Zwanger worden vanaf januari 2014...!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door poisson1987, 23 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Al een tijd hebben vriend (45) en ik (26) een kinderwens. Nu hebben we besloten om vanaf 1 januari 2014 de condooms weg te doen (spiraal is eruit sinds augustus ivm ernstige acné die 'ie veroorzaakt :().
    Vandaag 'gezond zwanger worden' gekocht, maar ik zoek nog verdere tips en misschien een clubje om mee te kletsen?

Wat ik al doe om mijn lijf voor te bereiden:
    * 2-3 x per week sporten (spinning of bodypump)
    * gezond eten (genoeg groente, fruit, dit te veel koolhydraten)
    * weinig alcohol (max. 2 glazen per week)week, géén koffie (bàh!) en weinig caffeine.
    * vitamine preparaten (alles-in-een bruistabet van de etos)

Dus, tips/verhalen en kletspraat zijn welkom....!

2. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hallo ik vind het erg knap dat je er zo goed mee bezig ben. Ik ben er sinds mei mee bezig maar ik moet eerlijk bekennen sporten doe ik niet hoor. Haha moet ik wel weer gaan doen maar het komt er niet van. Dus echt respect hoor.

3. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Dankjewel! Ik heb er zo'n zin in! Dus vandaar :) Dan vraag je je af, waarom niet nu al starten? Héél egoistisch, kerst en O&N. Géén zin om me te excuseren als ik niet drink dan (mocht het zo snel lukken natuurlijk)....

4. Memories

Memories Niet meer actief

wij willen ervoor gaan vanaf februari.
    idd super goed dat je zo gezond bezig bent !

ik drink geen koffie meer, maar wel weer een boel thee.
    sporten doe ik niet echt hihi
    veder gevarieert eten , veel fruit enz
    oh en alcohol drinken doe ik al heel lang niet meer :D

5. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Leuk! En wat ben je er goed mee bezig.
    Wij gaan vanaf januari ook "bezig" voor een tweede kindje.
    Ik doe er weinig bijzonders voor nu haha.
    Sporten doe ik niet echt, ja wandelen en fietsen en natuurlijk de hele dag rennen en vliegen voor mijn dochter :p
    Alcohol drink ik sowieso niet en roken doe ik ook niet.
    Koffie 2 a 3 kopjes per dag.
    Ik ga vanaf december beginnen met foliumzuur slikken en in januari laat ik mijn spiraal verwijderen.
    Benieuwd hoe snel het dit keer gaat :D

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Wauw, je bent er goed serieus mee bezig! Leuk zeg!

Wij zelf wilden vanaf ongeveer Februari van start gaan, maar niet vanwege de feestdagen (zal even wennen worden zonder alcohol, maar dat heb ik er graag voor over) maar vanwege het eventueel hoogzwanger zijn in de zomer.

Maar goed plannen kun je toch niet, dus ik ben inmiddels al begonnen met foliumzuur en zodra dat 4 weken is ingewerkt (toevallig heb ik enkele dagen erna ook mijn eisprong) gaan we al van start!:D

Mochten wij dan de mazzel hebben dat het direct raak is en ik midden in de zomer ben uitgerekend, dan neem ik dat maar voor lief haha!

Sporten doe ik te weinig (heb er een hekel aan hihi), koffie lust ik niet, roken doen we niet, alcohol dus maar laten staan en gezond eten doe ik toch ook al.

Oja, ik ben overigens ook al een half jaar verantwoord aan het afvallen. Ik wou er graag nog een 10 kilo af, en dit doel heb ik bijna bereikt. Dan is mijn BMI 22 en dat vind ik prima :)

7. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ja je bent niet de enige hoor. Haha ik ben er alleen op een andere manier bezig. Heb al slofjes gekocht en een rammelaar. en een tut. Haha lijk wel gek. maar ja misschien is het deze maand raak. Ik moet nog steeds ongesteld worden en zit al op dag 39. Hopelijk gaat het straks bij jou ook snel.

8. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hihi, wij hebben vorige week ook onze aankoop gedaan.. een geweldig unisex pakje! Aangezien wij het geslacht niet willen weten (zeggen we nu, hihi) komt dat vast van pas!

Was in de aanbieding, kon het niet laten liggen..:D

9. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Hahaha ja ik ben op vakantie bij Safaripark Beekse Bergen. En ze hebben hier van die giraf slofjes. Nou vond zo leuk aangezien ook al bij blijdorp een giraf tut had gekocht. Kon niet laten hangen. Dus ja ik ken het. Haha
    Maar je zeg het nu. Denk je dat je er dan anders over denkt als het eenmaal raak is?

10. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Yes! Ik ben dus niet helemaal gek :) Heb ook een babyshirt gekocht van petit bateau met tekst ' Bébé capitaine'. Te schatting, zeker omdat we een boot hebben... Maar ligt nog ingepakt hier, moet nog even moed verzamelen om het aan vriend te laten zien. Wil niet dat hij denkt dat ik(nu al) obsessieffect bezig ben. Hahaha....!
    Jullie beginnen nu al met foliumzuur? Ik wilde dat symbolisch op oudjaarsdag gaan kopen. En wat is dan slim? Losse foliumzuur? Of van die zwangerworden multivitamines?

11. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

23 okt 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Toch maar banner gemaakt met mogelijke testdatum. Want op 'veilige' dagen doen we het zonder condooms. Voelt dan al beetje voor echt zegmaar... En dan hoop ik stiekem elke keer dat ik niet opgesteld word. Voel allerlei kwaaltjes (misselijk, buikpijn, zere borsten) die ik voor verwijderen van spiraal niet had. Zal wel PMS of mijn over-enthousiaste brein liggen ;)

12. Memories

Memories Niet meer actief

spannend zeg !! voor je het weet is het januari..
    leuk shirtje :)
    petit bateau heeft leuke dingen !

13. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik heb zelf gravitamon de dokter zelf zei dat het geen kwaad kan om het het hele jaar te slikken. En aangezien ik al bezig ben is het slim. Dus als je ga beginnen us het wel verstandig om te beginnen.

14. Daenerys

Daenerys Fanatiek lid

21 jun 2013
    1.399
    15
    38
    Hoi dames mijn vriend en ik willen ook starten in januari voor ons eerste kindje. Stop pas december met de pil omdat ik een behandelplan heb met de gynaecoloog. :)

15. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Nou meiden hier voel ik me zwaar klote. Waren we het er helemaal over eens dat we voor een tweede zouden gaan (althans dat dacht ik dus) zegt vriend gisteren ineens dat ie niet wil, niet nu en wellicht wel helemaal niet. Hij heeft geen behoefte aan een tweede en hij zou dit dan alleen maar doen om mij gelukkig te maken.
    Ben echt enorm gekwetst, boos en verdrietig.
    Weet ook niet zo goed wat ik hiermee aan moet nu.
    Mijn complete toekomstdroom van een gezinnetje met 2 kindjes spat uiteen.
    Klinkt misschien egoistisch hoor omdat ik al een gezonde dochter heb maar toch...van kleins af aan droom ik al van om mama van twee kindjes te zijn!
    Sorry ik moest dit even kwijt

16. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    He ladycake. wat erg om het te horen. Ik snap dat je dat verschrikkelijk vind. Misschien moet je even geduld hebben en er goed over praten met hem waarom hij het niet wil. En misschien heel moeilijk wilt die wel over een paar jaar zodra hij er klaar voor is.

Maar het is biet slim om en kind te nemen terwijl hij het alleen doet om jou gelukkig te maken. Dat is wel heel lief. Maar meestal hoor je San dat die minder aandacht en liefde krijgt van de vader.

En waarschijnlijk zal dat niet zijn. Neem wel aan dat je man die ook liefde geeft. Maar ik zal er toch eerst echt even over praten.

Succes

17. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Goed nieuws hier! Na hee heel heel veel praten zijn we er over eens dat we zeker nog voor een tweede willen gaan maar niet in januari al!
    Vriendlief heeft tijd nodig dus ik heb besloten hem dit te geven.
    Sowieso 2015 wellicht wel eerder...ach wat is nou een jaartje op een mensenleven?

Ik wou het toch eventjes melden!

Deel Deze Pagina