Niet ongesteld en niet zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kimke, 25 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimke

Kimke Lid

17 feb 2007
    19
    0
    0
    Secretaresse
    Maastricht
    Beste verloskundige,

Ik heb even getwijfeld om mijn verhaal hier neer te leggen, maar ik denk dat ik het toch fijn zal vinden als ik naast een reactie van mijn huisarts ook een reactie van een verloskundige zou krijgen.

Mijn man en ik hebben eind november besloten om voor een 2e kindje te gaan. Ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen. dus 15 december werd ik na precies 28 dagen netjes ongesteld. Maar vanaf toen ging het mis; ik heb na mijn menstruatie een schimmelinfectie gekregen, maar na 3 pilletjes was dat helemaal over en vervolgens ovu testjes gekocht (ben een control freak) en testte op dag 14 en 15 positief! Dus baby making ronde 2 was een feit.

12 januari zou mijn NOD zijn maar werd niet ongesteld. Ik maakt al een vreugdesprongetje, maar wachtte tot 3 dagen later met testen. Helaas test negatief. Na nog 3 testen negatief ben ik na 10 dagen overtijd naar de huisart gegaan. Natuurlijk ook nega test en na een gesprek concludeerde de huisarts dat ik deze maand geen eisprong heb gehad 8). Ze zij dat gebeurt weleens en als dat zo is word je meestal 2 weken later ongesteld.

Ik geloof haar best, maar ik vind het zo toevallig dat ik uitgerekend nu een onregelmatige cyclus heb terwijl ik vanaf dat m'n dochter is geboren keurig na 28/29 dagen ongesteld werd....

Iniedergeval; ik denk ook niet dat ik zwanger ben, want dan had ik allang positief moeten testen, mijn vraag is eigenlijk, hoe lang kan mijn mensturatie nog uitblijven? wat is normaal als je geen ei hebt gehad? Ik zit nou op dag 42 en ben 13 dagen overtijd.

Alvast hartelijk dank voor jullie reactie

Kim

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi kim,

Na het stoppen van anticonceptie kan eht jaar duren voordat je cyclus zich zelf weer heeft hersteld ookal was het enkele maanden heel regelmatig. Het kan toch afwijken. Dit kan geen kwaad, het hoeft niet perse te betekenen dat je geen eisprong hebt gehad. Je had tenslotte wel een positieve ovulatie test. Evt kan de huisarts je een medicijn geven dat de menstruatie opwekt om weer met een schone lei te beginnen. Heb geduld!

Imke

3. Kimke

Kimke Lid

17 feb 2007
    19
    0
    0
    Secretaresse
    Maastricht
    dank je voor het bericht; ik heb alleen nooit een pil gehad, maar goed, ik snap je punt, geduld hebben.

Groetjes

Deel Deze Pagina