niet op de buik willen liggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jantina, 3 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Voor de ontwikkelinkg van een kindje is het belangrijk dat ze wel is op de buik liggen, die van mij wil dit echt niet :( hoe los ik dit op?
    Ze gaat heel hard huilen als ik het doe tot krijsen aan toe..

Groetjes jantina

2. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hoe oud is je kindje dan? Kan ze haar hoofd wel optillen? Esmee wilde niet ook niet, ze liet haar hoofd liggen en huilde dan ook heel hard. Wij zijn naar een osteopaat geweest, het bleek dat zij haar nekwervel verschoven had van de zware bevalling en tussen haar schouderbladen zat het ook vast, na de eerste behandeling kon ze haar hoofd optillen als ze op haar buik lag, maar ze vindt het nog steeds niet echt leuk hoor...

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Met haar buik op jouw buik terwijl jij ligt.
    Bij het verschonen/afdrogen even iets langer op de buik laten liggen.
    Overdwars op haar buik op je bovenbenen terwijl jij zit (haar hoofdje is dan vrij zonder dat ze het hoeft op te tillen.

Dit zijn de dingen die ik met Jarissa doe. Zij wil pas sinds ze zelf kan omrollen naar haar buik (afgelopen week) even op haar buik liggen. Ze hoeft ook geen tijden op haar buik hoor. Ik doe het op deze manieren een paar keer per dag eventjes. Gaat erom dat de spieren van de borstkas even lekker lang worden. Met babymassage kun je dit ook bereiken. Dat is wel een huidmassage en geen spiermassage maar er zitten een paar oefeningen bij die de voorkant van je baby echt openen.

Veel succes.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hier hetzelfde probleem Jantina, Annika vind het ook maar niks.

5. Salomina

Salomina Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.225
    0
    0
    Moira vondt het ook niet leuk in het begin.
    Ik legde haar op haar buik nadat ik de luier heb verschoond, telkens maar een paar minuten, en daarna ging in opbouwen. Bij Moira hielp het als ik bij haar hoofd ging staan, zodat ze mij kon zien.
    Speelgoed/rammelaar voor haar houden, haar aandacht trekken.
    Maar, het komt vanzelf wel. Sucess

6. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime wilde toen ze zo oud was ook niet op haar buik liggen. Wel af en toe gedaan echt voor een paar minuutjes. Sinds ze kan rollen is het omgekeerd...wil niets anders dan op haar buik liggen.
    Komt vanzelf wel hoor...ze gaan het allemaal leuk vinden :)

7. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is er nog steeds niet dol op.
    Ze kan het prima en met een beetje afleiding doet ze het ook wel. Maar het is geen favoriete bezigheid van haar.

Deel Deze Pagina