niet ongi, positieve testen maar negatieve bloedtest,HELP

Discussion in 'Zwangerschap' started by OemRomaissa, Oct 18, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik eh... Durf bijna niets meer te zeggen... Echt geen idee wat er met jouw lijf aan de hand is, maar deze foto liegt niet.
    Hoop dat je echo meer duidelijkheid geeft.

2. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    tja en ik eh.. durf niets meer te denken, want ik weet het ook niet meer! :(

3. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    update vanuit hier:

vandaag mocht ik voor een echo, daarvoor besloot ik toch even nog een testje te doen, die was weeeer donkerder dan de laaste!!

maar goed toen kreeg ik de echo

de gyn zag geen zwangerschap, wel slijm van 9 mm en 2 grote follikels of cystes!
    ik had er dus aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant zitten, allebei ter groote van 20 mm
    het kon meerdere dingen betekenen
    namelijk;
    er zullen tussen nu en 24 uur, 2 eitjes tegelijk gaan springen
    of

de eitjes zijn misschien al gesprongen..

of het zijn 2 cystes
    ik heb dus bloed moeten prikken, de gyn gaf ook aan dat je een positieve zwangerschapstest kan krijgen van een cyste, maar zelfs zij vond mijn test wel heeeeel erg positief! dus ook het hcg is geprikt
    morgen krijg ik de uitslag
    wat ik me dan toch afvraag is, wat het zal zijn, want stel je voor ik krijg me eisprong vanavond/morgen is 9 mm slijm dan goed
    of geeft de 9 mm slijm al aan, dat de eitjes misschien al gesprongen zijn?
    als het cystes zijn zal ik een kuur krijgen om ongesteld te worden
    en denken jullie dat er toch nog een kans is dat ik zwanger ben?
    de testjes worden wel steeds donkerder??
    </B></B></B></B></B></B></B></B></B></B></B></I>en dat vond de gyn ook vreemd

dus weeeer afwachten

4. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat heb ik aan jou gedacht zeg!
    Ik weet niet wat ik je zeggen moet. 9mm is prima voor een naderende eisprong. De enige manier om er achter te komen of er al eentje gesprongen is is dit testen in bloed. Hebben ze ook je lh en progesteron geprikt?

Of je alsnog zwanger kan zijn... Ik denk dat die kans klein is. Je test is al zo lang positief. Als dit van een zwangerschap zou zijn dan had je inmiddels al lang iets moeten zien op de echo.
    Maar wie weet heeft je bloedtest nog wel een verrassing....

5. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    eigenlijk hoop ik ook dat het een eisprong is, want tja bij 2 eitjes is de kans op n meerling ook wel groter, en dat lijkt me stiekum wel leuk ;D

en natuurlijk zou het vooruit zicht van een naderende eisprong veel beter zijn als 2 cystes..

aan de ene kant heb ik nu wel wat krampjes en pijntjes rond de eisprong, maarja misschien komt dit wel door de echo ipv de eisprong

maar eigenlijk vrees ik toch dat het de cystes zijn, ik test al meer dan 2 weken positief en als ik niet zwanger ben en nu pas een eisprong heb, hoe kan het dan al dat ik 2 weken geleden al positief teste?

ach ja, diep van binnen hoop ik toch op een wonder en dat ik morgen een mooie uitslag van het hcg hormoon krijg :D
    (al weet ik dat de kans wel heel klein is)
    dus reeel hoop ik op een dubbele eisprong

ja het lh, hcg, progestoron en nog iets anders is geprikt
    iets dan ik volgens mij nog nooit heb hoeven prikken, een lang woordje ofzo

morgen tussen 12 en half 1 word ik gebeld en ik hoop dan dat ik eindelijk duidelijkheid krijg

maar goed, als het cystes zijn verklaart het wel een hele hoop; nl, de postieve testen en de uitblijvende menstruatie

maar ik heb dit nu al 3 maanden, en ik vind het niet netjes dat ik nooit een echo heb gekregen, misschien was dit dan wel veel eerder ondekt (vandaag had ik een andere gyn)

maar waar ik dan toch nog mee zit, 1 cyste oke, maar 2? elke eierstok 1 en dan ook nog even groot? beetje vreemd of niet?

xx

6. OemRomaissa

OemRomaissa Actief lid

Jun 7, 2011
    396
    0
    0
    zeeland
    nou net de uitslagen van het bloed gehad,
    het waren gelukkig geen cystes, maar 2 follikes die op het punt stond om de barsten (ik denk dat ik ze gisteren heb gevoeld) als het goed is zijn het er wel 2!

veder was mijn hcg weer gestegen van 6 naar 11..

waarom het hcg stijgt weten ze niet, ze weten ook niet waarom ik zomaar positieve testen krijg, ze denken dat het een kruisreactie is op een eisprong, maar dat lijkt me sterk aangezien ik al bijna 3 weken lang positief test met een zwangerschapstest en nu pas een eisprong krijg

misschien moet ik in het vervolg geen testen meer doen die gevoelig zijn zoals cb en kv, want ik heb waarschijnelijk altijd een hcg van 11 in me lichaam, dus de kans dat ik dan vals positief test, is super groot.

7. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet zwanger dus... Maar wel een hele mooie 'kans op' met twee follikels!spannend hoor!

Ik heb ooit een lijstje gevonden met oorzaken waarom een zw.test vals positief kan worden. Oa bij het.gebruik van bepaalde zeep of in combi met bepaalde medicatie. Misschien is dat bij jou van toepassing?
    Helaas is een 'stijging' van 6 naar 11 geen echte stijging te noemen. Eerder een variabele speling van de test-methode. Ik denk dat je misschien helaas idd tot de kleine groep mensen behoort waarbij de referentie-waarden niet opgaan.
    Erg frustrerend, want zo weet je nooit echt waar je aan toe bent.

Share This Page