Niet ongesteld 20 dagen na 2e IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ig86, 29 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ig86

Ig86 Lid

10 jul 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi dames,

20 dagen na onze 2e IUI ben ik nog niet ongesteld. Helaas zijn de testen negatief dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft?

Deze ronde heb ik 100 mg clomid gebruikt. Op dag 10 was een eitje duidelijk aan het groeien en daarom op dag 12 pregnyl 5000 geprikt en op dag 14 de IUI. Bij twee eerdere rondes met clomid 100 mg (een met en een zonder pregnyl) had ik een lf van ongeveer 16 dagen, dus hoe zou het kunnen dat mijn lf nu zo lang is?

Aangezien we onder behandeling van t ziekenhuis zijn heb ik al gebeld maar de dokter zegt afwachten... Volgens de dokter zou het door de pregnyl kunnen komen, maar ik vind 20 dagen wel heel erg lang.

Ik heb ook al een week regelmatig buikkrampen alsof ik ongesteld moet worden, maar dat gebeurd maar niet. Graag hoor ik jullie mening en ervaringen!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan zijn dat je eisprong later is geweest, ondanks de Pregnyl. Ik spoot altijd 10.000 IE, omdat je bij 5000 IE kans hebt dat je toch geen eisprong krijgt. Als je eisprong later was, schuift je menstruatiedatum ook op.

Het kan zijn dat je helemaal geen eisprong hebt gehad, dus dan zul je ook niet ongesteld worden. Follikels kunnen zijn gekrompen, maar ze kunnen ook zijn door gegroeid tot een cyste en die schoppen alles hormonaal gezien in de war. Buikpijn, een drukkend gevoel en steken richting je liezen en zij kunnen wel op een cyste duiden. Hier eens twee tegelijk gehad, ook na Clomid-gebruik en de eerste IUI. Ik werd niet ongesteld, had wel buikpijn en klachten en de testen bleven negatief. Uit een echo bleek ik aan elke kant een flinke cyste te hebben.

Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn, waarbij 18 dagen al een uitzondering en zeldzaam is. Als je nu op dag 20 zit, moet er dus iets aan de hand zijn.

Succes!

3. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Een vriendin van mij is na een iui behandeling wel 2 weken over tijd geweest. Wat het is geweest weten ze niet, maar zwanger was ze niet en ze had ook geen cyste. Je lichaam kan gewoon wel eens rare dingen doen. Heel verveeld maar we zijn jammer genoeg geen machines die alles precies hetzelfde doen.

4. Ig86

Ig86 Lid

10 jul 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor jullie reacties. Jammer genoeg niet de positieve verhalen waar ik op gehoopt had :(

Ik denk dat ik vandaag maar weer nieuwe zwtesten ga kopen want laatste test was zondag, dus dan ga ik het morgen weer proberen. Hopelijk hebben jullie geen gelijk :p Ik laat jullie weten wat de uitslag is.

5. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Toen wij met de eerste IUI bezig waren zeiden ze me dat, als je niet zwanger was, je eerder ongesteld zou worden waarschijnlijk. Was bij mij dus echt niet het geval. Juist ook een week te laat. Heel dom grapje van moeder natuur zullen we maar zeggen.
    Ik duim toch nog even verder voor je.

6. Ig86

Ig86 Lid

10 jul 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas test vanochtend was weer negatief. Toch voel ik me wel zwanger, alleen wil die test dat nog niet bevestigen:(

7. Yen

Yen Lid

7 aug 2013
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat naar...

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dan ben ik bang dat je echt niet zwanger bent, anders had je inmiddels toch wel positief moeten testen. Dus ik neig helaas naar geen eisprong of een cyste.

Ik zou vrijdag of maandag de gyn weer bellen en om een echo vragen, zodat ze kunnen controleren of er geen cyste zit. Als die er niet zit, zou je om een Primolut/Provera-kuur kunnen vragen om je menstruatie op te wekken. Ze zouden eerst ook nog een bloedonderzoek kunnen doen om te kijken of je echt niet zwanger bent, een bloedtest is betrouwbaarder dan een urinetest. Succes!

9. Ig86

Ig86 Lid

10 jul 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds niet ongesteld... Misschien morgen of overmorgen nog een testje doen?

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik ben echt bang dat de testen negatief zullen blijven. Je zit al 3,5 week na je laatste IUI (dan ben je toch 1,5 week overtijd in plaats van maar 8 dagen, zoals in je banner staat?) Ik snap heel goed dat je hoop wilt blijven houden. Wij hebben hetzelfde meegemaakt na de eerste IUI. Dus ik weet hoe je erin staat. Maar als je zwanger was geweest, had je allang positief moeten testen. Dus ik denk niet dat het heel realistisch is om nog van een zwangerschap uit te gaan.

Ik denk dat het wel verstandig is om het na te laten kijken dmv een echo en bloedonderzoek. Heb je geen eisprong gehad, dan kun je wachten en blijven testen totdat je een ons weegt. Een een cyste kan complicaties opleveren, dus wel belangrijk om te weten wat er aan de hand is.

Succes!

11. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb de laatste cyclus hetzelfde gehad... 7 dagen overtijd dus pas op dag 21 na IUI ongesteld geworden. Terwijl ik normaal de testdatum niets eens haal ( zelfs niet met extra pregnyl) . Helaas tot twee keer toe negatieve test en daarna niet meer durven testen. Uiteindelijk toch ongesteld geworden helaas. Volgens de gyn zijn mijn hormonen gewoon in de war. Grapje van mijn lichaam....

12. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.505
    13.797
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoe staat het er voor?

Wel vreemd inderdaad, steeds negatieve testen... maar minstens net zo vreemd dat je nog steeds niet ongi bent!
    Maandag maar ff je arts bellen dus?

Succes meis!

13. Ig86

Ig86 Lid

10 jul 2013
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag het ziekenhuis gebeld voor een afspraak en nog geen uur later was ik ongesteld... Ik denk dat de clomid niet goed was aangeslagen en ik geen eisprong heb gehad. De afspraak in het ziekenhuis gaat gewoon door alleen nu is het dus om te kijken wat we met de medicatie doen. Iedereen bedankt voor het meedenken, hopelijk hebben we binnenkort allemaal goed nieuws.

14. Melinda28

Melinda28 Lid

21 okt 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai Ig86,

Ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt tijdens me 3de iui zonder hormonen maar wel met pregnyl. Ik had gewoon een langere cyclus en heb toen ziekenhuis gebeld daar kreeg ik een echo voor de zeekrheid en kreeg gelijk primolut mee waarna ik gew weer mijn menstruatie kreeg en kon beginnen met de volgende iui behandeling.

Het is vervelend he want je bent in onzekerheid...maar het is helaas toch ff afwachten

Groetjes Melinda

15. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jammer dat je niet zwanger bent. Hopelijk verloopt de volgende ronde voorspoediger. Succes!

Deel Deze Pagina