Zover ik weet heb je tijdens de pil toch geen eisprong? 8 december had ik beetje last van steekjes en irritatie. Had die dag ook slijmverlies met een beetje bloed. Nu moet ik nog 3 pillen en 2 dagen erna word ik vaak ongesteld. Dus dat zou uitkomen op 22 december. Dit is precies 14 dagen erna... zou het dan een eisprong kunnen zijn geweest? Vriendin van mij voelt altijd de eisprong en die zei dat het wel ongeveer zo voelde
Met de pil krijg je een nepbloeding. Je hebt geen NOD met de pil. Een pil cyclus kun je ook niet vergelijken met een natuurlijke cyclus. In de stopweek krijg je eigenlijk standaard die nepbloeding. Dan zou iedereen dus een eisprong moeten hebben tijdens pilgebruik. Ook ik heb jaaaaaaren de pil geslikt en kreeg 2 dagen na einde strip een bloeding. Net als jou. Maar ik had echt geen eisprong hoor. De pil legt je natuurlijke cyclus plat. Er groeien geen follikels. Er vindt dus ook geen eisprong plaats. Je verliest geen resten van je eisprong, maar alleen wat baarmoederslijmvlies. Echter, bij een te lichte pil kan je natuurlijke cyclus wel eens niet goed platgelegd worden waardoor je dus wel een eisprong kunt krijgen. Ik zou het dus wel even in de gaten houden. Je zou de volgende strip ovulatietesten kunnen doen. Knallen ze halverwege je strip, dan heb je een LH-piek en dat moet eigenlijk dus niet gebeuren.
Ik heb het gevoel ook nog nooit gehad. Heb een hele lichte pil dacht ik. Ik slik em nu bijna 3 maanden. Na die pijn heb ik die dag slijmverlies en licht bloed gehad (gemengd). 4 dagen erna ook 2 dagen lang (alleen bij afvegen) Het is nieuw vandaar dat ik het vreemd vind