Lieve Meiden, Hier mijn verhaaltje. Ik ben op 20-08-2011 gestopt met de pil. Deze slikte ik 1 jaar en 9 maanden na de bevalling van mijn dochter op 23-10-2009. Op 21 september 2011 kreeg ik mijn menstruatie en dat was ook de laatste. Ik werd zwanger. Wat waren we blij, en dat al zo snel. Al snel verloor ik wat bloed, ik liet een echo maken en daar was een kindje op te zien. 6 weekjes jong. maar met een hartslag. Een aantal dagen later verloor ik 2 keer achter elkaar een hele plons bloed. De schrik van ons leven, wij weer na de vk voor een echo, en ja hoor, het vruchtje was weg. Ik ben toen op 29 nov gecurreteerd. Op 22 en 23 december werd ik ongesteld. het waren maar 2 dagen. Maar voor mij was dit een echte ongesteldheid met buikkrampen. Begin januari dacht ik dat ik zwanger was, ik had zoveel symptomen. Ik was er de hele dag mee bezig. Alleen maar aan het testen. Ik ging ook juist extra vroeg naar bed zodat het eerder morgen was en ik weer kon testen. Eigenlijk een beetje ziek was dat! Maar na een weekje ben ik daar mee gestopt. Ik merkte gewoon dat ik mezelf voor de gek hield en gek maakte. Ik heb ongeveer anderhalve week geleden besloten om helemaal te stoppen met testen. Geen ovu testen meer en geen zw testen meer. Ik las op internet ook over verklevingen, dit maakte me bang. Ik ben op 10-02 naar de HA gegaan. Zij vertelde mij dat het 2 tot 6 maanden na een curretage kan duren voor je lichaam helemaal op orde is. Over de verklevingen zei ze dat ze zich niet druk maakte omdat ik toch in december had gemenstrueerd en ik heb er geen buikpijn bij, en dat zou dan wel horen. Ik kreeg te horen dat ik toch nog maar even geduld moest hebben, en als er over 2 maanden nog niets aan de hand is, mag ik langs komen om te kijken of we er een gyn bij kunnen halen. Nou de dag dat de HA dat zei, heb ik maar besloten om het naast me neer te leggen en af te wachten. Ik ben begonnen met gezonder eten, en sta vaker op mijn WII te sporten. Vanmorgen moest ik "poepen" (sorry) maar ik kreeg hier echt een krampende buikpijn bij. Ik dacht echt bij mezelf, of dit zijn echt me darmen, of ik word ongesteld. Echt een krampachtige buikpijn, Toen ik later naar de wc ging, was mn wc papiertje licht roze, met bruin, rood en slijm. Ik dacht YES ik word ongi. maar daarna was het weer over. Nog 1 keer met afvegen rose,rood gehad. En nu is het weer weg. Ik ben heel erg benieuwd of mijn menstruatie nu door gaat zetten, of dat het een innesteling kan zijn. Ik kan bijna niet wachten om te testen. Ik ga zowieso nog niet testen. Ik wil zowieso deze week nog even af wachten of het niet door zet. Ik ben wel nu al een dag of 4 sneller moe, als ik op bed lig val ik al snel in slaap. Ik heb ook meer trek in ander voedsel. Ik durf bijna niet meer te hopen omdat ik bang ben dat me lichaam me voor de gek houd. Wat denken jullie?? Of heeft iemand hier ook ervaring mee?
Ik denk dat het beide kan zijn maar als je december je laatste menstruatie hebt gehad ben jet och al ver over tijd ? Of daartussen nog een menstruatie gehad ? Innesteling kan gepaard gaan met bloed is mij vandaag verteld, maar kan veel maar ook weinig zijn bij sommige mensen zelfs niets. Sinds vandaag zal ik ook niet meer zo snel gaan testen.. wacht het gewoon lekker af en probeer er niet te veel aan te denken dan maak je jezelf helemaal gek
Ik ben sinds december niet meer ongesteld geweest. Zoo vervelend want ik zit zo in onzekerheid. Ik was ook echt blij dat ik vanmiddag dat beetje bloed zag, normaal is dat natuurlijk nooit leuk, maar nu weet ik wel dat me lichaam aan het werk is. Ik moet dus afwachten of het wel of niet gaat door zetten. Vind het zo spannend
hey wat verdriet! Ik hoop dat de kramp van nu een goed teken mag zijn! Heb zelf geen ervaring! succes!
Maarrr dat je niet ongesteld bent geweest wil dus wel zeggen dat je wel een eisprong ergens gehad moet hebben Ik ga voor je duimen hoor!
Ja heb ik ook gehad. Na de curretage in juli was alles van slag en dacht ik begin september ook dat ik een innesteling kon hebben had alleen roze verlies. Geen normale menstruatie.Ik had 18 dagen eerder al een normale menstruatie gehad dat was een maand na de curretage. Echter was dat roze verlies bij mij echt de menstruatie. Ik ben 14 dagen later die maand wel zwanger geraakt. Ik had echter zonder ovulatie testen nooit geweten dat ik een eisprong had. Mij hebben de ovutesten geholpen om inzicht in mn cyclus te krijgen die helemaal van slag was. Zo wist ik ook direct hoelang ik zwanger was bij de nieuwe zwangerschap. Deze is wel bij me gebleven. Goed dat je gezond aan het leven bent. Maar naast je neerleggen dat werkt helaas niet zo. bij mij niet in ieder geval. Wat ik wel fijn vond om te weten was dat het zn beetje net zo lang kan duren als je zwangerschap voordat je lijf herstelt is. Maar bij sommigen duurt dat wel tot 6 maanden. Maar mocht je het niet vertrouwen, dan bel je toch gewoon de poli waar je curretage hebt gehad. Die maken een echo en checken of alles goed schoon is ect. Die huisarts (met alle respect) die kan ook alleen maar raden. Die checkt niks. Heel veel sterkte en ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. Groetjes!
Hoi Meiden, Ik denk dat ik nu mijn menstruatie heb. Heb al sinds vanmorgen roze verlies met bruin en soms rood. Verder nergens last van. Het is ook niet nodig een maandverband te dragen want heb het alleen met af vegen. Zie vandaag dus als de 1e dag van mn nieuwe cyclus. Wanneer kan ik nu het beste gaan beginnen met ovutesten. Wil het deze maand natuurlijk wel even goed doen en in de gaten houden zodat we sneller kans maken om zwanger te worden.
Ik denk dat het van alles kan zijn, innesteling verlies je ook bloed ( veel tot weinig ) het kan ook het begin van nieuwe menstruatie zijn... Moeilijk te zeggen.. maar om vast te stellen wanneer je ei is zou ik aanraden om ovulatietesten te gebruiken ... werkte bij mij super de 1e ronde.. helaas is dit niet goed afgelopen maar anders had ik het nooit geweten heb namelijk een lange cyclus en echt pas op dag 23 eisprong
Ik vond het altijd heel moeilijk om te bepalen wanneer te beginnen met testen. Ik heb het de eerste keer meteen na de ongi gedaan en de keren erna vanaf 2 dagen voor ik het ei kreeg bij de 1 e keer. Ik doe het al een paar maanden niet meer werd er een beetje gek van omdat ik soms geen ei krijg, misschien over een tijdje toch weer eens proberen. Heel veel succes ermee!
Ik ben nu 2 dagen ongi na 54 dagen, maar het is nu al bijna over. Gister ochtend begonnen, en nu alleen nog iets lichtroze met bruin..