Laparoscopie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Rens, May 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    Heej dames!

06-06 heb ik een kijkoperatie (laparoscopie). Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan kan/mag verwachten. Mijn baas heeft me enkel die dag ziekgemeld. Wat zijn jullie ervaringen? Hoelang ben je aan het herstellen van zo'n ingreep? Ze gaan kijken naar verklevingen etc daar ik erge buikpijn heb bij het ongesteld worden.

Alvast bedankt! Grtzz

2. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    Niemand?? :(

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb weleens een kijkoperatie gehad, maar niet voor het zwanger worden. Maar een galblaasverwijdering.

Krijg je een volledige narcose? Ik moest daarmee al een nacht blijven. Ben uiteindelijk de avond erna naar huis gegaan, maar was erg slap. Na 6 dagen heb ik voor het eerst weer op mijn jochie gepast, maar mocht 2 weken niet tillen, dus op bed brengen in de middag ging niet eens. Hij is op de bank in slaap gevallen gelukkig.
    Die 2 weken niet tillen heb ik niet gehaald. Ik moet op dag 9 wel met de kleine, maar dat ging wel redelijk. Al was het wel gevoelig.

Maar bij mij is er nog wat weggehaald, weet niet of dat extra invloed heeft. Maar 2 weken niet tillen voor een kijkoperatie is wel redelijk standaard dacht ik. (en 6 voor een openbuikoperatie)..

Ik zou geloof ik zeker 2a3 dagen vrij regelen. Die haal je al snel ben ik bang..

4. Rens

Rens Fanatiek lid

Mar 27, 2011
    1,079
    0
    36
    Limburg
    Thx Deepfreeze voor je reactie. Ik heb nog geen idee of ze wel of niet iets weg gaan halen. Denk het niet. Ze zullen wel kijken of er verklevingen en nog wat anders zijn (kan ff niet op de naam komen) en zoja, doen ze dat direct oplossen. Ook kijken ze of de eierstokken en dergelijke controleren. Het is de 1e dag van mijn vakantie van 2 weken. Mijn baas gaat me wel ziekmelden dan hoor maar hoop dat ik de 2e week toch wel een beetje kan genieten met mijn mannetje.

Heb aankomende maandag gesprek in het zh voor een gesprek over de narcose etc. Ben benieuwd...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik denk dat je het dan maandag ook wel kunt vragen. Bij mijn voorgesprek is ook een hoop verteld over de verloop achteraf en wat ik ongeveer kon verwachten..

Bij beide operatie moeten ze door de buikspieren heen. Dus vermoed dat het tillen hetzelfde zal zijn. Maar dan ligt het ook aan je werk. Burowerk gaat eerder dan de verzorging.

Evt kun je ook nog met je baas overleggen dat je burowerk kunt doen als je zwaarder werk hebt?

6. Giraffie

Giraffie Lid

Dec 8, 2010
    14
    0
    0
    Ik heb vorige week vrijdag die kijkoperatie gehad. Tegelijkertijd met nog een soort kijkoperatie in mijn baarmoeder en is er een of anders spul ingespoten om ook te kijken naar eventuele verklevingen. de narcose viel best mee, het bijkomen ervan en de misselijkheid erna vielen een beetje tegen. Ik heb toch wel wat dagen moeten herstellen ervan. heb het weekend op bed gelegen en wat last gehad van zere buik en vooral spierpijn. Ik ben gister weer gaan werken. De hechtingen die ik heb zijn oplosbaar dus die gaan er vanzelf ( hopelijk) snel uit. Iedereen herstelt natuurlijk anders maar 1 dag ziek gemeld dat is wel kort, je zei dat je dan na de operatie wel vakantie hebt maar ik zal zeker je baas bellen en dan nog wat dagen ziek gemeld blijven dan krijg je die vakantie dagen ook gewoon terug.
    Succes vast,

Share This Page