Beste allemaal, ik vraag me af hoe jullie aankijken tegen (of zelfs ervaring hebben met) solliciteren/veranderen van baan terwijl je in de mmm zit. Ik heb een vaste fulltime-baan waar ik niet op de schopstoel zit; waar ik veel ruimte krijg voor mijn behandeling. Maar echt heel gelukkig ben ik niet waar ik nu ben. (understatement... ik word soms gillend gek, hopeloos, verdrietig). Ik kan geen kant op, geen doorgroeimogelijkheden. Eigenlijk wil ik gewoon weg, m'n horizon verbreden. Ik heb een aantal leuke vacatures gevonden waar ik graag op zou reageren, maar ik vind het ook wel erg eng om in mijn huidige situatie vastigheid op te geven, niet alleen een vast contract, maar ook het feit dat m'n collega's nu enigszins op de hoogte zijn en mijn leidinggevende heel flexibel met het rooster is als ik naar het zkh moet voor wat dan ook! Dat is niet echt een leuke binnenkomer bij een soll.gesprek of bij een nieuwe baan. Aan de andere kant, misschien leiden de behandelingen tot niets en ben ik hier blijven zitten en zit ik er over x jaar nog. En dan heb ik geen van beide... Ik weet dat ik absoluut niet mag klagen! Mijn man en ik hebben allebei een vaste baan die niet op de tocht staat en waar we de ruimte voor de mmm krijgen! Dat is heel veel waard, dat realiseer ik me heel goed. Dank voor reacties alvast! groeten Juudje ps: sssttttt meelezers!!
is het geen idee om wel te solliciteren en dat eerlijk meteen aan te geven bij het gesprek? ze zijn verplicht om je voor de behandelingen vrij te geven maar ik kan me voorstellen dat je dat zelf niet fijn vind. als je het meld van te voren dan zijn ze op de hoogte en kunnen ze niet zeuren. maar mischien vind je dit niks, ik ben nogal van de eerlijke open aanpak
Ik vind het ook moeilijk. Bij mij. M'n jaarcontract afgelopen en vanwege nieuwe regelgeving vanuit organisatie mogen geen contracten verlengd worden. Ik weet nu niet goed wat moet doen. Heb idee als dadelijk helemaal de mmm in ga. Dat ik nergens mijn proeftijd doorkom en dus xi steeds opnieuw moet beginnen en verhaal moet doen.. Snap jou twijfel ook zeker aangezien je nu "safe" zit. Maar werk moet ok zeker goed voelen. Kan jole zo geen raad geven. Naar succes met wat de keuze ook wordt!
Snap je dilemma! Zit zelf ook een beetje vast in mijn werk en ook in de molen alweer een tijdje! Heb voor mezelf besloten dat ik daar blijf. Voor mij ook vanwege de situatie waarin ik me bevindt. Vind het risico te groot plus mijn werk is dichtbij dus ook een voordeel. Ga pas opzoek naar iets anders als ik of stop met de molen of na mijn hopelijk aankomend zwangerschapsverlof Succes met je beslissing!
Hoi Juudje, in september zat ik in dezelfde situatie. Had nog onze 5e icsi in aantocht en zag ineens mijn droombaan. Toch gesolliciteerd en aangenomen. Intussen mislukte ook deze icsi. Omdat we in de het advies kregen veel zelf te oefenen om. Mijn afweer te beïnvloeden bouwden we rust on naar nog een poging. En wat denk je? Ik ben nu 6.5 wk spontaan zwanger! En dus net 2.5 mnd in dienst... Ik weet dat het voor de organisatie even minder is, maar ik merk dat ik mezelf toch voorop stel. Doe jij dat ajb ook! Het is jouw leven. Een baan is vergankelijk een kind niet. Ik weet niet of jouw leeftijd ook meespeelt. Bij mij zeker want ben bijna 42. Verder is mijn ervaring helaas dat een vast contract ook niet heilig is. Bij een reorganisatie kun je er alsnog uit liggen. Ook na veel dienstjaren. dat wilde ik je even meegeven, maar volg vooral je gevoel. Dat is toch persoonlijk. groetjes K.
Ik studeer in eigen tijd tot er weer een vacature voorbij komt. Moeilijk in HR, mijn vakgebied. Ik heb lang niet gesolliciteerd omdat ik met ovulatie-inductie 6 a 8 keer per maand naar het ziekenhuis moest en daar dan meestal een dagdeel aan kwijt was; niet leuk als je zo je nieuwe baan ingaat
Ik heb zeer slechte ervaringen met teveel eerlijkheid. Ik zou dus voorlopig niks zeggen en wel solliciteren. Je weet niet hoe het gaat lopen. Je kan zomaar opeens zwanger zijn, maar het kan ook nooit gebeuren. Je kan wel nergens angenomen worden, of ergens waar je manager ook in de mmm zit. Een bedrijf zal niet snel iemand aannemen die in de mmm zit en ook nog een "kans" loopt zwanger te worden met alle gevolgen, die voor hen vaak niet te overzien zijn, van dien . Zoals ik al zei, helaas heb ik hier veel en slechte ervaringen mee. Mijn advies: het is een privezaak die er niet toe doet als het gaat om jouw bijdrage en functioneren in een nieuwe baan, dus ook niet nodig om over te beginnen.
Ik sluit me aan bij Hooverphonic. Het zou niet moeten uitmaken, maar de kans is helaas best serieus dat het je kansen zeker wel beïnvloed. Helemaal bij veel aanbod aan potentiële werknemers. Als een werkgever kan kiezen tussen twee perfecte kandidaten, waarvan er één wellicht regelmatig afwezig zal zijn en wellicht ook emotionele afleiding vindt in het traject en de ander niet dan is het wel duidelijk naar welke kandidaat de voorkeur van 9 van de 10 werkgevers zou uitgaan helaas. Ik vind verder ook absoluut niet dat je "moreel" verplicht bent om zoiets te zeggen. Ik heb bij beide mmm trajecten nooit aan mijn werkgever verteld waarom ik er soms niet was. Wat mij betreft gaat het gewoon niemand buiten mijn zeer naaste familie en vrienden iets aan.
Juudje, net als jij heb ik ook geen goed gevoel (meer) bij mijn job. dat is al langer zo maar toen ik vorig jaar in februari stopte met de pil had ik zoiets van "eerst zwanger worden en dan zien we wel", jammer genoeg is het anders uitgedraaid en ben ik sinds april vorig jaar bezig met hormoonbehandelingen en de nodige opvolgingen via echo en bloedname, en ben ik in december 2 weken in ziekenverlof geweest door een operatie aan mijn eierstokken. Intussen zit ik weeral in mijn 2e gestimuleerde cyclus na de operatie. Wij doen het nog op de "gewone" manier maar ook dit gaat gepaard met afwezigheden, later beginnen op mijn werk, even een uurtje weg,... Mijn werkgever heeft begrip voor de situatie en dat is ook één van de redenen waarom ik hier nog blijf. Bovendien is het zo dat wij hier bij een zwangerschap onmiddellijk verwijderd worden op het werk (ik werk als ergotherapeute in een woonzorgcentrum in België), dat is een regel van het huis zeg maar... Dat betekent dus dat ik bij een zwangerschap sowieso bijna een jaar thuis zal zijn. Tijd genoeg dus om dan ook te bekijken hoe ik het daarna wil. Ik solliciteer dus bewust niet voor een andere job. Ik zie ook wel vaak interessante vacatures maar ik reageer er niet op. Ik kan me ook niet voorstellen dat als ik ergens ga solliciteren en open kaart speel dat ik dan de job ga krijgen. Nu, ik weet niet welke jouw job is natuurlijk dus misschien ligt dat ook wel anders... Ik zie het nu in elk geval zo'n beetje van "ik heb een andere prioriteit nu", ik zie wel weer daarna..
Hi, Ik ga binnenkort ook t ivf traject in en ben druk aan t solliciteren. Zit op t moment thuis. Ik zelf zou niet te open zijn inderdaad. Je hoeft het ze niet te zeggen, als ze bv tijdens een sollicitatie gesprek vragen of er medische dingen zijn waar zij vinden wat ze moeten weten, hebben ze geen recht op om een antwoord op te krijgen. Ik ben zelf langdurig ziek geweest en heb de nodige trainingen gehad mbt solliciteren maar ook solliciteren en je gezondheid. Je mag t wel vertellen, maar hoeft dus niet. Als je t wel wilt vertellen, kan dat bv altijd nog in je proef periode. Dan ben je al half binnen, heb je kunnen laten zien wat je kan en wat je waard bent. Hier gaat mijn persoonlijke voorkeur ook naar uit. Dit om t risico te ontlopen dat je meteen al afgeschreven wordt terwijl je waarschijnlijk goed bent in dit soort werk. Solliciteren is tegenwoordig al moeilijk zat, laat ze eerst van je proeven om t zo te zeggen Heel veel succes!
Dank voor al jullie reacties! Zojuist sollicitatie de deur uit gedaan Nog niet wetend hoe of wat, maar ik kon niet langer wachten (sluitingsdatum al bijna...). Dood of de gladiolen. Ik heb binnen zelfde "bedrijf" gesolliciteerd. Eerst bij PZ nagevraagd of mijn vaste contract blijft (in vacature staat In eerste instantie jaarcontract). En ja, vast contract blijft. Reorganisatie is al geweest bij ons, dus er uit vliegen doe ik voorlopig niet (mogelijk zelfs iemand weer aannemen) en afdeling waar ik gesolliciteerd heb is aan het ontwikkelen en uitbreiden. Ik heb nog niets. Ik heb ook niets te verliezen. Maar ik zeg al jaren tegen mezelf "eerst een kindje, dan een andere baan". Nou ben ik jaren verder en zit ik zonder kindje nog steeds in die baan. Pays the bills, tuurlijk, maar er is meer! Bij mij speelt leeftijd nog niet heel erg, maar ik kan voor beide niet nog jaren wachten vind ik, zeker als ik naast een baan ook nog een opleiding wil gaan doen evt. Ik kom wel over als een bezig bijtje, valt in werkelijkheid reuze mee Maar ik zet het allemaal opzij voor wolk van een baby in mn armen! Misschien wordt 2014 wel mijn jaar en valt het allemaal samen! Ik houd jullie op de hoogte via dit topic! Thanks!
Ik zou nu niet gaan veranderen.. het is niet alleen de behandeling maar ook als het lukt om zwanger te raken.. grote kans dat ze je contract dan nieteens verlengen. Waarschijnlijk niet de leukste optie maar ik zou toch nog even wachten en alvast mijn ogen open houden richting andere bedrijven
Heel veel succes met je sollicitatie. Het scheelt denk ik wel dat het bij hetzelfde bedrijf is. Ik heb zelf 2,5 jaar geleden de kans gekregen op een nieuwe baan binnen het bedrijf waar ik toen werkte. We zaten toen nog niet in de mmm, maar wel aan de vooravond daarvan. Ook al is het nu soms zwaar, ik ben wel super blij dat ik toen de baan wel gedaan heb, want anders had ik nu en geen leuke baan en geen zwangerschap gehad!
update: ik ben (op basis van brief en cv) uitgenodigd voor een gesprek Ik heb niet in de brief gezet dat ik in de mmm zit. Nu maar hopen dat die vraag ook niet komt in het soll.gesprek. Pppffff, krijg het wel opeens benauwd: wil ik dit wel; wil ik wel weg bij mij huidige afdeling. Nu is alles zo bekend en vertrouwd... Ik zit gelukkig in een "luxe positie": ik zit niet op de schopstoel en ik behoud mijn vaste aanstelling (blijf binnen zelfde bedrijf; overleg met p&o gehad)! Als de baan doorgaat en de cryo-tp lukt... Dan begin ik met een bijzondere mededeling daar... Nou we zien het wel! Zover zijn beide trajecten nog niet. Duim duim duim
Spannend juudje fijn dat je op gesprek mag! Volgens mij mogen ze die vraag niet stellen tijden een sollicitatie. Succes ermee en je hebt nu à gezegd dus doorzetten meis en hopelijk ben je ook snel zwanger!!!
Gister sollicitatiegesprek gehad. (als laatste) Vanmiddag ben ik gebeld dat ik het helaas niet ben geworden. Hoewel helaas, ik had zelf al besloten na het gesprek en na overleg met ml thuis dat ik het niet zou gaan doen. Maar ik heb het geprobeerd! En ik heb een vaste baan waar ik absoluut niet weg hoef! Luxe, ik weet 't. Bedankt voor jullie reacties en het meeleven-lezen! Nu maar hopen dat de cryo-tp wel lukt hihi Liefs Juudje