Op de 1 of andere manier blijft er altijd een boel ontpopte mais over, kan ik dit opnieuw in de magnetron doen of werkt dat niet? Of in een pan met deksel?
Opnieuw in de magnetron werkt niet. Ik laat die zak altijd veel langer in de magnetron dan op de verpakking staat. Er staat iets van 2 minuten op de hoogste stand ofzo. Nou die van mij gaat er 5-6 minuten in. Ik wacht echt totdat er om de 2 seconden nog een "popje" te horen is. Er blijven altijd korrels over, maar niet veel te veel.
Ik heb dat ook altijd! Als je het er langer in laat, dan verbrand de popcorn die al wel gepopt is, als je dat niet doet dan blijft er een halve zak mais over.. Erg irritant!
Hm vreemd, hier volgen we gewoon de verpakking en er poppen zo'n 5 korrels niet. Ligt misschien aan het merk? Hier popcorn van de action en een antieke magnetron
Haha dat had ik gisteravond nog. Normaal blijft er bijna niets ongepopt achter maar gisteren best veel terwijl ik lang genoeg gewacht had (er popte meer dan vijf seconden niets meer ) Heb de rest in een pan (met deksel!! ) gedaan. Ging prima!
6 minuten?? Maar dat is toch hartstikke lang? Ik doe altijd 2.30 minuut op 900 watt (hoogste stand bij onze magnetron) en dan is alles gepopt op een stuk of 10 na. Als ik het langer doe worden ze zwart van binnen. Je kunt overigens ook gewone maiskorrels poppen in de magnetron, gewoon scheutje olie en zout erbij en in een schaal (met deksel!!) en dan hetzelfde verhaal.
Hier ook hoor. En als je het langer doet staat die zak in de fik hier eens gehad namelijk. Ik gooi het dan weg wat niet ontpopt is niet aan gedacht om het daarna nog te laten ontpoppen in een pan.