Ik moet even van me afschrijven hoor... Pfff wat een week was dit. Vorige week zondag mijn eerste punctie met een score van 5 eitjes. Aangezien ik de afgelopen jaren genoeg voor mijn kiezen heb gehad qua pijn dacht ik nu maar eens voor mezelf op te komen en "gewoon" om pijnstilling te vragen. Dat liep even iets anders dan verwacht....want met 'maar' 5 blaasjes was pijnstilling niet nodig volgens de arts. Oké, ik ben niet doodgegaan maar prettig was anders. En met alles in dit hele traject vind ik eigenlijk dat de spanning van het onbekende er bij mij nog het meeste inhakt! Eerst de stress van het prikken, prikpen geen probleem maar dan de cetrotide erbij, da's toch effe een ander naaldje. En wederom ging het eigenlijk prima, maar die stress vooraf... Toen de pregnyl, ook weer even spannend en ook dit ging probleemloos. En dan afgelopen zondag de punctie. Woensdag de TP gehad. Dat zou toch eigenlijk het mooiste en meest pijnloze moment van de hele behandeling moeten zijn....als de eendebek niet vast blijft zitten en iets van een velletje ofzo vastklemt. AAAAUUUUUUUUU!!!!!!!!!!! Ik zat echt helemaal tegen het plafond. En dan zit het erop....tenminste de behandeling dan... Dan kom je thuis moet je nodig plassen en durf je eigenlijk niet, bang mijn emmy eruit te plassen. Jaja, ik weet het wel, klinklare onzin maar toch... Voel me nu een labiele muts die om alles kan huilen. Hoeveel vrouwen zijn me al voor gegaan met weet ik hoeveel IVF of ICSI behandelingen. Jeminee ik ben echt niet de eerste. Maar wat een respect heb ik gekregen voor al die vrouwen!! Je weet pas echt wat het is als je het een keertje hebt meegemaakt... Nu maar rustig afwachten, mijn sterkte eigenschap...NOT... En me niet gek laten maken van alle pijntjes, krampjes en steekjes die ik overal in mijn lijf voel. Het worden nog lange dagen tot TestDay....
heftig hoor!!! heel veel sterkte met wachten!!!! hoop op een heeeeeeeeel mooi resultaat.... zodat dit allemaal niet voor niks hebt moeten doorstaan!! sterkte!! Liefs Ella
ja heftig he meis. Kom je even een dikke knuff geven. Ook hier de stress voor de cetrotide, want idd de gonal met de prikpen is easy maar dan de naald van de cetrotide. Je maakt jezelf van te voren zo gek he....?? Over punctie kan ik (nog) niet meepraten, tot 2x toe icsi voor punctie afgeblazen. Meis heel veel succes in deze oh zo zware ww. Die duren zooooo lang. Ga voor je duimen voor een mooi resultaat over 1,5 week.
wennes jij ook heel veel sterkte meid met alles! heftig hoor! hoop dat jullie wens heel snel in vervulling mag gaan!!!
logisch toch meis! en ga jezelf geen labiele muts noemen hoor!!! je bent hartstikke dapper!!!!!!!!!!! hopelijk hoef je het niet nog eens door te maken... en sta je over 1.5 week met een hele mooie test in handen!!!
Totaal begrijpelijk!! heb precies hetzelfde gevoeld/gehad. Al die stress en onzekerheid; daarom is het traject zo zwaar! het lichamelijke is nog het minste van alles helaas. En dan ook nog al die hormonen die door je lichaam gieren, pfff is niet niks nee. Ik hoop voor je dat je over 2 weken een mooie test in handen hebt, dan vergeet je het niet, maar dan weet je waar je het voor hebt gedaan! groetjes
Wat een lieve reacties van jullie!! Zit met tranen in mijn ogen.... Ga straks nog reageren op jullie verhalen maar ik moet zo eerst met mijn zoontje naar de huisartsenpost.
sterkte Ireen! het is zekers niet niks dit hele traject.... heb respect voor alle dames die er midden in zitten!!! hoop dat ik zelf niet zover hoef te gaan in de medische molen!!! Heel veel sterkte meid! JE KUNT HET!!!! en beterschap voor je zoontje!
Thx voor de knuff, jij eentje terug. Begrijp dus dat jij nu midden in het prikken zit!? Ben je nu al begonnen met de cetrotide? T valt echt mee hoor, maar ik kan me als geen ander voorstellen dat de stress voor de 1e keer prikken heftig is. Mag ik vragen waarom de vorige keer de punctie is afgeblazen? Ik heb de laatste tijd (vanaf begin prikken) een beetje rond gezocht op het forum omdat ik "lotgenootjes" zocht die nu precies hetzelfde doormaken. Die emotionele rollercoaster waar je inzit is best heftig he! Dat kan niemand je ook van te voren vertellen want iedereen zal het anders ervaren...
Dank je!! Wat lief van je!! Hoop ook heeeeeel erg op een positieve test... Voel (nu al ) van alles wat tegenstrijdig is. Al een paar dagen buikkrampjes alsof ik ongi moet worden. Maar ook al een dag of 2 gevoelige borsten. Kan ook weer van de Utrogestan komen, maar daar had ik begin van de week weer geen last van. Anyway, conclusie: ik ben een ster in mezelf gek maken. Hoe doen anderen op het wachtbankje dat eigenlijk????? Mijn zoontje heeft middenoorontsteking en een AB kuurtje gekregen. Koorts is na paracetamolletje ook al aardig gezakt en hij kreeg al snel weer praatjes. Ligt nu even lekker te pitten....
Thanks Maria!! Ja juist ja, het lichamelijke is het minst erg. Heb ook eigenlijk het idee dat ik weinig last heb gehad van de hormonen (en mijn vriendje ook ) Het is echt de stress en onzekerheid wat er zo inhakt. Het is allemaal voor een goed doel maar het is wel heftig!!
he meis, Heel veel sterkte met wachten. Hoop dat je over een dikke week en positieve test hebt. xx Maaike
Mijn 1ste icsi is afgeblazen omdat ik maar 1 follikel had. En de 2de poging is afgeblazen omdat er meer dan 40 follikels zaten. Ben eergisteren ongesteld geworden dus ben nu ook gestopt met de cetrotide. Heb helaas wel 4 wkn lang cetrotide moeten spuiten. En het valt ook echt wel mee, maar die eerste keren...pfff je wil niet weten hoe lang ik met de spuit in mijn hand zat...haha. Nu moet ik 8 maart weer op gesprek en dan kijken we hoe we verder gaan. Beterschap met je zoontje
wat spannend irene! idd je kunt je dan helemaal gek maken he! maar je gevoelens even uitzetten dat lukt ook niet natuurlijk! kan alleen met je mee hopen! en hopen dat de tijd voor jouw heel snel gaat! en dat je straks ons heeeel mooi nieuws kunt vertellen! heel veel sterkte met wachten hoor! Liefs ella
wow wat heftig allemaal! 40 follikels? das veel zeg! spannend 8 maart! heel veel sterkte alvast en hoop dat er dan wat meer duidelijk wordt voor jullie! dan gaan jullie het hebben over vervolg traject? spannend hoor!