Kan een eisprong zo'n pijn doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mexicang, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik heb vannacht een enorme pijn gehad, waar ik wakker van werd en niet meer verder van kon slapen.
    Ik had flinke pijn in mijn onderbuik, rechterheup en vlak onder mijn ribben, rechts. Ook rechts onderrug.
    Ik heb net paracetamol genomen, twee, wat de scherpe randjes er van af haalt, maar vraag mij echt af wat het is. Ik werd namelijk lichtelijk gek van de pijn, kon mijn draai niet vinden en het kwam met pijnscheuten.

Toeval of niet, vorige maand heb ik het ook gehad. Weliswaar later in de cyclus, maar zover ik weet wel tijdens de vruchtbare dagen (slijm)
    Nu zit ik op dag 14 van de cyclus, had gisteren een + ovulatietest, dus voor mij genoeg te weten dat er een eisprong aan zit te komen.
    En het was herkenbaar met de vorige cyclus, alleen toen pas rond dag 21/22.

Maar kan een eisprong zoveel pijn doen, dat het naar een kant uitstraalt en dat je bijna gaat denken aan bv nierstenen? Ik had echt een beetje koliekachtige pijn, maar had geen behoefte aan bewegen, wel aan tegendruk.

Groetjes,
    Mex

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik heb de vorige ronde ook zoveel pijn gehad tijdens mijn eisprong. Voornamelijk aan de rechterkant boven mijn heup (eierstokken denk ik) en mijn onderrug. Die enorme pijn bij mijn heup herkende ik nog van voor de pil, als eisprong pijn, maar de pijn in de onderrug had ik nog nooit gehad. Bleek later wel mijn eisprong te zijn geweest 14 dagen later was ik ongesteld

3. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Bij mij is de eisprong regelmatig ook heel pijnlijk. Ik merk dat aan flinke rugpijn, pijn in onderbuik, heel locaal en heel scherp. Bij mij werkt een kruik wel verlichtend. Ik heb ook wel eens psracetamol genomen maar niet zo vaak.
    Na een van de hevigste eisprongpijnen bleek ik zwanger van een (tweeeige) tweeling. Mogelijk dat ik meer pijn heb als er meer eitjes springen ;), maar dat zal vast niet voor iedereen gelden!

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dank jullie wel voor de reacties! Ik heb overleg gehad met de assistente vd huisarts en moet straks even langskomen. Ik blijf zo'n pijn houden net onder mijn ribben,tussen ribben en heup zeg maar. Ik vind dat een rare plek voor eisprong pijn... Denk gelijk een cyste of zo, hypochonder;).
    Als dit eisprongpijn is, vind ik het wel kan duren! Toch,vorige maand hetzelfde gehad,dus kan bijna niet anders toch?

5. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    De huisarts heeft haar twijfels of het toch niet een niersteen is.
    Ik moet het even aankijken, ook omdat het wel erg toevallig is dat het nu twee keer is voorgekomen, beide keren vlak voor of tijdens de eisprong.
    De ovutest die ik vanmiddag voor alle zekerheid deed, was nagenoeg wit, terwijl die gisteren nog hartstikke donker was.
    Maar zo'n pijn.... pfffff.
    Aankijken dus even, maar moet meteen komen als het weer gebeurd.

6. nono

nono Niet meer actief

Als je gister een positieve eisprong heb gehad dan kan hij vandaag gesprongen zijn, of hij staat gewoon echt op springen.
    Ik lag zelf altijd dubbel van de pijn wanneer ik mijn eisprong had, paar keer bijna mee naar de HAP gegaan omdat ik gewoon echt verging van de pijn. Aan 1 kant, onderin.. pfoe.

7. Marliesje83

Marliesje83 Fanatiek lid

20 jul 2011
    1.712
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik voel het meestal niet, maar een paar keer heb ik mijn eisprong wel gevoeld, waarvan 1 keer zo erg dat ik dacht dat ik flauw zou vallen.
    Heb ooit galstenen gehad, en vond de pijn niet te vergelijken. (galstenen en nierstenen schijnen kwa pijn erg op elkaar te lijken)
    Bij de galstenen verkrampte mijn hele bovenlichaam, je zag mijn buikspieren tijdens zo'n aanval gewoon bewegen van de kramp. En alles eromheen verkrampte mee. Bij mijn eisprong was het meer een hele scherpe pijn en minder verkramping. Alsof iemand met een mesje door mn follikel zat te schrapen ofzo, kan het niet precies uitleggen. Het kan dus heel erg pijn doen. Maar het is vrij makkelijk vast te stellen of je nierstenen hebt, dus misschien toch handig om dat uit te sluiten. Temeer omdat de pijn vorige maand misschien niet helemaal samenviel met je eisprong.
    Het kunnen trouwens ook prikkelbare darmen of andere darm-ellende zijn, want dat zit daar ook in die regio...

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja dat kan, vooral als je Endometriose hebt. Als ik de pil niet slik dan ga ik kapot bij de eisprong tot en met de menstruatie...

9. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heb ervoor bij de gyn. gezeten en een inwendige echo gehad. Ik had het iedere maand standaard tijdens mijn eisprong. Paar uur later zwakt de pijn dan weer af... zeer vervelend en belemmerend in je dagelijkse leven.

10. Eerstebeeb

Eerstebeeb Bekend lid

6 mei 2011
    585
    1
    0
    NULL
    NL
    Ik heb vanavond mijn eisprong gehad.kon de hele dag niet functioneren van pijn.elk hobbeltje en zelfs lopen was te pijnlijk.net boven en naast mijn heupen.rond 19.00 een enorme pijn.snel naar de wc en verloor veel slijm.nu is de pijn weg.dat was het eitje dus

11. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja ik heb dat ook!! Heb er de ene keer meer last van dan de andere keer, maar de laatste keer dacht ik echt oeiii moet er eigenlijk nu niet aan denken om te klussen zeg maar, zo'n last had ik ervan!
    Herkenbaar dus...

12. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    We zijn inmiddels weer een nacht en een halve dag verder, nacht was gelukkig redelijk gegaan.
    Eisprong is overduidelijk geweest, dat merk ik ook aan mijn lichaam, heb geen krampen meer in onderbuik, heup en onderrug.
    Maar dus nog wel bij mijn ribben, thv de onderste rib. Dat zeurt en zeurt. Straks uit eten, dus maar even met paracetamol.
    Misschien een combi van beiden geweest?
    Blijft in ieder geval vaag.
    Weet in ieder geval wel dat ik hier niet op zit te wachten, ongelooflijk dat er meiden zijn die echt iedere maand zoveel pijn hebben dat ze gewoon niets meer kunnen...

Nu twee keer zo hevig gehad, maar wel al langer periodes met klachten rechts bij mijn ribben. Huisarts weet dit ook. Hoop dat het afzakt, anders misschien toch maar even uit laten sluiten.
    Al is mijn huisarts echt helemaal niet scheutig met onderzoeken enz. Ze houdt van wachttijden ;)

Deel Deze Pagina