen (ze lag tot 9 maanden nog in de kinderwagenbak) tot ze sliep. Een van ons lag dan beneden op de bank bij haar en ze sliep dus de hele nacht in de kinderwagen. Ook zijn we 1 keer uit radeloosheid met haar in de auto gaan rijden en hebben we gereden tot ze in slaap viel. Als ze goed diep in slaap was konden we haar makkelijk overtillen. Dit waren echter noodoplossingen. Weet wel dat het een fase is en dat het weer over gaat meestal! Dit hielden we ons telkens voor ogen. Kindjes hebben je tijdens deze fase heel erg nodig. Hij heeft het nog moeilijker dan jij! Wat echt hielp was in feite bij haar zijn en geborgenheid geven! We hebben haar ledikant bij ons op de kamer gezet. Ik weet niet of zoiets een optie is bij jullie? Ook hielp het nachtflesje zo nu en dan. Toen ze 10 maanden was was het plotseling over. Ik ben ervan overtuigd dat het mede komt doordat ze het vertrouwen weer had dat wij er voor haar waren. Lang verhaal kort je verwent ze niet door er aandacht aan te geven. Overigens zijn we vanaf 10 maanden weer begonnen met de 5 min methode. Die lukte tijdens deze fase niet. Ik denk doordat de hersenen zich weer wat meer ontwikkeld hebben, is mijn theorie. Succes want het is natuurlijk voor jullie allemaal zwaar! Ze leren het echt!
En hem in de maxi cosy houding zelf vasthouden en hem in slaap laten vallen en hem elke keer steeds wat verder "uitvouwen" tot hij plat ligt en zo in slaap valt? Dus echt stapje voor stapje elk slaapje ietsjes platter doen zeg maar. Wel een hele lange vermoeiende methode misschien maar hem laten huilen wil je ook niet denk ik. Hij is misschien teveel gewend geraakt aan die houding en moet even wennen aan een nieuwe houding om te slapen.
ik zou hem dan gewoon nog maar even in de maxi cosi laten slapen en zet die dan gewoon in zijn bedje neer maar wel met een kussentje ofzo aan de voorkant zodat hij toch wat ´platter´ligt. Hij groeit natuurlijk dus ik denk dat het voor hem op een gegeven moment ook echt niet meer lekker ligt die maxi cosi en misschien dat hij het dan niet erg meer vindt om plat te liggen. Sterkte.
caro31 : overdag is het bijna nooit het zelfde de ene keer is hij na 2 uur wakker dood moe en wil even slapen en de andere keer wil hij totaal niet slapen en kan wel 4 of 5 uur wakker zijn maar is erg huilerig dan, en veel heel veel aandacht vragen. dus overdag is eigenlijk nooit het zelfde. helaas!
laten huilen doen we ook maar echt niet te lang, hij raakt helemaal over zijn toeren loop blauw aan en hapt naar lucht. en als hij snachts wakker word geef ik hem vaak een beetje water in zijn flesje en valt meest van de keren in slaap dan. maar het probleem is dat hij gewoon echt alleen in de maxicosi slaapt. en dit de laatste tijd ook dan nog onrustig slaapt. ook overdag wil hij alleen hier in slapen, we proberen wel altijd eerst in zijn bedje aar dit loopt uit op weinig goeds! maar je kan zo een baby toch moeilijk altijd in de maxicosi laten slapen dan wil hij straks nooit meer in zijn bedje. en op onze kamer laten slapen is geen optie de slaapkamer van ons is heel erg klein.
Anders eens een campingbedje proberen? Dat geeft wat meer geborgenheid dan een ledikantje. Heb er positieve verhalen over gelezen in ieder geval.
niekepiek: ik ben nog niet bij een osteopaat geweest is mischien wel een idee, we zijn nu via het cb aangemeld bij een pedagoog mischien dat zij ons kunnen helpen, als dit ook op niets uitloopt,kunnen we wel eens voor dat gaan kijken! dankje. caro31: in het camping bedje hebben we thuis nog niet geprobeerd wel bij opas en omas natuurlijk maar dit is geen succes! maar ik denk zelf dat het dan komt omdat het een hele andere omgeving is en andere mensen geen mama en papa in de buurt dus we kunnen dat thuis wel gaan proberen ja! dankje wel!