Waarom wordt iedereen zwanger....behalve ik.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door HJ1977, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Kennen jullie dat gevoel?
    Een paar weken geleden: 1 van mijn beste vriendinnen ongepland zwanger.
    Vanmiddag vertelde een andere hele goede vriendin me dat ze zwanger is van haar derde.
    Hardstikke leuk voor hen. Ik probeer me groot te houden en thuis moet ik huilen.
    Hebben jullie dat ook, dat zwangere vrouwen in je omgeving je wel heel erg confronteren met je eigen wens voor een kind?
    Ik heb het gevoel dat het allemaal zo lang duurt, terwijl ik in maart pas met de pil ben gestopt, maar goed wel al jaren heb gevochten voor mijn sterke kinderwens.
    Herkenbaar?
     
  2. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    heb er de ene keer meer moeite mee da de andere keer maar wel herkenbaar
    Zijn zelf al 2 jaar bezig
    Maar ooit volgen we ze
     
  3. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Als ik lees dat jij al 2 jaar bezig bent dan denk ik bij mezelf, wat ben ik toch een ongeduldige zeur....
     
  4. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihih wel herkenbaar, maar ik voelde me nooit echt vervelend bij zwangere mensen uit mijn omgeving.
    Ik heb er trouwens ook 2 jaar over gedaan, maar dat wil niet zeggen dat jij het niet nu al moeilijk mag vinden!
     
  5. erg herkenbaar!
    ex van mn vriend (hebben we nog gewoon contact mee verder) was ook gestopt met de pil en was in de eerste maand zwanger! erg frustrerend als je zelf al 7 mnd bezig bent! iedereen lijkt idd wel zwanger of te bevallen op t moment. maar ja helaas kunnen we er nix aan doen...

    liefs marieke
     
  6. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden
    Ook ik heb 2 jaar mogen wachten en ben nu eindelijk zwanger !
    Elke dag duurt te lang ... Zodra de kriebel er was was ik ook niet meer te stoppen voor mijn gevoel.. toch duurde het nog een jaartje voor dat ik zwanger was...
    Mensen om je heen maken altijd van die domme opmerkingen .. dat zal wel zo blijven .. wij zijn nu 2 jr getrouwd dus dan weet je het wel.... de vragen ... hoe goed ook bedoeld deden altijd pijn zelf de blikken op je buik ....
    Maar meiden echt ook voor jullie komt je tijd en als het zo ver is kun je er dubbel van genieten !
    over een week of 2 kan ik eindelijk zeggen ....
    JA toch gelukt...
     
  7. Mama81

    Mama81 Fanatiek lid

    2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Ik ken het gevoel, ben half mei gestopt hoor, dus helemaal niet zo lang bezig, maar ik hoor en zie ineens allemaal zwangere vrouwen of pasgeboren babytjes. Superleuk voor ze, maar zelf wil ik ook graag!

    Maar joh, gewoon positief blijven: jou dag komt echt wel een keer!
     
  8. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    hoe de moed erin.
    net als wat marjolein zegt ooit volgen jullie ze.
    bij mij was het net andersom.
    toen ik zwanger was van onse eerste was een goede vriendin van mij ook zwanger,maar twee dagen voor de bevalling is haar kindje in de buik overleden.
    ik was toen zelf net 8 week zwanger en werd met kwaaie ogen door haar aangeken toen onze zoon werd geboren.
    daar heeft ze later haar excuus trouwens wel voor aangeboden.
    en nu weer zoiets.
    een kennisje hier bij ons in de straat was vier dagen verder als mij toen het bij hun mis ging en sinds die tijd mijd ze mij.

    maar geloof me jullie komen ook nog wel met een bolle buik te lopen ik duim voor jullie

    groetjes sandra
     
  9. HJ1977

    HJ1977 Actief lid

    6 jun 2007
    447
    1
    0
    Heb al een bolle buik, nu nog een kind erin, haha!
     
  10. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi meid ik begrijp je heel goed en dat gevoel is heel herkenbaar. Ik heb zelf ook een topic geopend: :( en daar heb ik ook neergezet dat het lijkt net als of ik nooit kinderen zal kunnen krijgen maar er zijn zulke lieve meiden op dit forum. Dankzij hun voel ik me weer iets beter. Jij hebt je volgens mij ook een beetje opgelucht. Ik hoop dat we niet zo lang meer hoeven te wachten en dat het eindelijk raak zal zijn.
     
  11. regi

    regi Fanatiek lid

    23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    komt echt goed!
    al vind je dat nu moeilijk te geloven!
    bij ons is het moeilijk om zwanger te raken,
    (daar heb ik het nog wel eens over)
    maar toch blijf ik positief en geloven dat het gaat lukken!
    succes
     
  12. wies31

    wies31 Fanatiek lid

    16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    erg herkenbaar allemaal. Je komt natuurlijk op zo'n leeftijd dat iedereen om je heen aan kinderen gaat denken. Sommigen zijn dan zo snel zwanger, soms kan ik dan ook wel janken. Vaak zijn ze nog hartstikke jong of ongepland zwanger. dan vind ik het niet echt fair. Je verwacht in het begin dat het zo raak is, maar na verloop van tijd weet je wel beter. En dan is elke ongi weer frustrerend. Maar na de hsg nu, heb ik weer wat meer hoop.
    Heel veel succes!
     
  13. sunflower

    sunflower Actief lid

    3 jul 2007
    338
    0
    0
    Provincie Groningen
    Ik herken je gevoel! Toen ik vorig jaar feb. eindelijk de knoop heb door gehakt dat het tijd wasvoor een kindje. Werden mijn nichten en mijn zus zwanger, vrienden kregen kinderen. Het lijkt dan wel of iedereen zwanger wordt behalve wij.
    Soms heb ik het er moeilijk mee en denk ik waarom zij wel en ik niet. Maar ik kan ook wel genieten van mijn zwangere omgeving en kinderen om mij heen. En ooit zullen wij ook een kindje krijgen! Dus houd nog even vol! Het komt vanzelf!
     
  14. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    He ik herken het ook duidelijk. Je ziet nu ook overal zwangere vrouwen om je heen, omdat je zelf ook zo graag een gezinnetje wil. Mijn beste vriendin is bijna uitgerekend. Ik vind het super leuk voor ze, maar wil zelf ook wel aan de beurt zijn. Maar ik vertrouw er op dat het helemaal goed gaat komen. :D (wij zijn ook nog niet zo heel erg lang bezig)
     
  15. Bd81

    Bd81 Fanatiek lid

    5 jun 2007
    2.754
    1
    0
    Heeeeeeeeeel herkenbaar :(
    Overal waar je loopt zwangere vrouwen, kinderwagens, babykleertjes....
    Mijn zus vertelde van de week dat ze zwanger is ..... hhmmmm super leuk voor haar (had niet gedacht dat ze een 2e wilde), maar minder voor mij.
    Ze zegt steeds tegen mij "wanneer wordt ik nou eens tante, kan ik jouw kleintjes lekker pesten" .... hmmmm ja als ik dat zou weten.....
    Maar ja zeg er natuurlijk niks van. Hoop dat het deze maand raak is. Wachtbankje is erg vervelend!
     
  16. Essiegirly

    Essiegirly Fanatiek lid

    14 mrt 2007
    1.712
    0
    0
    Dordrecht
    Heel herkenbaar.....
    Iedereen behalve wij :cry:
     
  17. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik begrijp je heel goed. Heb zelf ook mn ups en downs. Ik denk dat dat heel normaal is!
     
  18. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @hj1977

    ik herken heel goed je gevoel hoor , op mijn werk zijn er nu een aantal collega's zwanger of net bevallen in de straat zijn er 3 zwanger en 2 net bevallen .... zucht , tja en ik pink heel veel traantjes weg en blijf maar door bijten .

    succes hoor meis !

    L.sybje
     
  19. bebe29

    bebe29 Actief lid

    26 sep 2006
    112
    0
    0
    brabant
    Ik blijf lachen :), maar ondertussen...............
     
  20. Floddertje

    Floddertje Actief lid

    10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ken het gevoel ook. Soms vind ik het echt niet eerlijk dat het lijkt alsof iedereen 'zomaar' zwanger wordt, behalve ik.

    Maar twee dingen:
    1. ik weet: onze tijd komt nog wel
    2. je weet niet hoe lang een ander al probeert zwanger te worden.

    Ik zit zelf in ronde 6. M'n schoonzus is per ongeluk zwanger geworden. Daar kan ik heel boos om worden. Maar van andere mensen... Natuurlijk ben ik jaloers, maar wie weet hoe lang zij hebben moeten wachten op de zwangerschap.

    Ik hoop dat het ons over niet al te lange tijd gegunt is.
     

Deel Deze Pagina