tips om tijd voor mezelf te hebben bij 2 kids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door susan99, 14 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    wie heeft er ook snel op elkaar 2 kids en hoe kom je toch aan tijd en aan jezelf toe? met 1 kon ik alles prima aan en nu ik de 2e erbij heb lijkt het wel of ik nergens meer aan toe kom behalve aan stomme huishoudklusjes, boodschappen doen, koken, de kids verzorgen mezelf verzorgen en hups de dag is alweer voorbij en dan zit ik nog in mijn verlof.

herkent iemand dit?

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ja hoor dat herken ik

ik heb mezelf voorgenomen om soms de huishouden zoals afwas enz ff laten staan en even op bezoek bij vrienden de stad in eendjes voeren enz

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik vind het met eentje af en toe al moeilijk te combineren.
    soms zit ik savonds op de bank en vraag ik me echt af of ik die dag al iets voor mezelf heb kunnen doen.
    nu loop ik in de ziektewet dus heb ik de tijd om alles te verdelen.
    alyssa gaat nu gewoon op dinsdag naar de oppas en dan heb ik tot 15.00 voor mezelf.
    als ik boodschappen ga doen is dit bijna altijd met een omweg zodat we ook een leuke wandeling hebben. (2vliegen in 1 klap)
    als alyssa gewoon thuis is probeer ik het huishouden zoveel mogelijk gedaan te hebben zodat ik iig een uurtje voor mezelf heb.

ik snap heel goed dat dat met 2kindjes natuurlijk veel moeilijker is.
    ik weet niet of je oudste nog slaapt smiddags.
    anders zou je kunnen kijken of je de kids smiddags rond dezelfde tijd in bed kunt doen zodat je iets meer tijd voor jezelf hebt.

liefs doris

4. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Als ze allebei in bed liggen tussen de middag heb ik lekker 2 uurtjes voor mezelf.....

5. bloempje1981

12 aug 2008
    70
    0
    0
    Ik ken het "probleem"! Mijn dochter wil nu regelmatig niet meer slapen 's middags, en als dat wel gebeurt is meestal mijn zoontje weer wakker. Ze wisselen elkaar echt af wat dat betrefd. Heb het idee dat ik op m'n werk meer tijd heb voor mezelf dan thuis, heb dan een half uur lunchpauze, die heb ik thuis echt niet! Maar goed, dat komt vanzelf wel weer. 's Avonds na 8 uur plof ik op de bank en dan is het rust!
    Ik probeer wel regelmatig iets af te spreken met vriendinnen. Sommige hebben ook kinderen in dezelfde leeftijd, kunnen ze elkaar vermaken!

6. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    herkenbaar! dat gaat hier net zo... gisteravond nog om 23.15 de afwas gedaan enzo pff kwam er gewoon niet eerder aan toe! ook in het weekend amper tijd voor mezelf.
    maar ik weet inmiddels ook dat het een kwestie van tijd is, als de kleinste echt een ritme heeft en 's avonds tegen 21.00 ook echt naar bed gaat, dan komt er steeds meer tijd terug voor mama. nog even doorbikkelen dus ;)

Deel Deze Pagina