Niet ongesteld worden door er teveel mee bezig zijn!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Caithlin79, 24 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Jaren geleden met m'n toenmalige vriend hebben we 1 maand geprobeerd zwanger te worden (voor we weer slim genoeg waren om te beseffen dat het nog niet juist was) en omdat ik er zo ontzettend mee bezig was werd ik maar niet ongesteld.
    Ik was er van overtuigd dat ik zwanger was, ondanks de negatieve urine- en bloedtesten. Constant was ik ermee bezig, dag en nacht.. uiteindelijk realiseerde ik me dat ik best wel eens niet zwanger kon zijn, en toen werd ik na een maand overtijd alsnog ongesteld. Compleet een cyclus overgeslagen dus.

Nu is dit met m'n huidige vriend de eerste maand dat de kans bestaat dat ik zwanger kan zijn. Ik merk dat ik er weer heel veel mee bezig ben, denk bijna nergens anders aan en tel de dagen af.
    Alleen ben ik nu zo bang dat m'n ongesteldheid hier weer door gaat uitblijven, en zo niet alleen mezelf onnodig blij ga maken (+ de teleurstelling achteraf) en ook nog eens extra cycluskansen mis als het weer uitblijft.

Is dit voor iemand hier herkenbaar? En zijn er nog goeie tips om dit soort bijna 'dwangmatige' gedachtengangen over het misschien zwanger zijn van me af te zetten?

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh jeetje, ben ik zo vreemd? :oops:

3. angela24

angela24 Actief lid

28 jan 2006
    409
    0
    0
    Nee hoor helemaal niet vreemd!
    Ik heb 23 maart een mk gehad en zit nog op mijn ongi te wachten, ben daar ook iedere dag mee bezig en heb ook wel het idee dat ie daarom uitblijft. Het is erg vervelend, maar ook wel begrijpelijk dat je er zoveel mee bezig bent. Je wilt natuurlijk dat het snel raak is maar helaas kan een vrouwen lichaam je heel erg onzeker maken!!

Succes!

4. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    ik denk dat zenuwen best wel wat invloed kunnen hebben... toen ik ongesteld werd na een half jaar te zijn gestopt met pil, was dat op een totaal ontspannen vakantie in toscane... maar misschien was dit toch wel gewoon toeval....
    moeilijk te zeggen dus..
    liefs elfje

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat is heel normaal hoor, ik was er ook heel erg mee bezig maar nu na 8 maanden klussen een stuk minder.
    alleen vandaag ,blijf naar de wc gaan om te kijken ,moet eigenlijk vandaag ongi worden maar tot nu toe nog niks (gelukkig)

6. Levi

Levi Actief lid

19 feb 2006
    135
    0
    0
    Kinderleidster
    Ik denk dat het heel vreemd is als je deze gevoelens niet zou hebben...

Elke vrouw die graag zwanger wil worden zal ze hebben, maar misschien is het in het begin moeilijker om het een beetje van je af te zetten. Dit komt wel.... Ik ben er ook heel veel mee bezig, maar in het begin was het NOG erger hi hi :oops:

Succes en ik hoop dat het snel lukt ;)

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ah gelukkig maar, het stelt me wel gerust dat ik niet heel zonderling daarin ben ;)
    Het is voor mij nu ook extra moeilijk om er niet over na te denken, want m'n hele lichaam voelt gewoon 'zwanger' dus bij elke steek of misselijk gevoel denk ik er weer aan.. en dan elk programma of reclame met baby's etc. etc.

Nu maar hopen dat het gewoon echt raak is en ik me niet druk hoef te maken over het al dan niet psychisch m'n ongesteldheid uitstellen!

8. Moo

Moo Bekend lid

21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Het kan zijn dat je ongesteld door zenuwen/stress uitblijft, maar het kan ook zo zijn dat jouw cyclus zonder pil gewoon zo lang is door wat voor reden dan ook.
    Ik weet natuurlijk niet hoe jouw cyclus was voordat je aan de pil ging, want je moet natuurlijk niet uitgaan van de standaard pilcyclus.

Het komt overigens ook vaker voor dat je ongesteldheid uitblijft in het begin, hier ook wel ontpillen genoemd. Je lichaam moet het nu allemaal zelf weer gaan regelen en bij sommigen duurt dat gewoon even.

En het is heeeeel logisch dat je er zo mee bezig bent hoor!! Zou niet best zijn als je er totaal niet aan zou denken. ;)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nou, daar kan het bij mij niet aan liggen, ik slik namelijk al sinds november geen pil meer.
    En al vanaf dat ik geen pil meer slik ben ik heel regelmatig. Dus als ik niet ongesteld word met negatieve testen zal het wel weer aan het stressen liggen :(

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    sinds dat ik van de pil was was het ook vrij reglematig schommelde in het begin wel tussen de 27 en de 30 dagen maar de afgelopen 3 a 4 maanden zat het steeds op de 27 dagen.
    nu al de 2de dag dat ik over tijd ben,heb al 3 testen gebruikt die ik voor weinig had besteld via internet dus of het wat is geen idee ze gaven alle 3 negatief aan.
    wacht nog een aantal dagen en dan haal ik wel een test bij de drogist

11. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Succes met testen..

Tja, en al die reclames en tv series waarin de een na de ander zwanger is helpt je er natuurlijk ook niet bij om er even niet mee bezig te zijn. Je wordt er op die manier toch weer telkens mee geconfronteerd.

12. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Hallo,
    Ik ben net lid geworden en reageer dus voor het eerst. Moet alles dus nog even uitzoeken hoe het werkt.
    Maar goed. Wij hebben deze maand ook voor het eerst geprobeerd zwanger te raken. ERrg spannend allemaal en ik ben er ook de hele tijd mee bezig. Ik heb ook een aantal vragen, want ik weet niet precies wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Ben eind maart gestopt met de pil en na 24 dagen kreeg ik 6 dagen bruin/rood verlies, maar niet heel veel. Dag daarna werd ik opeens twee dagen heel erg ongesteld en laatste dag weer minder. Ben mijn cyclus toen vanaf 1e dag licht verlies gaan rekenen en daarmee dus ook de 'gunstige' dagen gaan bepalen. Ik weet echt niet meer wat mijn cyclus was voor de pil, maar ik kan me voorstellen dat die nu nog wat onregelmatig is in het begin. Heb misschien dus wel verkeerd gerekend. Ben nu op 37 dagen en nog niet ongesteld. Al 4 testen waren negatief. Kan het dat ik wel al een keer ongetseld ben geworden, maar toch nog aan het ontpillen ben? das echt vervelend, want dat kun je ook de ovulatie niet bepalen.
    Het is erg leuk om er mee bezig te zijn , maar het is ook onzeker en roept een heleboel vragen op. groetjes!

13. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Hallo Olga,
    Ik begrijp precies hoe jij je voelt. Ik had bijna hetzelfde. Ik wist dan weliswaar wel dat er een periode van ontpillen aan zat te komen dus hebben we het eerst nog veilig gedaan. Mijn eerste cyclus duurde ook 37 dagen. Daarom nog een maand gewacht en die was 27 dagen. Ik dacht dus dat ik klaar was met ontpillen en toen zijn we onze eerste echte klusronde ingegaan. Ik werd niet ongi en ging dus testen, maar helaas negatief. Net toen ik een paar dagen later opnieuw wou testen kwam de :evil: :evil: op dag 38. Balen, zou ik dan nog steeds aan het ontpillen zijn? Kortom, ik snap hoe jij je voelt. Het is zo inderdaad lastig bepalen wanneer je ei is. Maar ach, dan klussen we toch gewoon langer door in de maand ;) :oops: :)

14. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    hoi bibi,
    bedankt voor je antwoord. ik heb besloten het maar gewoon af te wachten, hoewel ik het liefst iedere dag een test zou doen. Maar goed, wat heeft dat voor zin? Mijn vriend vindt het ook erg vervelend om steeds een negatieve uitslag te zien, dus doe ik ergens volgende week nog maar een keer een test en als die negatief blijkt, wacht ik wel tot ik ongi wordt. groetjes olga

15. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Tja, je kan er wel moedeloos van worden he? Als je al 4x negatief hebt getest, dan denk ik dat je idd nog aan het ontpillen bent. Kop op meissie! Laten die :evil: :evil: dan maar komen toch?. Ikzelf troost mij dan met de gedachten dat wij nog niet zo lang bezig zijn als vele anderen op dit forum. Maar dat maakt de hoop en wens natuurlijk niet minder. Sterkte.

16. marittt

marittt Fanatiek lid

26 jan 2006
    1.153
    0
    0
    Ik ben er ook veel mee bezig. Ik maak me zorgen omdat ik maar niet ongesteld word. Mijn mannetje vind dat ik niet op het forum moet zitten, omdat ik mezelf dan veel te druk maak. Maar ik ben gewoon verslaafd :oops: ... !

Ik probeer mijn 'forumgedrag' wel te beperken maar af en toe kijken en schrijven kan toch geen kwaad...

17. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik ben, geloof ik, ook verslaafd geworden. Sinds ik lid ben geworden is er nog geen dag voorbij gegaan dat ik niet achter de PC heb gezeten. Iedere vrije minuut ben ik aan het lezen. Erg he :oops: :oops: .
    Maar ja, je gaat ook zo meeleven met iedereen. Mijn mannetje zegt al: "heb je er nieuwe vriendinnetjes bij?"

18. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Nou dames,

Het kan idd lang duren voor je weer ongi wordt. En zeker als het niet na de gemiddelde 28 dgn al zo ver is. Iedere dag langer is dan te veel.
    Mar je kunt het volgens mij niet uitstellen als je er zo veel mee bezig bent. Je kunt het wel rekken....
    Maar als het moet komen, komt het toch. Dat is de natuur en niks an te doen.
    ;)

19. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    o, o, sinds ik vorige week lid ben geworden ook al iedere dag gekeken. het is wat met ons. Nou ja, als het nog heel lang gaat duren, dan hebben we in ieder geval elkaar om mee te kletsen toch?
    olga

20. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    inderdaad. Je ziet ook dat er vriendschappen ontstaan met de mensen die langere tijd gezamelijk op het forum zitten. Kan ook haast niet anders. Je spreekt zo open met elkaar. Ik doe dat niet eens met anderen in mijn priveleven

Deel Deze Pagina