Nachtdiensten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door rachel22, 6 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik werk in de zorg en in mei moet ik 4 nachtdiensten draaien.nu zie ik dat helemaal niet zitten omdat ik nog steeds erg moe ben in de avonden.en zeker snachts ben ik niks waard ook heb ik last van duizelingen in de avond..mag ik de nachdiensten weigeren?ik ben bang dat ik het niet aankan en in de nacht heb je toch een grote verantwoording.kan je als je werk weigert ook een verklaring aan je verloskundige vragen waarin staat dat je geen nachtdiensten kan doen?

    groetjes rachel
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Rachel,

    je kunt kijken wat er in je CAO staat. Als je in de zorg werkt is dat meestal goed geregeld en hoef je vanaf 20 weken zwangerschap helemaal geen nachtdiensten meer te draaien. Als je in mei nog geen 20 weken bent en je ziet het toch niet zitten, moet je even een gesprek met de ARBO-arts aanvragen. Dit is de enige persoon die voor jou kan regelen dat je minder werkt, aangepast werk doet of werkt volgens een aangepast rooster. Een verloskundige kan dit niet voor je regelen. Ik zou het gewoon nu al aankaarten, dan ben je er op tijd bij. Meestal zien we overigens wel dat je na een week of 13 /14 je weer veel fitter gaat voelen. Ik hoop voor je dat dat ook voor jou geldt!

    Mirjam
     

Deel Deze Pagina