niet op potje willen poepen..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Seth, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Hallo,

Heb een peutertje van 2jr 9 maanden...
    Sinds enkele weken plast hij op het potje... en draag hij overdag gewoon onderbroekjes en spijkerbroek...

Dit gaat goed..
    hij geeft aan dat hij moet plassen of hij doet het ZELLLUFFF...
    maar hij wil alleen niet poepen op het potje.... alleen als hij een luier aan heeft (bijvoorbeeld net na het slapen)....

Nu vind ik dat opzich geen probleem, maar hij heeft nu regelmatig harde keutels... net alsof hij dan (ongemerkt) toch de hele dag ophoudt.... ben bang dat hij daar last van krijgt...

Iemand tips om te stimuleren om zijn grote behoefte op het potje te doen?

alvast bedankt..

2. faith82

faith82 Actief lid

5 jun 2006
    367
    0
    0
    Ik lees mee!!!

Bij ons idem dito1 Hij houd rustig zijn poepie op om vervolgens in huilen uit te barsten als het harde poepie eruit moet.. (zielig) Maar hij gaat niet op het potje zitten..
    Hij is 2 jaar en 7 maanden..

Hoop ook op reactie!

Liefs Faith

3. Seth

Seth Niet meer actief

Faith...
    gelukkig iemand met hetzelfde probleem... ofja niet voor jullie... maar iig herkenning... begon al te denken dat ik de enige was.....

Maar uhhh niemand verder herkenning.. of tips?

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

ik heb haar gewoon hysterisch enorm beloond met alles en nog wat.
    Bijvoorbeeld stickers voor op het raam, dan mag ze die bij de tuindeur plakken als ze gepoept heeft. Erg intressant voor dr dus hier hielp dat.:)

5. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

mijn zus vertelde mij altijd dat plassen nooit een probleem was, maar dat kinderen poepen als een verlenging van hun zelf was dus dat dood eng vonden.

die van mij is 3,5 jaar en die wil nog geneens plassen word er beetje moe van maar heb echt alles geprobeerd.

6. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Mijn dochter is nu ook overdags zindelijk maar ook het poepen durft ze niet. Ik zeg dan nu na het eten tegen haar: Gio, moet je een poepie doen? Nee mama! Dan zeg ik, doe het maar in de luier dan voor deze keer anders krijg je auw aan de buik. Dan gaat ze huplakee achter de deur staan en doet ze der poepie.

Dus ze weet wel hoe het moet maar het idd gewoon pure angst.

7. Seth

Seth Niet meer actief

Zou die angst dan inderdaad vanzelf over gaan....?

Zoontje had van de week een beetje in zn broek gepoept..
    ofja.. het zat niet in zn onderbroek maar langs zn been...
    Hij zei niet eens iets... had het niet door, maar dacht opeens..: he, wat doet de hond raar....?? :D

Tja belonen... er valt niets te belonen...
    Hij meldt ook niet als hij in zn luier gepoept heeft...
    hij zegt gewoon Nee als ik vraag of hij gepoept heeft... en als ik dan vraag wat er zo stinkt... zegt hij dat het zn zusje is..
    :D
    De stinkerd... letterlijk en figuurlijk...:D

Nouja ben al blij dat het plassen goed gaat....
    Zelfs als we ergens zijn..
    hahahah piesen in de urinoir (lage bak) voelt ie zich echt al een kerel.....:D
    zo leuk om te zien..... ben alleen blij dat er geen andere kerels waren... voordat ze vragen of ik met die van hun ook wil mikken...:D
    (flauwe humor, sorry :D)

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm anne vindt het vooral gewoon heel erg vies

ze vindt poepen in dr luier 1 ding... maar dat potje.. dat is gewoon echt zo VIES
    vervolgens gaat ze wel zitten.. gaat ook wel poepen
    maar zodra het eruit komt springt ze op want YUKKIE
    en dan ligt het op de grond dsu.. drama nog groter
    want wat is er viezer dan poep in een potje... u raadt het al: een poep op de grond :)

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je het vermoeden hebt dat hij zijn poep ophoudt omdat ie geen luier aan heeft dan zou ik weer een luier omdoen. Poep ophouden kan echt heel schadelijk zijn ... Hij is denk ik gewoon nog niet toe aan volledig zindelijk zijn. En dan met luier proberen te blijven stimuleren zn plasjes op potje/wc te doen.

Deel Deze Pagina