'Niet onder mijn dak'

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Inneke2, 5 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Huh, dit snap ik niet? Over wie heb je het?
     
  2. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Toevallig zei ik gister tegeb een vriend. Als zij (de middelste) op mij lijkt. Wat ze dus overduidelijk doet Qua karakter etc.
    Dan krijg ik er nog heel wat mee te stellen.

    Mijn mening ze mogen van mij heel veel uit proberen maar dan wel thuis. Seks maar ook de eerste keer alcohol of bijvoorbeeld softdrugs. prima maar wel thuis. Ik heb liever dat ze veilig zijn als dat ze over straat gaan lopen uitproberen.
     
  3. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mijn 11jarige dochter is al ongesteld, dus ik zou ze niet bij elkaar laten slapen. Vanfa 10 jaar ongeveer had ik daar al minder goed gevoel bij. Wilde ze het zelf al niet meer ook
     
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.482
    1.717
    113
    Maar dan heeft jouw dochter het toch zelf aangegeven dat zij het niet meer fijn vond.
    Ik had als kind/puber/student heel veel mannelijke vrienden en ik heb zo vaak bij een jongen in bed geslapen waar ik niks mee had en waar dus ook nooit iets mee gebeurd is. Gewoon vriendschappelijk en verder niks. Van beide kanten niet.

    Als ik op mijn 10de nog wel bij mijn beste vriendje mocht slapen en zodra ik 11 werd het ineens niet meer mocht had ik daar niks van begrepen. We sliepen bij elkaar voor de gezelligheid, nooit verliefd op elkaar geworden. Waren elkaars type ook niet. Ook later samen op vakantie geweest in 1 tent ( met omkleden gooide de ene de ander en dan even uit). Geweldige herinneringen aan. Later verwaterd omdat zijn vriendinnetje er niet mee kon omgaan, ze was jaloers.

    Met mijn eerste vriendje mocht ik na een maand mee op vakantie met zijn familie, was eerst zelf 2 weken op vakantie geweest. Ik vond het zo fijn dat we van zijn ouders samen mochten slapen op 1 kamer. Gezellig kletsen voor het slapen, meer deden we echt niet. Zijn vader had zoiets van als ze het willen doen ze het toch wel. Maar ik heb het mijn ouders nooit verteld ik wist dat mijn moeder het nooit goed had gevonden.

    Of ik dat bij dochter al goed zou vinden weet ik eerlijk gezegd niet, ik hoop dat ze verstandige keuzes maakt.
    En dat is het enige dat je als ouder kunt doen.
     
    Leeuwtje83 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ze gaan zulke dingen toch wel doen, waarom zou ik ze in vredesnaam naar buiten sturen? Laat ze lekker op de kamer rotzooien, hoort er allemaal bij toch? Zou echt heeeeel dom zijn om te denken dat zoiets niet gebeurt :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  6. harlene2014

    harlene2014 Fanatiek lid

    23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dit inderdaad. Mijn moeder stond er ook zo in en ik heb daar nooit misbruik van gemaakt. En zal dit ook op mijn dochters overbrengen. Moet er niet aan denken dat ze een eerste seksuele ervaring ergens buiten 'moet' gebeuren omdat een ouder zegt: niet onder mijn dak! Nee hoor, het moet iets fijns zijn met goede herinneringen.
    Tuurlijk het hele idee, pff haha, maar daar groei je ook in. Wij zijn voor openheid van zaken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Mijn ouders (en die van mijn man) waren ook vrij makkelijk. Wel keek mijn moeder naar HOE wij waren. Mijn zusje was bijvoorbeeld veel buitensporiger dan ik dus mijn moeder stelde wel grenzen. Die hoefde niet elk weekend een ander "vriendje" in huis te hebben.
    Maar we hebben het nooit overdreven, ik al helemaal niet.
    Ik wil hier hetzelfde. Als er wat is dat onze kinderen ten alle tijden naar ons toe kunnen komen, wat ze ook willen weten of wat er ook gedaan is. Ik wil dat ze leren dat ook als het iets "slechts" zou zijn dat we er gewoon over kunnen praten en een oplossing zoeken zonder dat ze bang hoeven te zijn.
    Ik kan me de klasgenootjes nog wel herinneren. "Nou daar hoeven mijn ouders echt niet achter te komen hoor, mijn ma/pa vermoord me!"
    Dat wil ik ten alle tijden vermijden, dus ook op het gebied van seks.
     
  8. Heartofhope

    Heartofhope Fanatiek lid

    14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Even een vraagje tussendoor. Hang je er dan ook een leeftijd aan vast, vanaf wanneer een vriendje/ vriendinnetje mag blijven slapen? En hoe lang moeten ze dan al verkering hebben voor het mag?
     
  9. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze zoon heeft al even een vriendinnetje maar hier wordt niet geslapen. Ze woont vlakbij dus hij kan haar gewoon thuisbrengen. Ze is altijd van harte welkom maar ik ben ook gesteld op mij eigen privacy. Zou ze nu in een andere stad wonen dan zou ik het nog willen overwegen,
    Ze zeuren er ook nooit over. Haar ouders staan er hetzelfde in.
    Ze hebben overigens genoeg mogelijkheden om te experimenteren op zijn/ haar slaapkamer. Het zijn net konijnen ;)
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    #50 GossipGirlxoxo, 6 dec 2019
    Laatst bewerkt: 6 dec 2019
    Hier willen ze het zelf wel. en als ik de reacties hier zo lees denk ik dat ik er ook te zwaar aan trek want hun vriendschap is gewoon net als een meisje/meisje of jongen/jongen vriendschap en de kans is heel groot dat ze nooit op die manier interesse in elkaar zullen krijgen. Je merkt wel dat ze ouder worden en bepaalde dingen prive gaan houden, zo willen ze nu niet meer samen in bad voor het slapen wat ze toen ze een jaar of 6 waren juist leuk vonden en omkleden doen ze nu ook appart met de deur dicht. Dus de kans is er dat ze zelf gaan aangeven dat ze het logeren straks ook niet meer willen of juist niet omdat het gewoon maatjes zijn. Of als 1 van de 2 verkering krijgt en dat vriendje of vriendinnetje het logeren bij een beste vriend van andere geslacht nier leuk vind.
    Ik ben alleen een beetje bang, door een onderbuikgevoel, dat ik ooit denk had ik maar naar dat gevoel geluisterd en op een bepaald punt gezegt, jongens doe dat logeren maar niet meer.
     
  11. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik weet niet of er echt vaste regels voor te bedenken zijn, maad persoonlijk vind ik blijven slapen na 1 week wel wat vroeg zeg maar of met 14 jaar, maar dat zouden we moeten bespreken. Ik zou het ook niet ok vinden als het om de zoveel tijd een ander zou zijn.
    Wat ik nu denk (maar oudste is pas 12, dus duurt nog even), is vanaf een jaar of 15 en ze moeten elkaar toch wel even kennen. Maar denk dat het hier wel losloopt voorlopig, mijn oudste wil nog geen vriendinnetje omdat je dan toch nooit je hele leven bij elkaar blijft op deze leeftijd hahaha.
     
    Heartofhope en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee ik denk niet dat ik er een leeftijd aan ga hangen maar puur kijk naar hoe mijn kinderen zich gedragen, hoe ver ze zijn. Hoe lang verkering vind ik ook lastig. Kijk na een week of 2 weken gaat me denk ik iets te snel maar aan de andere kant als ik het idee krijg dat ze er wel heel erg nee bezig zijn en het anders dus wel buiten de deur gaan doen dan toch weer liever thuis ook al is de verkering pril. Ik denk wel dat ik het er niet mee eens ben als er elke zondag ochtend een andere meid of jongen aan de ontbijttafel zit. Daar ga ik niet mee accoord, en ik hoop dat ik qua opvoeding en gesprekken samen dat wel kan voorkomen zodat die situatie zich niet voor zal doen.
     
    Heartofhope en PenF vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn zoon wil ook geen verkering, en blijft naar eigen zeggen de rest van zijn leven vrijgezel, vrouwen kosten alleen maar geld :rolleyes:
    Ik hoor hem nog wel als hij 16 is haha.
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  14. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.290
    2.216
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Het mag gewoon thuis. Ik regel de anticonceptie ook. Hebben mijn ouders ook gedaan. Liever dat ze het thuis doen dan ergens in een steegje of park of wat dan ook. Mijn man staat daar hetzelfde in.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Followyourdreams

    Followyourdreams Fanatiek lid

    10 jan 2018
    1.178
    651
    113
    Leuk onderwerp ! Hier had ik het laats met mijn man nog over .
    Mijn ouders waren enorm preuts .. er werd nooit wat besproken en al helemaal geen seksuele voorlichting .
    Achteraf gezien had ik dus echt al wel tiener moeder kunnen zijn omdat we heel veel dingen gewoon niet wisten .. terwijl toen we nog zo jong waren we er van waren overtuigd dat we het wel veilig genoeg deden ..
    Wij waren al erg jong bij elkaar , mijn ouders stelde gewoon een limiet in , als je 16 bent mag je bij hem slapen en eerder hoefde ik er ook echt niet naar te vragen .
    Mijn schoonmoeder was veel vrijer hier in en vond het prima dat we overdag in bed lagen en ook bij elkaar slapen vond ze geen punt , zij gaf ook inderdaad aan dat het misschien handig was als ik aan de pil ging en condooms geen overbodige luxe was .

    Door dat mijn ouders bij hun stand punt bleven heb ik ook heel veel stiekem gedaan , heel vervelend want liegen is mijn slechte punt en ik heb daar zo hekel aan .. ik wil gewoon eerlijk kunnen zijn .
    Maar om bij elkaar te kunnen zijn moest ik wel liegen , en ook wij hebben dus vaak buiten in steegjes gestaan etc.

    Ik wil dit met mijn eigen kind absoluut niet , ik wil openheid en eerlijkheid en ze een gevoel geven dat ze met al hun vragen terecht kunnen .

    Het blijft een lastig onderwerp .. maar als het straks ooit zo ver is dan word het ijs vanzelf wel gebroken .
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Dat zei mijn broer ook altijd
    Inmiddels is die 31 en heeft nog nooit een vriendin gehad :roflmao:
     
    LaLaS en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik had vroeger ook een beste vriend. Nooit geen anderen intressen in hem gehad.

    On topic. Mijn ouders waren niet super moeilijk die wilde liever weten met wie we om gingen. Dan dat we ergens achteraf moesten afspreken.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik weet niet wat ik erger vind, mijn zoon sex als hij 14 is of eeuwig vrijgezel die altijd bij ons blijft wonen :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    nee joh , mijn broer woont ook op zichzelf :p
    Dus dat komt vanzelf wel goed :roflmao:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zo waren mijn ouders ook. Alles was bespreekbaar. Dingen als de pil werden al aangeboden voor ik al met sex bezig was uit voorzorg en soms vond ik dat echt genant.
    Iedereen mocht ook hier over de vloer komen. Op vrijdag en zaterdag avond was het hier net een jongerenkeet met voordrinken voor het stappen maar ze wilden altijd graag weten met wie we omgingen en wat we deden en dat zicht erop hadden ze niet als we op straat hingen en niemand mee naar huis namen.
    Wat hier trouwens ook meegespeelt heeft in het vrije gedrag van mijn ouders naar mij toe is dat ze het met mijn zus totaal niet zo deden. Daar waren ze veel strenger mbt vriendjes. Die kreeg een vriendje op haar 16e, wel een echte foute jongen, die mocht niet bij ons thuis komen en dat is zo uit de hand gelopen dat zus uit huis is gegaan en voor haar vriendje gekozen heeft. Die liefde is al lang en breed over maar ze heeft het mijn ouders nooit vergeven en heeft dus geen contact meer met ze.
     

Deel Deze Pagina