Hi dames, Ik ben afgelopen maand met de pil begonnen, altijd een keurige cyclus gehad en gewoon normale menstruatie. Nu heb ik tijdens de 3 weken slikken van de pil al tussentijds wat bloedverlies gehad en in de stopweek maar 1 veegje bruin en verder niets. Is dat normaal na de 1e pilstrip? Ik heb al een zw test gedaan, op de 3e dag in m'n stopweek, maar negatief. Dank alvast voor jullie reacties!
Een normale natuurlijke cyclus moet je sowieso niet met een pilcyclus vergelijken. Tijdens pilgebruik ben je ook niet ongesteld. Je krijgt een pilbloeding /nepmenstruatie simpelweg omdat je tijdens correct pilgebruik geen eisprong krijgt. Je natuurlijke cyclus ligt plat. Je verliest alleen wat baarmoederslijmvlies. Bij sommigen uit zich dat in veel roodverlies. Bij anderen in wat bruinverlies en bij sommige vrouwen blijft de bloeding helemaal uit zonder dat ze zwanger zijn. Ik had destijds 17 jaar lang de pil geslikt. Mijn pilbloedingen bestonden uit wat bruinverlies soms met wat donkerrood erbij. Je bent wel met de pil gestart op de eerste dag van je laatste natuurlijke menstruatie?