Hoi dames, Wij zijn bezig voor een tweede wondertje al bijna 2 jaar... Bij de eerste heeft het ook 2 jaar geduurd net voor de valreep van IVF spontaan zwanger helaas miskraam daarna 3 maanden later weer spontaan zwanger en nu een dochtertje van 21 maanden... We zijn nu weer bijna 2 jaar bezig Ik vind het zo erg om elke maand precies 1 week voor NOD die bruinverlies te hebben wat een week lang aanhoud. Je moet zakt dan helemaal naar beneden wanneer je je eerste bruinverlies spot... Wie maakt dit ook elke maand mee....
Ik heb precies het dezelfde alleen vanaf mijn menstruatie tot na m'n eisprong en mede hierdoor krijg ik een kijkoperatie. Aangezien het bij mij niet echt afscheiding is, maar meer vloeien denken ze dat het uit een van mijn eierstokken komt die verdikt is. Waarschijnlijk gevuld met vocht/oud bloed. Als het echt afscheiding zou zijn bij mij, zouden ze een kijkoperatie in de baarmoeder doen. Nu dus één in de buik. Ben je al onder behandeling bij een gyn?
Ik heb ook veel last van bruine afscheiding gehad tussen de menstruaties in en vooral voor en na de menstruatie. later werden het echt bloedingen en dat bleek door een grote poliep in mn baarmoeder te komen. Per toeval ontdekt tijdens HSG. Ik weet niet of je inmiddels weer in de mmm zit, maar anders zou je het toch eens moeten navragen. 2 jaar bezig is ook alweer lang. Veel sterkte!
Hier ook, zo irritant. Nu aan de utrogestan, nog niets te bekennen . Maar poeh, twee jaar, wat een lange tijd!
Wat vervelend he.. Ik herken het, ik heb ook 5 dagen voor nod bruine afscheiding.. Hou vol, de 2de komt er vast ook wel aan!
Ik heb dit ook, maar bij mij komt het door mijn keizersnede litteken. En nu, na 21 maanden proberen, wacht ik op een bericht van VUmc Amsterdam voor verder onderzoek. Vervelend is dat he? al dat gepruttel....
Yasgok, ik heb precies hetzelfde. Voordat we zwanger probeerden te worden, had ik dat niet. Dan had ik een dag bruinverlies, twee dagen licht bloedverlies en dan de grote hoos. Maar nu iedere keer een week voor NOD bruinverlies wat niet doorzet. Wel in de laatste twee maanden al twee keer met een positieve test, wat binnen een paar dagen misging. Ik denk, eerlijk gezegd, dat die bruinverlies betekent dat er wel iets is gebeurd. Een bevruchting die niet doorzet of niet innestelt. Zou dat bij jou ook kunnen?
Hier nog eentje Op 8 dpo al bloedverlies tot aan de menstruatie op dag 14/ 15. Nu deze ronde beginnen met utrogestan, eens kijken wat dat voor me doet. En anders door met iui met ondersteuning door utrogestan. Nog nooit zwanger geweest en het is pas iets van het laatste jaar ( sinds ik weet wanneer mijn eisprong is). Veel succes meid! Ik weet hoe frustrerend het is om iedere maand de hoop alweer in de schoenen te zien zakken een week voor nod. Zo balen! Maar het komt bij ons allemaal vast wel goed
Zo vroeg al bruinverlies kan erop duiden dat je progesteron niet hoog genoeg is. Een te laag progesteron heb je bij een niet goede eisprong en tevens wordt je baarmoederslijmvlies dan veel te vroeg afgebroken, waardoor een innesteling erg moeilijk wordt. Heb je dat bruinverlies al lang? Anders zou ik het een keer laten nakijken. Succes!
ik ben dit keer 7 dagen na mijn ovulatie ongesteld geworden. echt balen. ik ben nog niet zo lang bezig als jij, maar ik ben het ook al zat. ik vind het ook echt niet leuk, dat je pas na een jaar naar de gynaecoloog mag. ik vind het eigenlijk echt belachelijk!
Helemaal mee eens, een tekort progesteron door een slechte eisprong. Ik heb ook altijd bruinverlies zo een 3/4 dagen voordat de menstruatie doorbreekt. Ik had het overigens ook toen ik zwanger bleek! Het kan dus wel! Ik moest toen progesteron tabletten gaan slikken, helaas werd het na 7 weken een miskraam wat overigens niet met het bruinverlies te maken had. Tijdens die ronde had ik ook ovitrelle gekregen voor een goede eisprong en alsnog kreeg ik bruinverlies, het lichaam zit raar in mekaar maar het blijft vervelend allemaal.
Hoi dames, Volgende maand heb ik een afspraak bij mijn gynacheloog..dan ga ik het zeker zeggen dat ik het elke maand zat ben om bruinverlies te hebben....Ik wil het zo graag zwanger zijn en dan krijg je iedere keer die bruinverlies zoooo balen((....maar ben dus niet de enige zie ik...over die progesteron zal ik ook eens navragen...bedankt dames
Hoi mede-bruinverliezers.. Ik ben deze topic aan het volgen omdat ik ook gemiddeld zo'n 6 dagen voordat ik ongesteld wordt bruin/ donker bloed verlies. Ik ben hier al eerder voor bij de huisarts en gyn geweest (echo was goed). Beiden beweren dat het geen invloed heeft/ hoeft te hebben op je vruchtbaarheid. Nu zijn we inmiddels bijna 1 jaar aan het proberen om zwanger te raken. Dat het frustrerend is wanneer het bruinverlies weer begint herken ik. Elke toiletgang word ik eraan herinnerd dat het waarschijnlijk weer niet gelukt is. Ik merk dat het bloedverlies invloed heeft op mijn gemoedstoestand. Het is voor mij een (weliswaar onbewezen) bewijs dat er iets niet goed met me is. Ik heb verder een ''normale'' cyclus van tussen de 27 en 31 dagen. Ik heb een aantal keer geprobeerd mijn eisprong te vinden dmv ovulatietesten. Helaas lijk ik elke keer net niet possitef te zijn (het streepje blijft net wat lichter dan het controle streepje). Ik ben bang dat ik geen goede eisprong heb. Morgen mag ik weer naar de gyn omdat ik me toch wel ongerust maak (en ook bijna 1 jaar bezig ben). Ik hoop dat mijn hormoonwaarden geprikt gaan worden.