Pcos -40+ follikels van 6,4mm - geen kans op zws?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by 1981Mama, Sep 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Ha ladies,

Beetje een vreemde vraag. Ik plaats hem hier omdat jullie waarschijnlijk meer verstand hebben van het medische traject/verhaal.

Vorige keer zwanger geworden met PCOS dmv clomid50, derde ronde.

Nu net (geen behandeling nog, voortraject) een echo gehad van mijn eierstokken en de PCOS is naar mijn mening erger dan eerst. Waar je voor de eerste zwangerschap ong.5 blaasjes per eierstok zag, zijn het er nu 20+ .
    De afmeting was 6,4mm gemiddeld en er stond er (dus) geen een op springen (cyclusdag 60)

Betekent dit dat als ik nu zou sexen ik ook onmogelijk zwangwr kan raken? Zeg deze week? Ik gwbruik geen anticonceptie maar het zou funest zijn voor mijn lijf om nu al zwanger te raken (ik overleef het niet).

2. fruitvlieg

May 24, 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Uhm.... Je man/vriend zou dan toch een condoom kunnen gebruiken. Dat lijkt mij een kleine moeite.

De kans dat er een eitje dominant gaat zijn en gaat springen is klein. Maar zeker weten doe je het niet.

3. Huismusje24

Huismusje24 Actief lid

Dec 17, 2014
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar ik zou het risico niet nemen en hem gewoon een robbertje om laten doen
    . Vooral omdat je zegt dat je het dan niet zal overleven

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Er is op dit moment geen eisprong op komst. Maar zaadcellen kunnen soms wel tot een week overleven. In de tussentijd zou een follikel kunnen gaan groeien tot een eisprong. Als je echt niet zwanger mag worden, zou ik de gok dus niet nemen en het veilig doen.

5. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus als zwanger worden gevaarlijk voor je is dan zou ik alle maatregelen nemen die mogelijk zijn!

6. vlinder12345

vlinder12345 Bekend lid

Jul 23, 2014
    887
    45
    28
    NULL
    Ik zou zelf een condoom gebruiken.
    Zelf 2x zwanger geworden met pcos.
    Honderden blaasjes te zien op echo.
    Menstruatie opwekkers gehad daarna gelijk zwanger geworden.

Werd gezegd dat ik zonder hormonen niet zwanger kon worden;).
    Tweede keer spontaan zwanger. 3 maanden na bevalling.

Share This Page