hahaha, nee hoor, ik heb in de loop der jaren gewoon altijd veel info opgezogen en wat die duphaston betreft, ik ben begin januari nadat ik het groene licht kreeg om te stoppen met de pil (ik liep bij de gyn voor een baarmoeder onsteking) voor controle teruggeweest op de 25e en toen bleek dat de klachten die ik had bij mijn eierstokken een niet gesprongen eitje te zijn, en toen schreef de gyn me duphaston voor, enkel diezelfde 25e nog kreeg ik een bloeding die tot de vrijdag erop duurde, maar nadat ik gestopt was met die duphaston (na 10 dgn) kreeg ik dus niks dus toen dacht ik eigenlijk al dat het mischien toch mijn eigen 1e periode was, en wat bleek 27 februari kreeg ik dus gelijk mijn 2e periode dus toen heb ik ff getwijfeld om wel of niet verder te gaan met duphaston. ik heb toen besloten om er niet mee door te gaan omdat ik verwachte dat mijn periode's weer regelmatig zouden komen, en dat is dus ook gebleken, ook in maar (25e) weer mijn eigen periode, dus wat dat betreft is het voor mij niet nodig geweest achteraf, maar er zijn er bij die er wel baat hebben vooral als je al maanden op je 1e periode wacht. ik ben enkel een beetje stom geweest toen ik stopte met de pil, als ik gewoon die laatste week had afgemaakt nog (maar ja te ongeduldig he) had er waarschijnlijk niks aan de hand geweest, waarschijnlijk omdat ik tussentijds stopte kreeg ik geen bloeding maar werd mijn eitje wel te vroeg afgestoten (dus niet genoeg gerijpt). maar ach dat is allemaal achteraf, gelukkig heb ik van het begin af aan gelukkig weer mijn eigen regelmatige cyclus maar als dat niet zo zou zijn was ik maar wat blij geweest met die duphaston en had die ook echt door blijven slikken om op die manier toch mijn cyclus te regelen. (zo heb je er zelf iets meer de hand in he ) nu volgende week maar ff afwachten hier. heel veel succes ook met klussen verder
Haha bedankt voor je verhaal Ben blij voor je dat het allemaal weer goed gekomen is... Heel veel succes
Hallo, Ik werd na het stoppen van de pil ook maar niet of nauwelijks ongesteld, elke 8-11 weken. Als je zo weinig ongesteld wordt hoef je niet een jaar te wachten, tenminste, mijn huisarts stuurde me meteen door (ben na een half jaar naar haar toegegaan). Bij de gyn bleek dat alle eitjes een beetje wilden "springen" maar geen enkele goed. Ik heb toen Chlomid gekregen, toen had ik elke keer een goede eisprong en bij de derde keer al was het raak! Chlomid is een soort anti-hormoon waardoor je lichaam meer hormoon gaat aanmaken, dat is een veel voorkomend probleem na pilgebruik. Gewoon naar de huisarts dus en je niet laten afschepen! Neeke
Hi smoekie,bedankt voor de tip,als ik deze maand nog niet ongi bent dan ga ik naar de ha en er naar vragen. liefs angela
Hoi An, Ik denk dat de bloeding in februari bij mij inderdaad wel een ongesteldheid was (3 maanden te laat). Maar dat was ook de laatste keer... Hoi Angela, Lastig he? Ik wacht het ook nog een maand af en daarna ga ik naar de huisarts. Hoe lang wacht jij nou op je ??? Succes allemaal! Marit
Hoi Allemaal... Ik ken het probleem, maar ik zie dat jullie allemaal al veel langer wachten! Ik ben nu 5 weken te laat en heb nu al zoiets van wanneer komt het nu eindelijk!! Gek he eerst zit je er niet op te wachten en nu wil het zo snel mogelijk!!Groetjes Caro
Hi marit,ik ben 3 dec gestopt met de pil,daarna mijn pil ongesteldheid gehad,en sindsdien niks meer,dus ik wacht nu al zo'n 4 1/2 maand. Nog ff en dan ga ik ook naar de ha. liefs angela
Angela, ik hoop zo voor je dat je snel ongesteld wordt meid en dat het dan weer een beetje normaal wordt allemaal, wat is dit balen zeg!!! sterkte meid!!
Dank je wel neeltje,ik hoop ook dat ik heel snel ongesteld wordt,dan kan ik tenminste echt gaan beginnen. Ik raak nu zo langzamerhand wel in een dip
Angela.... Ik ken je probleem, ben begin februari gestopt met de pil en nu al 8 weken te laat!!! Nou is dat nog niet zo lang als jou maar toch word ik er nu al niet goed van, heb wel contact geha dmet de huisarts en als ik het over 4 maanden nog niet ben dan moet ik weer contact op nemen. Klussen jullie wel gewoon door in de hoop dat het misschien raak kan zijn??Groetjes Caro
Ik denk er ook over om naar de ha te gaan, ben het zo zat! En Caro, wij proberen wel regelmatig (in onze ogen) door te klussen ook al komt het er niet altijd van. Je weet maar nooit he? Het is alleen lastig als je zo'n lange cyclus hebt (nooit eens even een weekje pauze)! Maar ja, straks word je ongesteld en heb je daarvoor niet geklust, dan sla ik mezelf weer voor de kop! Succes allemaal
enige nadeel bij chlomid is (zo heb ik me laten vertellen) dat chlomid de eitjes laat rijpen en dat je dan wel een iets grotere kans hebt op een 2ling.. maar goed denk dat als men zover is dat men chlomid voorgeschreven krijgt dat ook (denk ik ) niet zo'n heel groot probleem is, waar er 2 kunnen eten kunnen er ook 3 eten (etc).. maar hoe is het nou meid??
Dat gevoel had ik ook Ik weet niet of je nu al ongesteld ben geworden, maar je bent niet alleen hoor...
dan heb je inmiddels ook al gelezen dat er heel goede medicijnen voor zijn om je daarmee te helpen. er zijn ook wel eens antwoorden op gekomen als bijvoorbeeld: ja maar ik wil niet aan de medicijne, maar het is net zoiets als de pil,enkel deze stopt je eisprong, en deze (duphaston) zorgt ervoor dat je je eisprong gaat krijgen (dmv je menstruatie ook te regelen) laat je niet afschepen meid
Hallo allemaal,nou hier dus nog steeds niks,ik zit al op 149 dagen. Zo joyce bij jou duurt het ook allemaal erg lang zeg! Caro,wij klussen gewoon door (maar niet altijd om de dag hoor!,moet wel leuk blijven) maar het is inderdaad wel lastig dat je niet weet wanneer je eisprong is dat kan in principe elke dag zijn,en die wil je niet missen natuurlijk. en smoekie,ik weet dat dat we ons niet af moeten laten schepen,maar de reden dat ik nog niet naar de dokter ben geweest is dat ik nog steeds een beetje hoop dat het vanzelf gaat komen,en omdat ik weet dat het wel een half jaar kan gaan duren allemaal.dus ik wil ook niet ongeduldig zijn. maar ik wacht nu al bijna 5 maand dus nu ben ik het wel zat.dus ga binnenkort echt naar de h.a. liefs angela
Wat vervelend dat alles na het stoppen met de pil niet gewoon op gang komt!! Ik zit nu ook op dag 42 van mijn tweede cyclus. De eerste duurde 39 dagen. Ik hoop niet dat deze cyclus ook maanden op zich laat wachten. Succes meiden met wachten! Gr. Lieverd