De gouden tip #dekbedperikelen

Discussion in 'De lounge' started by knor1981, Jun 25, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

Nov 19, 2014
    1,640
    261
    83
    Wie heeft de gouden tip. We hebben een tweepersoons dekbed. Altijd een geworstel om het dekbed in het overtrek te krijgen maar daar heb ik mee leren leven.
    Waar ik me echter groen en geel aan erger is dat er na een dag al boven in alleen nog hoeslaken zit voor 10 cm ofzo. Dan is het dekbed naar onder geschoven ofzo. Wie herkent dit en hoe voorkom je dat.

Evi88 and Mammielove like this.
  2. louan

louan Niet meer actief

Ik trek dekbedovertrek binnenstebuiten. Dan steek ik elke hand in een hoek van overtrek en pak ik met elke hoek een hoek van dekbed, dan sla ik hem om door te schudden. Zit dan helemaal goed!

3. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,155
    113
    Lintjes/touwtjes maken op de hoeken en in het midden van zowel overtrek als dekbed, dan kan je het vastmaken aan elkaar

4. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113
    DastyQueen likes this.
  5. Lilium

Lilium Niet meer actief

Ik ben terug gegaan naar 1 persoons.. al ben ik dan ook alleen.

Ik merkte dat ik mijn bed verschonen iets langer bleef uitstellen doordat het zo irritant is. Met een 1 pers dekbed geen last van.

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nee geen herkenning eigenlijk.

Doe met opmaken altijd de overtrek binnenste buiten, armen erin naar de punten.
    Dan de punten pakken van de deken en dan heeeeeel hard schudden :roflmao:.

Hebben wel altijd 100% katoensatijn, van Auping. Weet niet of dat veel verschil maakt met gewoon katoen qua schuiven van de deken/dekbedovertrek.

7. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Overtrek binnenstebuiten en om het dekbed doen. Goed wapperen en flapperen tot ie er helemaal goed in zit en het eind onder het matras stoppen. Heb nooit dat ie terug schuift.

Chocolat and Lilium like this.
  8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,290
    113
    Nederland
    Mijn moeder maakte altijd de hoekjes een stukje los, zodat je 'm dan makkelijker er in kon trekken.

Ik heb laatst een satijnen dekbed gekocht en die schuift ook de hele tijd. De naden van de hoekjes heb ik nog niet open gemaakt.

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

Nov 14, 2008
    1,200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Goeie vraag, hier ook last van. Ik ga morgen veiligheidsspelden in de hoeken doen, hopelijk helpt het.

10. Emihan

Emihan Actief lid

Aug 18, 2015
    474
    68
    28
    Je dekens opschudden voordat je gaat slapen ? Ik doe dat elke avond, dan is het bovenin weer lekker gevuld. Ik haat het als er een stuk dun dekbed is.

DastyQueen likes this.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik fluf ‘t iedere ochtend op, dan zit het weer goed. De hoekjes en het midden vastmaken met een lintje aan het overtrek vind ik ook wel super handig klinken!

12. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    Helemaal herkenbaar!

Ik schud t dekbed ook elke dag opnieuw op, zodra t maar iets verschoven is kan ik niet meer normaal slapen..

13. Diro

Diro Niet meer actief

Maar hoe dan? Zakt het midden dan niet alsnog naar beneden? Ik kan mijn armen niet zo breed maken als een tweepersoonsdekbed..

Mamavandrie34 likes this.
  14. louan

louan Niet meer actief

Als ik hem uitklop dan pak ik ook het midden vast zeg maar. Ik zorg er dus eerst voor dat het helemaal goed in de punten en midden zit. De rest gaat echt helemaal vanzelf :D.

Diro and Biny like this.
  15. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Hier heeft het geholpen om een extra lang dekbedovertrek te kopen. Achter instoppen. En blijft netjes zitten

En erin doe ik met de roltechniek. Veel minder zwaar.

16. Ysabella

Ysabella VIP lid

Jan 27, 2017
    9,041
    16,546
    113
    Ik ben een soort van krokodil, ik rol mezelf helemaal in de deken mijn man heeft dan geen deken meer. Ik kan er 's snachts echt wakker van worden als de deken niet meer goed in de overtrek zit. Dan sta ik dus serieus op om het weer goed te doen. :|

DastyQueen likes this.
  17. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

Nov 1, 2013
    1,207
    534
    113
    NULL
    Bij Ali expres heb je ook een soort van die plastice klemmetjes voor in de hoeken. Niet mooi, maar werkt wel

18. Manque

Manque Niet meer actief

Die klemmetjes heb ik ook gehad, maar die rammelen een beetje en omdat ze alleen in de hoeken zitten, zakt het dekbed in het midden alsnog naar beneden. Wat ik nu heb gedaan is drukknopen in de hoezen naaien en op het dekbed. Wel even goed meten dat ze bij alle hoezen op dezelfde plek zitten. Hoef je maar 1x een avond voor de zitten en je hebt er jaren plezier van. Ook bij het verschonen van het beddengoed is dat best wel makkelijk.

Mamavanvier95 likes this.
  19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Haha ik ook!!! Daarom zijn wij een jaar of 2 terug naar 1 persoonsdekbedden gegaan. Nooit meer ruzie 's nachts wie te veel dekbed heeft.

Ysabella likes this.
  20. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Gewoon lekker naar twee dekbedden :D. Paar jaar geleden was ik helemaal klaar met die grote lappen stof en het feit dat ik ‘bloot’ lag als mn vriend zich weer eens omdraaide. Ik vind t heerlijk mn eigen dekentje!

Share This Page