Wie jong zwanger wil worden/Is geworden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Moontjee, Oct 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hallo meiden,
    ik was wel erg benieuwd naar wat jullie omgeving zei toen jullie vertelde zwanger te willen worden of zwanger zijn/waren
    op jonge leeftijd.. (vanaf 19/20 jaar ofzo)
    mijn omgeving reageert over het algemeen best positief.. maar ik weet dat mijn schoonouders ons veelste jong vinden:(
    maar wij zijn er echt klaar voor:)
    Liefs
    xx

2. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoi

ik ben bijna 23 en mijn vriend is 27.. is misschien jong, maar wij zijn er aan toe en daar gaat het toch om! ouders en schoonouders weten niet dat we ermee bezig zijn maar weet wel dat ze het leuk zouden vinden.. heb het met een omweg toch gevraagt wilde gewoon weten hoe ze het zouden vinden en gezegt dat we dr nu nog niet aandenken omdat ik net met een nieuwe opleiding ben begonnen, die duurt 2 jaar, we zitten in ronde 2 maar die is denk ik mislukt, het kan nog wel even duren voordat we echt zwanger zijn en dan duurt het nog 9 maanden voordat het er is, dus zou misschien een jaartje op school zitten terwijl ik een kindje heb.

groetjes!!

3. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Okeej,
    ja als je er zelf klaar voor bent.. waarom dan nog niet zou ik zeggen..
    veel succes ermee!

4. Marleen2109

Marleen2109 Niet meer actief

Wat is jong? De een is er met zijn/haar 20e nog niet aan toe en de ander met zijn/haar 35e nog niet! Ik was 25 bij de 1e en 27e bij de 2e en wij waren er echt wel aan toe. Ik vind het echt een verrijking, maar een aantal vriendinnen van mij moeten er nog niet aan denken!

Vaak wordt er gedacht dat je op je 20e nog de hele wereld moet ontdekken en dat je eerst nog van alles moet doen. Nou dat kan met kinderen ook prima hoor!

Als dit nu echt is wat jullie willen dan is het prima? Commentaar is er altijd wel ergens op! Hopelijk hebben jullie snel een positieve test in handen! Succes!

5. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Hee,
    Dankje voor je lieve berichtje!!
    xx

6. blackbird

blackbird Fanatiek lid

Sep 7, 2009
    1,434
    48
    48
    Je voelt vanzelf wanneer je er klaar voor bent denk ik.. ik voelde dat al toen ik 19/20 was maar toen was het totaal niet reeel.
    Nu ben ik 24, heb ik een vaste vriend (verloofde zelfs:p) een goeie baan en net een huis gekocht.
    Allemaal zekerheden die bij ons de doorslag gaf om er ook echt voor te gaan, dan speelt leeftijd helemaal niet meer mee.

7. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Nee dat vind ik dus ook..
    Ik heb 5 jaar een Relatie met mijn Vriend(Ook verloofde inmiddels;):p)
    allebei een goede baan,
    Huisje, en zelfs 2 hondjes
    Kwa geld hebben wij ook niet te klagen..
    Dus wij gaan er voor!!:D

8. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2009
    1,660
    1
    0
    Oudenbosch
    Erg herkenbaar, ik was 20 toen ik mn eerste kreeg, 19 toen ik zwanger testte van de eerste mn ouders reageerden heeeeeel fijn,lief leuk en alles, mn schoonouders stelden een abortus voor :x
    Wij waren er klaar voor, en dat is idd waar het om gaat

9. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik ben nu 21 en mijn vriend is 26. Ook in mijn omgeving weten ze niet dat we er mee bezig zijn. We wilden voorkomen dat iedereen zou vragen: En? Is het al raak? Ben je al zwanger?
    Dat was onze reden. Wij zitten momenteel in ronde 1, dus het is even afwachten, maar mijn beide pendels zeggen zwanger in december!

Liefs!

10. rachell

rachell Actief lid

Sep 2, 2008
    305
    0
    0
    kapster
    gelderland
    Ik was op 2 maand na 21 toen ik zwanger was.. bij ons was het niet gepland, dus dan is het zoiezo een verrassing voor iedereen ! maar mijn moeder en stiefvader reageerde heel leuk ! zij is 45 ... en die vond het gelijk helemaal geweldig dat ze jong oma word ! mijn schoonouders waren meer van de praktische kant.. hoe ga je dat doen .... en dan met het huis .. bla bla bla..! dat wil je op dat moment niet horen , als je allebei hebt besloten dat we er gewoon voor gaan...
    achteraf waren ze ook wel blij hoor.. ! maar het is jammer, de eerste reactie vergeet je nooit.. !

Als je zelf zo dolblij er mee bent, waarom kunnen andere mensen dat nou niet zijn ! ongeacht je leeftijd !

We gaan nu voor een tweede ( dat weet de familie ook niet )
    Onze zoon word volgende maand 1 ..
    ik weet zeker dat er toch weeeer mensen zullen denken dat het ''weer'' niet gepland is.
    maar jaa hoe moelijk het ook is.. dat moet gewoon het ene oor in gaan en in het andere oor eruit.. !

Succes ..!!

11. TessMe

TessMe Niet meer actief

Ik ben 21 en mijn vriend 22.
    We zijn inmiddels een jaar bezig voor een kleintje. Het wil nog niet echt lukken. Heb het inmiddels aan mijn moeder vertled, en ondanks dat als het eenmaal zover is ze het super vind, reageerde ze nu niet zoals ik had verwacht. Inderdaad hetzelfde verhaal dat we jong zijn. Ook omdat we op zoek zijn naar een ander huis vond ze het niet zo verstandig. Maar je kan ook zwanger verhuizen. En wie weet duurt het nog een jaar.. Dat weet je niet.

12. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

Feb 22, 2007
    9,268
    1
    36
    ik was 18 toen we begonnen, en ondertussen 4 jaar verder en EINDELIJK zwanger. Het is indd maar net of je er aan toe bent ja of nee en ja wij waren dat :D.

13. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

Jun 6, 2009
    2,046
    0
    0
    Ik was 19, mn vriend 20 toen we dr voor gingen, En zwanger werden. Mijn familie vond het heel leuk, maar mn schoonouders waren in shock en is echte een drama geweest.
    Maar uiteindelijk toch alles goed gekomen.. En ze zijn vanaf dat moment trotse opa en oma hoor!!
    Misschien omdat we niet getrouwd zijn, dat ze het daarom niet verwachtten...

14. layla26

layla26 Bekend lid

Aug 24, 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    je moet er voor gaan wanneer je er samen klaar voor bent.
    wat andere mensen ervan denken of zeggen moet je helemaal niets van aan trekken, het is jullie keuze, en jou leven.
    en dan nog wat, dat is met alle dingen zo, als je doet wat andere mensen van je verwachten, dan leef je toch niet zoals je zelf zou willen, ieder mens is anders.
    ik ben bijna 23, en mn vriend is 30, ook mijn ouders en schoonouders weten niet dat we bezig zijn, maar dat hou ik ook lekker voor ons zelf.

groetjes layla

15. Danique2007

Danique2007 Actief lid

Oct 5, 2009
    170
    0
    0
    Limburg
    Ik was net 24 en ik kreeg nog te horen, Maar je bent zo jong!

Ja nou, lekker toch!

16. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben ook met de pil gestopt toen ik 23 was en ik zal waarschijnlijk nog net 24 zijn als ons kleintje geboren wordt. (ik ben 12 dagen voor mijn verjaardag uitgerekend ;))

Mijn vriendinnen zijn hier inderdaad nog helemaal niet mee bezig, maar zijn erg blij voor ons. Ook onze ouders reageerden heel positief!!!

Dus als je voelt dat je er klaar voor bent, er gewoon voor gaan!!

Succes!

17. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik ben net 24 als ons eerste word geboren (als het volgens planning loopt dan :D) en mijn vriend is dan net 30... mij vinden ze ook jong... maar ik vind die vrouwen van 30+ juist gek.... lijkt me niks dat je zo oud nog es moeder word, maar goed dat is voor iedereen persoonlijk! alleen veel van mijn vriendinnen zijn er echt nog niet aan toe en die zie ik dus wel pas 30+ moeders worden... maar andere vriendin van mij is nu 21 weken zwanger, dus das ook wel weer superleuk en zij is ook 24! :)

18. dina88

dina88 Fanatiek lid

Nov 7, 2008
    2,360
    235
    63
    Female
    Arnhem
    Ik was 20 en m'n man 53 toen we er voor gingen, ben inmiddels 21 en m'n man 55, m'n ouders hadden het denk ik nog niet verwacht dat we er voor gingen, maar reageerde wel leuk. nu maar afwachten wanneer het een keer raak is :)

Liefs Dina

19. testje

testje Actief lid

Oct 6, 2009
    192
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 19 en wil ook doodgraag mama worden, mijn vriend ook wel papa maar hij vreest een beetje voor de financiele kant? Heb er geen idee van of kinderen nu echt zo'n kost zijn?

Ik neem geen pil meer en we zien wel of het komt... dit weekend moet ik ongesteld worden.. dusja hopen dat ik het niet wordt :p

20. Nikske89

Nikske89 VIP lid

Mar 3, 2009
    6,374
    0
    36
    Female
    Doktersassistente
    Limburg
    Ik ben een paar daagjes geleden 20 geworden, en mijn vriend is 25. Wij zijn ondertussen in maand 8 beland om zwanger te worden en iedereen reageert ontzettend positief. We hebben eerst ons huis gekocht en eigenlijk daarna begonnen al mensen te vragen of het nog lang ging duren :p haha.

Zelfs toen ik mijn baas vertelde dat we zwanger wilde worden en dat ik daarna minder wil gaan werken vond hij het goed! en dat lijkt me nogal zeldzaam.

Wij zijn er klaar voor en hopen dan ook snel dat het raak is.

Iedereen heel veel succes!

Share This Page