niet op de arm willen drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door pipi24, 19 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    huisvrouw en moeder van 1 prachtige dochter
    gelderland
    de titel zegt het al

ik ben ten einde raad en nog nergens tegen gekomen

het zit zo sinds een aantal weken
    als ik nikki de fles wil geven drinkt ze de ongeveer de eerste 40 a 60cc wel in me armen en daarna wil ze niet meer drinken tenzij ik haar dan plat leg maak niet uit waar dus op de bank in de box of in bedtje.
    dan drinkt ze de hele fles zonder probleem wel leeg. ze krijgt flessen van 180cc met 6 schepjes.

herkent iemand dit.
    is het wel normaal?
    wat zou het kunnen zijn?

gr patricia

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik had het toevallig vanmorgen met alyssa. ze krijgt ook 180+6. ze dronk eerst heel goed maar toen ze nog 80 over had wilde ze niet meer. ik haar laten boeren en daarna weer proberen, nog niks. toen heb ik haar in de wipstoel gezet en toen begon ze te smakken en te piepen. ik de fles gegeven en zo de rest opgedronken. geen idee wat het is, maar als het werkt, waarom niet.

liefs doris

3. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    misschien is het een warmbloedig kindje en krijgt ze het op een gegeven moment te warm op je arm? mijn dochtertje hebben we de eerste maanden merendeel op het aankleedkussen of ver van ons af moeten voeden anders wou ze ook niet drinken.

4. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    gelderland
    hoi susan

vanaf wanneer ging het bij jully dan beter?

en was het bij elke fles zo? meestal gaat alleen de eerste ochtend voeding goed.

ik vind het erg jammer dat het zo gaat want ik heb tot 3,5 maand borstvoeding gegeven en lag ze altijd lekker in me armen
    dat geeft toch een speciaal gevoel. ook aan de borst ging het niet meer daarom overgegaan op flesvoeding
    en nu ligt ze meestal in de box met voeden.

ik vindt het heel erg dat ze niet bij me wil liggen en ga dan erg aan mezelf twijfelen of ik het allemaal wel goed doe.
    en dat maakt me verdrietig.

gr patricia

5. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.289
    263
    83
    Hoi pipi, niet twijvelen aan jezelf hoor.
    Mijn mannetje is ook een onrustige drinker en met vlagen gaat het goed en andere dagen is het niets te beginnen dan ligt hij ook plat op de bank of ik geef het in zijn wippertje.
    Hij draait met zijn hoofdje , slaat tegen de fles aan enz.
    Ik herken het gedrag en daar kan je niets aan doen hoor.
    Gelukkig gaat Leander nu ook zijn flessen zelf drinken en dat gaat een stuk beter moet ik bekennen.
    Was en ben zo aan het stoeien af en toe dat ik fles geven niet leuk meer vond. nu gaat het gelukkig beter.
    Succes ermee.
    Liek

6. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    gelderland
    alvast bedankt voor de reactie ben dus niet de enigste met dit probleem

gr patricia

7. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    wij hebben het idd ook met onze dochter (bijna 5 maanden). Zij heeft het erg snel warm en zweet heel snel als ze lekkere warme voeding binnen krijgt en mijn warme lichaam tegen zich aan voelt. Ze drinkt dan veel minder en je ziet dat het dan ook meer energie kost. Nu leg ik haar in een kleine voedingskussen op de bank, leg mijn been onder haar bovenbeentjes. Zo hebben we toch contact en af en toe hang ik wat naar haar toe. Ze pakt dan mijn gezicht etc.
    Ik kan me je gevoel ontzettend goed voorstellen. Voelde me ook heel onzeker hierover en had het idee dat dit niet goed was voor de "hechting". Voeden, bv of fv, is voor mij een belangrijk moment. Uiteindelijk gaat het toch om haar en voor haar is dit overduidelijk een prettiger gevoel ;) .

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    DIt hebben wij ook gehad met onze dochter. We gaven haar de fles op het aankleedkussen. Ook nu doen we dat nog weleens anders drinkt ze de fles niet leeg. Je moet er even doorheen.

9. pipi24

pipi24 Actief lid

2 mrt 2007
    359
    0
    0
    gelderland
    ik ben zo blij dat ik niet de enige ben met hetzelfde probleem.
    ik dacht echt dat ik de enigste was.

en inderdaad mijn dochter heeft het ook erg snel warm.
    dus denk ik dat het daar mee te maken heeft.
    want ze is ook niet een echte knuffel baby. die graag vast gehouden wil worden. lekker zitten op schoot vindt ze wel prima.

allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties.
    heeft me weer wat meer vertrouwen geven.

BRB goede tip
    ik heb ze nu naast me op de bank en hou dan haar handje vast zo heb ik inderdaad ook iets meer contact met haar.

liefs patricia

10. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie is ook een "warme" baby.
    Zij krijgt de fles als zij in haar wipstoel zit.
    Ik d8 dat het aangeleerd was toen ze zo ziek was, maar lees nu dat het ook kan van de warmte..
    Maak er geen probleem van, ze ligt altijd zo heerlijk te genieten in haar wippertje.

11. susan28

susan28 Bekend lid

17 jan 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik had er inderdaad ook heel veel moeite mee, maakte me ook wel zorgenom de hechting maar de intimiteit haal de ik dan uit andere momenten. en wanneer het eigenlijk betr is geworden kan ik je zo niet zeggen. zo langzamerhand zijn we het weer gaan proberen na een paar maanden. als ze maar drinkt toch?

Deel Deze Pagina