Ons manneke gaat 1x per week naar de psz. Heb hem nu ingeschreven voor een 2e dag. Voorkeuren zijn dinsdag of woensdag voormiddag maar het is natuurlijk wachten op een plekje. Ik ben hem net gaan brengen en er hing op dat ze op donderdagmiddagen nog plaatsen hebben. Hij gaat nu altijd op donderdagvoormiddag. Zou dat te doen zijn? 2 keer op 1 dag? Dus van 8.45u tot 11.30u en dan van 13.45u tot 16u. Of zou dat teveel op 1 dag zijn? Ik wil hem een 2e keer laten gaan omdat hij echt graag gaat. Is supervrolijk als hij mag gaan. En ik wil hem een 2e dag inschrijven omdat hij dan nog meer bijleert, went aan schoolritmes,.... Geeft 2 keer op 1 dag hetzelfde effect als 2 keer verspreid over 2 dagen? Hij slaapt gemiddeld op het moment 4 van de 7 dagen. Maar dit is nu. Soms heeft hij een fase dat hij maar 2x in de week slaapt, dan om de dag,....
Na een ochtendje psz zijn de meeste kinderen wel moe (behalve als je een zoon hebt zoals die van mij, die slaapt nooit ) Wat ik vooral in het begin merkte bij G was door de indrukken dat G wel overdag na de psz wilde slapen. Het was wel van korte duur maar goed G gaat als alles goed gaat zometeen 4 dagdelen dus 4x 08:30 tot 11:15 uur.
Ik zou informeren of ze dat wel doen, want ik verwacht dat het niet kan, twee keer op 1 dag. Ik zou het zelf ook niet doen, wordt wel erg druk/veel heen en weer gevlieg. Liever wachten tot er plek op een tweede dag beschikbaar komt.
Ik zou het niet doen, als je zoontje dan ook op maandag of dinsdag kan, heeft hij 2 mooie dagen in de week.
Ik zou het niet doen, het wordt dan wel echt een lange dag, plus ik kan me voorstellen dat er qua evt activiteiten in de middag hetzelfde wordt gedaan als 's ochtends. Daarbij lijkt juist 2 dagen me een goede voorbereiding op straks 5 dagen school.
Nee zou ik doen. Dan heb je er nog niets aan qua afwisseling in de week. Ik denk dat het ook niet mag, het is toch max. 1 dagdeel per dag meestal.
Het mag hier wel. Ze zijn alleen op de dondernagnamiddag open. En alle voormiddagen. denk inderdaad om het niet te doen. Kan hem wel verplaatsen van donderdagvoormiddag naar de namiddag. Dan komt er een plekje vrij voor een ander kindje op de donderdagvoormiddag en kan hij misschien sneller op een dinsdag of woensdag voormiddag geplaatst worden. Of denk ik nu te ver en te ingewikkeld?
Ik zou het niet doen. Volgens mij gaat dan het effect van de extra keer peuterspeelzaal verloren. Het lijkt mij ook wel erg lang voor een peuter. Ik zou wachten tot er een plekje vrij komt op een andere dag, of wellicht met iemand ruilen?
Nee ik zou niet 2x op 1 dag gaan. Is de voormiddag bij jullie niet gewoon de ochtend? Hier zijn de dagen standaard ma-wo of di-do. Op mn dochter haar eerste speelzaal was het wel di-do of ma-wo-vr. En het is altijd standaard 2x ivm wennen en continuïteit.
Hier doen ze het ook wel, maar wel bij uitzondering. Ik vind dat het voor een kind wat bijna naar de basisschool gaat moet kunnen. Veel jonger is niet ideaal.
Ik zou het niet doen, maar wachten op een andere dag. Ik vraag me af of het ook wel toegestaan wordt. Bij ons heb je alleen vaste combinaties van dagdelen: dinsdagochtend + vrijdagmiddag dinsdagmiddag + vrijdagochtend etc.