hoi! ik ben nieuw hier en hoop dat jullie me kunnen helpen! 3 dagen geleden, vrijdag dus, had ik seks met mijn vriend. Tijdens het voorspel hebben we even tegen elkaar geschuurd (ik in ondergoed, hij ook (denk ik)). Nadien hebben we seks gehad met een condoom. Deze is niet gescheurd. Nu lees ik op allerlei sites, dat je zwanger kan worden van het schuren tegen elkaar omdat er dan voorvocht bij de vagina kan komen. Ook al heb je ondergoed aan. Verder lees ik ook dat wanneer de man per ongeluk voorvocht aan zijn vinger heeft en dan naar binnen gaat bij de vrouw, er een zwangerschap kan ontstaan. Nu is het wel zo dat mijn vriend "100%" zeker is dat hij mij niet gevingerd heeft (ik weet het niet meer), maar hij heeft enkel mijn clitoris gestimuleerd. Hij zegt dat hij niet aan zijn penis gekomen is, dus zou er in principe geen voorvocht aan zijn vinger kunnen zitten. Is er dus een risico op zwangerschap door het schuren, clitoris stimulatie met eventueel voorvocht of in het ergst geval, vingeren met voorvocht? moet ik een morning after pil nemen? hopelijk kunnen jullie me helpen!
Mij lijkt t niet nodig. Er zouden teveel toevalligheden moeten zijn als je nu zwanger zou raken. Ik stem nee .
er bestaat er tegenwoordig 1 die tot 120 uur na de seks kan. Uiteraard is het wel zo dat hoe vroeger je hem neemt, hoe beter
iemand die toch anders denkt of hier ervaring mee heeft? anders moet ik nog snel naar de apotheek rennen
Ja die kans is echt mega mega mega klein... tenzij hij vlak daarvoor nog klaargekomen is, dan heb je kans dat er wat zaadcellen in het voorvocht zitten.. is dat niet het geval, dan is de kans echt verwaarloosbaar.. + dan moet jij net toevallig rond je eisprong zitten.. + dan is de kans gewoon alsnog erg klein
Nee je hoeft geen morning after pil te nemen. Ik acht de kans op een zwangerschap nihil. Ik vraag me wel af op welke sites je zoekt, want als jij je ondergoed aan had en hij blijkbaar ook, dan kan je onmogelijk zwanger raken van enkel schuren tegen elkaar aan. Ben heel benieuwd welke site zegt dat dat wel kan. Ik zou dus voor dit soort vragen een betrouwbaardere site zoeken.
ik vond dit onder andere op de site van Planned Parenthood, een Amerikaanse organisatie die zorgt voor seksuele voorlichting, anticonceptie, preventie van SOA's en dergelijke. Ik maak me niet zo veel zorgen over het schuren. Eerder het voorvocht dat mogelijks in contact kwam met mij. Maar dus geen morning after pil?
Niet nodig Maar als ik jou was zou ik wel aan de pil gaan is extra veilig dan in combinatie met een condoom
hij zegt dat hij diezelfde dag nog niet klaargekomen was, pas tijdens de seks met de condoom. lijkt me ook maar raar dat je zwanger zou raken van voorvocht dat binnengebracht wordt door vingeren.
De kans op een zwangerschap is echt zo goed als nihil. Ik zou hier geen morning after pil voor innemen.
Lijkt me sterk dat je met ondergoed aan en dan schuren zwanger kan raken? Ik zou het heeeeel bijzonder vinden. Dus nee lijkt mij niet nodig.