Is er iemand van jullie bekend met schildklier waarden? Ivm miskramen heb ik bij de ha een bloedonderzoek aangevraagd. Vandaag de uitslag gekregen; Tsh waarde 1 T4 waarde 10.5 De assistente gaf aan dat dit laag normaal is en dat ik over 6 weken weer moet prikken. Verder moest ik van de ha assistente de waardes maar overleggen met de gyn. Die zou er meer verstand van hebben zei ze. Maar ja, daar kan ik pas vrijdag terecht dus ik wil natuurlijk nu alvast wat onderzoek doen. Wie weet meer over de schildklier waarden en kan mijn waarden beoordelen?
Ja zeker.. Ik ben al ruim 10 jaar schildklier "patiënt". De waardes zijn normaal ruimer, maar als je zwanger wilt worden zijn ze wat strikter. Als je zwanger wilt worden dan wordt het volgende aangeraden volgens mijn internist op de schildklierpoli: TSH: tussen de 0,5 en 1,0 T4: tussen de 10 en 24 Normaal gesproken prik je 1x per jaar, maar als je zwanger wilt worden dan iedere 6 weken (bij mijn schildklierpoli tenminste). Hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen!