Starten, wachten, doorslikken?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Jebb, Mar 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,

6 weken geleden ben ik bevallen. Nu vertelde de VK mij dat ik, als ik de pil weer wilde slikken, moest beginnen met de pil, voordat mijn dochter 1 week werd. Gynaecoloog vertelde later overigens dat dit volkomen onzin was en dat ik kan starten wanneer ik wil.

Nu zit ik met het volgende.
    Mocht ik deze week beginnen komt het precies zo uit dat ik tijdens mijn bruiloft (in mei) ongesteld ben. Mocht ik later beginnen, ben ik precies ongesteld tijdens onze vakantie. Ik twijfel dus heel erg wat ik nou moet doen. Het enige wat evt nog kan is de pil doorslikken tijdens de vakantie / bruiloft.. Maar ik heb geen idee of dit verstandig is na een bevalling.
    Een andere optie (maar dat risico wil ik eigenlijk niet nemen) is wachten tot ik 'echt' ongesteld wordt.

Ik ben nu niet meer aan het vloeien, heb alleen nog wat oud-bloed.

Hoop dat iemand mij kan helpen, moet er toch niet aan denken om op mijn bruiloft ongesteld te worden / zijn.
    En (al is de bevalling nu nog niet héél lang geleden) ik weet ook niet of ik weer tampons durf te gebruiken tegen die tijd. En wil toch wel graag zwemmen tijdens mijn vakantie...

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Tegen mij is altijd gezegd óf binnen vier weken na je bevalling en dan uiteraard wel oppassen, omdat je mogelijk wel een eisprong hebt in die periode. Of idd wachten op je normale menstruatie.
    Doorslikken van de pil geeft over het algemeen geen problemen hoor.

3. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou hem gewoon doorslikken, dan weet je zeker dat je niet ongesteld ben. Ik heb de pil ook heeeel vaak doorgeslikt omdat ik zo'n hekel heb aan mn menstruatie :)

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Wanneer beginnen weet ik niet, maar absoluut doorslikken als het anders tijdens je bruiloft/vakantie valt.
    Maar geef je borstvoeding want ik weet niet of als je daardoor een lichtere pil neemt ook zo door kan slikken zonder dat je misschien toch een beetje bloed verliest.

5. Merryl

Merryl Fanatiek lid

Jun 25, 2012
    4,368
    192
    63
    Ik zou je eerste menstruatie afwachten en dan op de eerste dag daarvan beginnen.

6. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hooow. Ik had een hele berekening gemaakt als ik bepaalde datum zou starten met de pi l zou het precies uitkomen.. wordt ik eergister ineens ongesteld. Pff. Maar ik ga toch maar gewoon op die datum starten. Hoop dat het geen kwaad kan.

Share This Page