Niet ongesteld zwanger?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Jonkie, 15 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Dit is een negatieve test. Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Tenzij je wel graag zwanger wilt zijn. Maar neem aan dat jullie dus niet voor een kindje gaan? Aangezien je in oktober nog actief bezig was.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Whoopsy..... in oktober idd bezig met ovutesten, tempen en bezoekjes aan de gyn... en nu ineens zeg je al 6 maanden aan de pil te zitten
     
    bozoe vindt dit leuk.
  3. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Klopt.. In oktober (als jullie goed gelezen hadden) door het vergeten van de pil. Had meerdere bezoekjes bij de gynecoloog en probeerde de eisprong te tracreren omdat ze wist dat die of snel zal springen of en bij het volgende bezoek al gesprongen was

    Daardoor dat we beide nog thuis wonen zijn we er nog niet 100% mee bezig, kinderwens zelf is er wel degelijk en ik baal ook iedere keer weer als die negatief is
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Oeioei, ik snap je wens, maar allebei thuiswonend is echt geen goed uitgangspunt voor een kind.
    Hoe oud zijn jullie?
    Nu gewoon 0% met een kind bezig zijn en 100% met je/jullie eigen toekomst.
    Zorg eerst dat je op eigen benen kunt staan, en ga lekker samenwonen. Kijk hoe een huishouden runnen gaat. Dan komt het kindje straks echt wel.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  5. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Snap ik.. We zijn 23 en 26, 5 jaar samen en zoeken al 3 jaar naar een huis, kinderwens is al 2 jaar aanwezig.. Oo een gegeven moment gaat het je opvreten
     
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ja ik begrijp het helemaal. Ik heb mijn wens voor een derde ook een paar jaar moeten uitstellen (andere reden, maar het was gewoon niet verstandig) en dat is voor je hart pijnlijk. Maar het is zoveel relaxter en fijner als je het eerst voor elkaar hebt. Voor jullie en voor jullie kindje.
    Maar als jullie allebei werken en nu goed kunnen sparen zal er vast binnenkort een huis te koop komen dat jullie kunnen betalen. Ten minste ik neem aan dat dat het probleem is :)
     
  7. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    We verdienen beide een prima salaris en huren zou ook geen probleem zijn maar de voorkeur ligt bij een koopwoning
     
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Uh... ik lees nergens dat jij in oktober je pil vergeten was, maar dat je cyclus varierde van 20 tot 55 dagen (wat je niet hebt als al 6 mnd aan de pil zit, dus dat is al vreemd), dat je 2 dagen na het stoppen van je ongi al met ivulatietesten was begonnen maar je piek niet had gevonden en dat jullie flink wat sex hadden gehad en dat je hoopte dat het raak was.
    Sorry, maar bovenstaande klopt niet met in oktober alleen maar het vergeten van de pil.
     
    bozoe en Mila27 vinden dit leuk.
  9. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Ik vind het maar een vreemd topic... Wat ik heb kunnen vinden over de balissimo, schijnt bellissima te heten, en is een combinatiepil. En dan heb je normaal geen eisprong.

    Ook de tegenstrijdige berichten van het zoeken van een eisprong. Een gyn gaat echt niet je eisprong zoeken, na 1 gemiste pil. Die zal eerder zeggen dat je maar een barrière middel moet gaan gebruiken. Een bezoekje aan de gyn is namelijk erg duur voor het opsporen van een mogelijke eisprong na het vergeten van 1 pil.

    Dan lees ik verder dat je onlangs nog bezig was met ovulatietesten? Waarom eigenlijk als je aan de pil bent? Je hebt dan geen eisprong. Ik vind het een vreemde zaak.
     
    bozoe, SophieSoHappy en LaQueen vinden dit leuk.
  10. LaQueen

    LaQueen Fanatiek lid

    4 mei 2014
    4.208
    5.100
    113
    Vrouw
    D
    M
    Lieve @Jonkie, je zit vast niet op advies te wachten, maar ik ga het je toch geven. Wacht alsjeblieft tot jullie een huis gekocht hebben. Ik heb er al eentje rondlopen en de wens voor een 2e was al vanaf dat ze 9 maanden was aanwezig. Inmiddels zijn we 1,5 jaar verder en gaan wij pas vanaf volgende maand beginnen aan een 2e. Niet omdat we niet genoeg verdienen, maar omdat ons nieuwbouwhuis gewoon pas voor de bouwvak opgeleverd gaat worden en het project constant werd uitgesteld. Wij hebben ons huis verkocht en huren al sinds februari, want ons huis zou in eerste instantie nu ongeveer worden opgeleverd. Inmiddels weten we dat dit pas juni/juli wordt. En ook al is de wens er al zo lang, de ruimte is er nu gewoon niet. Jij woont nog bij jouw ouders, natuurlijk zou dit als noodplan geen probleem zijn. Maar even heel realistisch, dat is toch niet het ideale plaatje als het ook anders kan? Hup, zoek je rot naar een mooie woning! Het hoeft niet gelijk je droomhuis te zijn, dat kan over een jaar of 5 nog wel. Maar als de wens zo groot is, zorg dan op z’n minst dat de rest voor elkaar is.
     
  11. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Ik krijg Sarahhh/Jaylee22-vibes van dit topic:o:
     
    bozoe en RoGiJuLi vinden dit leuk.
  12. Jonkie

    Jonkie Actief lid

    8 okt 2018
    167
    33
    28
    Vrouw
    Ik snap jullie reacties volledig en ook omdat jullie dit een heel raar verhaal vinden, ik zal even alles op een rijtje zetten hoe alles precies bij mij zit en hoop zodoende iets meer begrip te krijgen en mogelijk ook het advies waar ik naar zoek

    Ik heb altijd al heel veel problemen gehad met anticonceptie, op mijn 19e een miskraam gehad door het verliezen van de mirena spiraal (8weken) zijn er niet meer mee bezig geweest.. Daarna een tijd lang aan de prikpil gezeten en regelmatig cystes gekregen, de laatste keer 4 cystes op 1 eierstok waarvan 1 op knappen stond. Vanaf dat tijdstip werd mij gezegd dat ik even volledig van anticonceptie af moest stappen. Na 2 jaar mocht ik weer opnieuw beginnen

    Ik heb nu nog regelmatig controles bij de gyn voor de volgende redenen,
    1 mijn natuurlijke cycles breekt regelmatig door, door de pil heen
    2 in mijn familie komt geregeld borstkanker en baarmoederhalskanker voor waardoor ik regelmatig onderzocht moet worden
    3 we zijn nog steeds op zoek naar de juiste anticonceptie

    Die ovulatietestjes heb ik toen niet gedaan omdat we aan het proberen waren, maar omdat ik door een routineonderzoek wist dat ik een eisprong kreeg en ik zeker ervan wilde zijn dat alles veilig was, achteraf bleek mijn eisprong een dag later te zijn geweest nadat mijn parter en ik onveilig gevreën hadden vóór het onderzoek, daarna wel met condoom gedaan.

    De reden waarom ik zeg dat het kind welkom is, is omdat de wens aanwezig is en niet omdat we er bewust mee bezig zijn, wij weten ook dat we eerst moeten zoeken naar een huis

    Ik vraag advies omdat ook dit keer mijn natuurlijke cycles doorgebroken is en ik mogelijk een eisprong heb gehad, ik heb nog geen kinderen en ik weet niet meer helemaal hoe het toen bij die miskraam gegaan is toen ik net zwanger was omdat ik me er toen niet van bewust was

    Hopelijk hebben jullie hier iets aan.. Ik doe btw zondag toch nog eens een testje omdat de klachten steeds meer worden, eerder vertrouw ik niet
     
  13. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ja... ik snap het. Toch niet doen.... des te leuker is het om straks wel te beginnen als de rest van het plaatje klopt. Als je volwassen genoeg bent om moeder te willen worden moet je ook volwassen genoeg zijn om voor je kind de juiste situatie te willen creëeren voor je eraan begint. De gedachte “ik wil een kind dus ik doe het gewoon en de rest zie ik wel” ik een onvolwassen gedachte.
     
    bozoe en Sado vinden dit leuk.
  14. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Dit leidt mij toch tot de vraag waarom jullie geen condoom met zaaddodend glijmiddel gebruiken? Dan ben je zeker veilig voor een zwangerschap.

    En dit is waarschijnlijk al vaker gezegd maar... als je symptomen van een zwangerschap zijn, dan zal een test inmiddels al moeten knallen.
     

Deel Deze Pagina