Hoi allemaal, Op het moe zijn na heb ik eigenlijk nergens last van behalve 1 ding. Ik ben zwanger van onze eerste en ik heb last van nachtmerries. Echt verschrikkelijk, peutertjes die van de een lange stenen trap af vallen en hoofd onderweg verliezen en als een lappenpop onderaan de trap liggen in een plas bloed (vraag me niet wat mijn fantasie mij aan doet). Verdrinken, verbranden, maar het staat allemaal in verband met kinderen/ peutertjes/ baby's Het verstoort mijn nachtrust de laatste dagen en mijn man zegt dat het erbij hoort en komt door de hormonen in combinatie met onderliggende angsten en gedachten. Dat geloof ik ook wel, het moet allemaal op z'n plek vallen. Zijn er meer hier die last hebben van nachtmerries en wanneer gaan die over??
Ik heb er ook last van... Mijn grootste angst is/was een miskraam en heb er onwijze nachtmerries over gehad. Steeds weer dat we ons kindje verloren en dat ik in een plas bloed lag. Gelukkig na onze 3e echo daar niet meer over gedroomd. Vanacht wel gedroomd dat mijn aanstaande man vreemdging. Werd er zo naar van wakker, moest ook echt even horen dat het niet waar was, om kwart over 6 's morgens. Heb welleens gehoord inderdaad dat het met je hormonen te maken heeft... Hoop wel dat de dromen wat leuker worden inplaats van dit soort dingen De dromen lijken ook levensecht waardoor ik ze de hele dag onthoud.
Ja dag komt door de hormonen!! Heb er nog geen last van gelukkig! Bij mijn eerste zwangerschap ook niet trouwens!
Heel herkenbaar! Hier ook de meest nare dromen.... Eentje komt steeds terug, ik vergeet de baby, met voeden verschonen alles... Als ik er dan na een x aantal weken achterkom ligt er een dode baby en word ik natbezweet wakker. Hoop dat dit minder word want als dit zo nog 7,5 maand moet.... Het komt mijn nachtrust iig niet ten goede
dag dames, het is echt verevelend maar het hoort erbij. ik heb het nu ook bijna een week . rare dromen die niet logisch zijn en daar dan ook midden in de nacht wakkewr van worden. het rare is dat ik sochtends niet kan navertellen waar ze over gingen. alleen weet ik wel dat ze zo echt leken dat ik me er zelfs rot door voel sochtends. ik had het bij mijn vorge zwangerschappen ook. probeer me er niet zo veel van aan te trekken. en ergens ben ik blij dat ik ze niet kan herrineren sochtends anders gaan ze me heel de dag dwars zitten.
Hoi allemaal, gelukkig ben ik dus niet de enige die de meest wilde fantasieën in een nachtmerrie verwerkt. @K3lly, gelukkig heb ik dat nog niet gehad, alleen dat peutertje dat van de trap viel. Miskraam lijkt me verschrikkelijk, dan word je zowat huilend wakker en lig je ook de nacht wakker, hopend dat dat niet gaat gebeuren. En die tweede is niet veel beter. Gelukkig dat je het dan ook 6 uur smorgens te horen krijgt dat het niet zo is, maar volgens mij knaagt dat wel. @melanie1986 Ik had er nog nooit iemand over gehoord, dus ik schrok er wel van. Ik hoop dat het je gespaard blijft @laatbloeier jeetje, dat moet er ook niet lekker uitzien, ken het beeld zo voor me halen.... pffff toch wel een grote angst, vergeet ik mijn kindje niet, word ik wel een goede moeder?? Zal er allemaal wel mee te maken hebben, maar toch het zijn rot dingen Ik ben de hele dag van slag dan. @cook dat is ook wat dat je het dan niet meer weet. Het is wel zo dat het filmpje niet de hele dag door je hoofd speelt, daar heb ik nu last van. Inderdaad dat levensechte maakt het zo verschrikkelijk, het ruiken horen voelen, alles is zo scherp dat je niet eens door hebt dat je aan het dromen bent. Totdat je rechtop in je bed zit..... Hier nog een paar keer dezelfde gehad, gelukkig nog niets over mijn man. wel nog 1 die ik al mijn hele leven heb en nu weer de kop op steekt. Leuke dag bij mijn ouders thuis en mijn hele familie op 1 nichtje of neefje na (wisselt af) verbrandt. Dan ben ik er nog alleen met mijn man en een kleintje en de rest is weg.
Ontzettend herkenbaar! Had bij beide zwangerschappen ontzettend last van nachtmerries.....Steeds overleden er dierbaren van me op gruwelijke wijze. En iedere nacht had ik weer diezelfde nachtmerries. Wist precies hoe ze gingen verlopen, maar het stoppen kon ik niet... Vreselijk! Nu bevallen en weg zijn ze......Heel bizar!!!
@knorretje84 jeetje!! de hele zwangerschap?? Vervelend he als je ze kunt uittekenen, maar niet kan verdraaien of bij kunt stellen. Je kijkt toeen het overkomt je nacht na nacht na nacht.... en ik maar hopen er gaande weg vanaf te zijn. Kan dus ook de hele zwangerschap door duren pffff Ben ik alvast voorbereid
hallo, ik heb ook last van nachtmerries, en onsamenhangende dromen. bij mij zijn zo ook heel realistisch. ik hoop dat het toch wel overgaat en dat ik het niet de hele zwangerschap heb. lieve groetjes
Erg herkenbaar! Ik heb er ook verschrikkelijke last van. In de eerste maanden droomde ik vooral over miskramen. Na de 2e echo was dat over. Toen droomde ik steeds over traumatische bevallingen, dat ik zwanger was van 6lingen , dat ik mn baby liet vallen... En de laatste weken droom ik steeds dat mn vriend vreemdgaat of bij me weg gaat... Erg vervelend! Ze zijn indd ook zo realistisch! Hormonen...
weet je , je moet er niet teveel aandacht aan besteden anders ga je teveel stressen tijdens je zwangerschap. vannacht had ik weer zo.n nare droom en deze herrinderde ik me wel. ik droomde dat ik een miskraam kreeg. nou werd gewoon huilend wakker. mijn man zei wat is er dus vertelde hem wat ik gedroomd had. hij zo het is maar een droom. maar raakte het gevoel dat het mis was niet kwijt. dus zei hij tegen me je hebtr toch nog een test liggen ga die doen dan zal je zien dat je nog steeds zwanger bent. dus ik ben gewoon voor mijn eigen gemoedsrust die test gaan doen en natuurlijk nog steeds zwanger.( had ook niet anders verwacht) was gelijk een stuk rustiger daarna. maar besefte me ook dat als ik me zo door mijn dromen gek ga laten maken ik het echt zwaar ga krijgen dus dat ik ze als ik ze nog weet als ik wakker word gewoon naast me neer moet leggen met de gedachte dat het niet echt is. is makkelijker gezegd dan gedaan ik weet het. maar anders weet ik het ook niet.
Ik vertel het ook gelijk ,want dan is het van mijn hart. Mijn man heel geduldig luistert het hele verhaal aan en zegt ook tegen mij dat ik het moet accepteren en dat het erbij hoort. Het is normaal en sommige hebben er last van. hopelijk blijven ze nu ver van mijn bed, afgelopen nacht nergens last van, dus ik ben benieuwd.... hopelijk steekt het voorlopig de kop niet meer op.
Ik droomde vooral dat ik vermoord werd of juist iemand of dieren vermoorde. Achtervolging door een ijsbeer die ik dan net op tijd neer stak etc. Echt heel vaag Het hoort er bij, misschien helpt het om aan iets vrolijks te denken voordat je gaat slapen?
hahaha ik dacht echt dat ik de enige was die zo veel nachtmerries had, maar het hoort er gewoon een beetje bij dus! raar zeg! vraag me heel hard af waar het vandaan komt, maar mijn fantasie speelt zulke gekke films af 's nachts, ik zou hele horrorfilms kunnen maken met mijn nachtmerries... een eng steegje met dode opgezette mensen die ineens hun ogen open doen als ik er langs loop of die alles horen ofzo, en waar ik langs moet lopen, of mensen die mij iets aan doen en dat ik maar blijf schreeuwen en krijsen en helemaal bezweet wakker worden, vertrouwde mensen waarvan het hoofd ineens veranderd in een horror-hoofd... soms vind ik 's nachts zelfs mijn man eng, dan zit ik zo in de nachtmerries dat ik hem ook eng vind, heel stom! dan lig ik zwetend in m'n bed en durf me niet te bewegen oid en als ik hem dan uiteindelijk wakker maak, blijf ik hem eng vinden... wat voor een invloed kunnen die nachtmerries qua stress op m'n kleine hebben, heeft iemand een idee?
Hier ook zo'n dromer. Had er paar weken geleden weer eentje met 1 of ander monster die me ging grijpen en vermoorden toen ik bij onze trap langsliep. Toen ik wakker werd moest ik enorm plassen, maarja dan moest ik dus langs die trap.... Heel erg maar heb vriendlief wakker gemaakt, en gevraagd of ie wakker wilde blijven tot ik terug was van het toilet heeft ie wel gedaan trouwens, nadat ie me eerst ff had uitgelachen!
Ooooh ik heb er ook zo'n last van, echt zo irritant! Dat ik achterna wordt gezeten, dat mijn ouders mij voor straf 2 weken lang vastbinden en dat ik dan ontsnap met mijn baby en dagenlang moet rennen voor mijn leven. Veel achtervolgingen in ieder geval. Alleen had ik bij de vorige terugplaatsingen na IVF en Cryo dromen dat ik zwanger was, en toen was ik niet zwanger. Deze keer droomde ik dat ik in het evaluatiegesprek zat en niet zwanger was, maar nu ben ik dus wel zwanger. Lekker vaag :') .
@mootjuh ja zo'n held ben ik ook..... schat wil je, kun je.... Maar vaak ben ik alleen thuis, mijn man is militair, dus die is nog wel eens weg of onderweg en dan baal je zo, dat je dan toch de slaapkamer moet verlaten.... @Rinnie gelukkig dat je nu zwanger bent! Ja lijkt me verschrikkelijk he die achtervolgingen, volgens mij word je gewoon moe wakker. Hier hartje zien kloppen, dus dat ging goed. Hopelijk ga ik weer een week tegemoet zonder een nachtmerrie .... mijn man is weer tot het weekend weg.. pffff ken het echt niet gebruiken dan
@mar9 jeetje dat lijkt me nu ook niets! Durf je hem niet te laten slapen en niet wakker te maken..... Gelukkig heb ik mijn man tot nu toe niet 'eng' gevonden. Als ik er last van heb doettie lichtje aan en moet ik eerst alles vertellen en ga ik weer bij hem liggen en val ik weer in slaap.... Gelijk van mij afgepraat en hij luistert altijd, al schaam ik me er wel soms voor dat ik hem weer wakker maak.
Ergens halverwege m'n tweede zwangerschap, droomde ik dat ik was bevallen van een enorm harig meisje, bijna een klein aapje. En dat zij na een paar dagen al kon lopen, en daarna ook meteen praten. Werd heel verward wakker, moest echt aan m'n buik voelen dat die er nog was en dat ik nog niet was bevallen. Het was in het echt trouwens een meisje, met heel fijne donshaartjes op haar ruggetje, en ze liep met 9 mnd. Niet zo extreem als in m'n droom, maar er zat wel een kern van waarheid in Alleen dat praten klopte niet, daar is ze niet zo'n heel vlotte mee.
Hahaha bri. jeetje, inderdaad een kern van waarheid! Gelukkig dat het geen pratende apenkindje is geworden. Wel lekker op tijd met lopen . Praten komt wel en dan houdt het niet meer op