Mijn dochtertje is nu ruim 3 maand. Ze slaapt al heel lang door, maar de laatste tijd word ze steeds wakker snachts. Ze begint dan een beetje te mopperen. Als ik bij haar kom kijken gaat ze te lachen. Ik geef haar het speentje en dan slaapt ze weer verder. Vaak word ze dan later weer wakker, een kwartier of een uur later. Weer hetzelfde verhaal. Dit gebeurd 2 of drie keer per nacht. Uiteindelijk valt ze goed in slaap en maak ik haar om 7 uur wakker. Ik vind het niet heel vervelend hoor, want ze huilt verder niet. Ze heeft het niet kout, geen vieze luier, en geen honger. Maar eerder deed ze dit niet. Herkend iemand dit?
Misschien is het een sprongetje? Milan sliep net een weekje door (toen hij al bijna 4 maanden was), toen hij ook in een sprongetje kwam, en toen was het weer gedaan met het doorslapen. Hij slaapt nu nog steeds niet door, maar het gaat wel langzaamaan beter.
En soms is het geen sprongetje, maar is het gewoon over met de pret , zoals hier. Mevrouw heeft doorgeslapen van week 7 tot week 14 en sindsdien niet meer. En ja, ik hoop dat het bij jou een sprongetje is!
Of gewoon een fase hoor. Mijn zoontje slaapt sinds 6 weken. Hij is nu 5 maanden en heeft regelmatig (2 tot 3 x per maand) dat hij midden in de nacht wakker wordt en gaat liggen brabbelen, meestal zijn zijn oogjes nog dicht. Binnen een kwartier valt hij weer in slaap. Tjah, het is en blijft een baby. Je kunt er gewoon niet van verwachten dat ze nooit meer 's nachts wakker worden. Ik persoonlijk sta er niet zo bij stil. Wij volwassenen worden ook vaak 's nachts wakker, alleen beseffen we dat het nog lang geen tijd is om op te staan en doen onze ogen weer dicht om verder proberen te gaan slapen. Zover zijn babies nog niet. Het kan dus heel snel weer over zijn, maar ook over een tijdje weer terugkeren. Niets aan te doen.
HIer idem dito rond dezelfde leeftijd, alleen is het hier niet een beetje mopperen maar gillen als we haar laten liggen!
bij ons is het ook een fase geweest.... onze meid sliep met 6 weken al door van 23.00 tot 07.00/07.30 en inderdaad rond de 3, 4 maanden kwam daar verandering in. ze werd net zo als bij jullie een aantal keer wakker terwijl dat dat eerst niet zo was. toen hoorde we haar helemaal niet. de eerste week of 2 was het ook lachen, geluidjes maken, beetje mopperen. maar dan was het met een speentje weer goed voor een half uur of uurtje en zo een paar keer per nacht. het is ook een week huilen, huilen huilen geweest, en dat het na een 10 min weer goed was..... alles bij elkaar heeft het denk ik een week of 3 geduurd! het is denk ik toch iets van een sprongetje wat ze doormaken, het is van de één op de andere dag gekomen, maar bij ons is het ook van de één op de andere dag weer over gegaan. ze slaapt nu inmiddels al weer van 20.00 tot 08.00..... dus even doorbijten en hopelijk zie jij snel ook verandering....
Oohhh, dat klinkt echt geweldig van 20.00 tot 08.00 slapen! Wauw, dat geeft weer moed! We hebben haar om 20.30 in bed gelegd en precies 45 minuten later wakker en huilen, getroost na 10 minuten, toen weer 10 minuten huilen, nu toch maar weer bij ons op schoot.... straks laatste voeding en hopelijk slaapt ze dan de nacht weer door, iig tot vroeg in de ochtend en niet midden in de nacht. Vind het wel bijzonder te lezen dat het rond deze leeftijd wat meer voorkomt, want ze heeft echt vanaf zo jong doorgeslapen (met enkele nacht als uitzondering) en de laatste weken is het rommelen.Ga vandaag voor het eerst wat pap door de fles doen, eens kijken wat het doet. Enige lastige is dat ik elke nacht weer denk als ze wakker wordt... wel of niet voeden.... haha, wat een gedenk he met zo'n kleintje?
Rond 4 maanden hebben wij een paar weken gehad dat Nathan wakker werd. Hij wilde dan zijn speen en ging dan weer slapen. Nu wordt ie soms wakker rond een uurtje of 3 en gaat dan een beetje liggen babbelen. Valt vanzelf weer in slaap. Al met al heb ik niets te klagen