niet ongesteld en een negatieve zwangerschapstest

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by lisje88, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisje88

lisje88 Lid

Jan 30, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik heb een vraagje.
    mijn vriend en ik proberen sinds 3 maandjes een kindje te krijgen. Nog redelijk kort dus. Ik ben wel al een jaar van de pil af dus dat was wel fijn. Nu heb ik in dat jaar niet goed opgelet wat mijn cyclus is.. we hebben een eigen zaak en zijn vaak erg druk dus zolang ik ongesteld werd om de 5 weken ongeveer vond ik t prima.pas vanaf november '13 ben ik dat gaan bijhouden. In oktober begon mn menstratie op 18-11 tot 22- 11. In decemeber begon mn volgende menstruatie op 22 -12 tot 27-12. Ik begrijp dat in die maand mijn cyclus duur dus van de 1e dag van mn menstrautie tot de 1e dag van mn volgende menstruatie is. Dan kom ik uit op 35 dagen. Het is nu 30 januari en zit op 39 dagen. in ons enthousiasme hadden we te vroeg getest die logisch negatief was. Toen op de dag dat mn menstruatie moest beginnen opnieuw negatief. En vandaag 4 dagen later weer negatief. Terwijl ik wel allerlei "dingen" meende te voelen dat kon wijzen op een zwangerschap. Helaas dus niet.. nu weet ik niet wanneer ik wel ongesteld moet worden en wanneer dan mn volgende eisprong zou moeten zijn. Kan ik toch een ovulatietest doen? Of moet zoiets na een menstruatie getest worden? Zijn er nog andere manieren om achter mn eisprong te komen? Foliumzuur kan ik die nog gewoon blijven slikken? Geduld is een schone zaak maar ook erg frustrerend ;) alvast bedankt voor een "lezend oog" (lees: luisterend oor)

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo Lisje,

Het is aan te raden om de komende tijd even goed te noteren hoe lang je cyclus is. Dit geeft je meer inzicht wanneer ongeveer je vruchtbare dagen zijn. Tijdens deze inschatting van vruchtbare dagen kun je een ovulatietest doen om erachter te komen wanneer je eisprong plaats vindt. Kijk ook eens op de volgende website:
    Ovulatie Berekenen - Zwanger worden !
    Deze website helpt je met het berekenen van je vruchtbare dagen en er staat ook uitgelegd hoe je er via andere methoden dan de ovulatietest erachter kunt komen wanneer je je eisprong hebt. Het is inderdaad het beste om gewoon door te gaan met foliumzuur slikken. Het advies is vanaf 6 weken voor de bevruchting maar aangezien je niet weet wanneer dat precies is, is het advies om foliumzuur te slikken zodra je bezig bent met zwanger worden.

Groetjes Gea

Share This Page